سالروز تولد معمار مرموز : سوم اوت سالروز تولد کنستانتین ملینکوف، معمار بزرگ ...



سالروز تولد , سالروز تولد علی , متن زیبا برای سالروز تولد

سوم اوت سالروز تولد کنستانتین ملینکوف، معمار بزرگ روسی است. از ملینکوف به‌عنوان یکی از معماران اثرگذار در قرن بیستم یاد می‌شود. او یکی از چهره‌های اصلی جریان موسوم به معماری «کانستراکتیویسم» به شمار می‌رود.

معماری کانستراکتیویسم یکی از سبک‌های مهم معماری مدرن است خاستگاه این معماری شوروی بود. این جریان در بین عده‌ای از نخبگان هنری که عمدتا شامل نقاشان، مجسمه‌سازان و معماران بودند بعد از انقلاب اکتبر مطرح شد، آنها همچون فوتوریست‌ها و سایر مدرنیست‌ها اعتقاد به تکنولوژی،صنعت و عملکرد داشتند.

 

کانستراکتیویست‌ها خود را مدرنیست‌های شوروی محسوب می‌کردند. ولادیمیر تاتلین که از بانیان این نهضت بود از فرهنگ مواد سخن می‌گفت و مرادش این بود که باید ماهیت مواد و مصالح حاصل صنعت در عرصه هنر، پژوهش و شناخته شود.

کانستراکتیویست‌ها خواستار دگرگونی بنیادی در روش‌های ساخت و ساز سنتی و به‌طور کلی نگرش جدید نسبت به هنر و زیبایی بودند. یکی از اولین شعار‌های آنان دراوایل دهه 1920 چنین بود: «مرگ بر هنر، زنده باد تکنولوژی... زنده باد تکنسین‌های کانستراکتیویسم.» کنستانتین ملینکوف اولین معمار روس بود که شهرت بین‌المللی کسب کرد.

از جمله کار‌های مهم وی طراحی غرفه شوروی در نمایشگاه هنرهای تجسمی در پاریس 1925 بود. از دیگر آثار او می‌توان طراحی پنج باشگاه کارگران در مسکو بین سال‌های 1927 تا 1929 اشاره کرد.  یکی از آثار مهم ملینکوف، خانه‌ای است که او برای خود و خانواده‌اش ساخته است. این بنا به‌عنوان اثری غیرمعمول و عجیب تلقی می‌شود و بیشتر شبیه یک کلیسا یا افلاک نماست. از این خانه به‌عنوان یکی از بناهای رازآمیز قرن بیستم یاد می‌شود. ملینکوف در 28 نوامبر سال 1974 در مسکو درگذشتو

 

پیام تبریک سالروز تولد ایرانی , مصادف با سالروز تولد علی ,  متن سالروز تولد خطاب به خودم

 


اخبار اجتماعی -دنیای اقتصاد


ویدیو : سالروز تولد معمار مرموز