روسیه: الحاق کریمه قانونی است : رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه طی اظهاراتی اعلام ...


رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این دادگاه امروز به اتفاق آرا پیمان بین‌المللی الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه را مطابق قانون اساسی این کشور دانسته است.  خبرگزاری تسنیم: رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این دادگاه امروز به اتفاق آرا پیمان بین‌المللی الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه را مطابق قانون اساسی این کشور دانسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریا نووستی، والری زورکین، رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این دادگاه امروز (چهارشنبه) به اتفاق آرا پیمان بین‌المللی الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه را مطابق قانون اساسی این کشور دانسته است.

درخواست بررسی مطابقت پیمان پیوستن جمهوری کریمه به روسیه و تشکیل اعضای جدید در ترکیب فدراسیون روسیه روز سه شنبه به دادگاه قانون اساسی ارائه شد.

بررسی این درخواست "با در نظر داشتن اوضاع فعلی در اطراف کریمه و سواستوپل" طبق درخواست رئیس جمهور روسیه بدون برگزاری نشست‌های علنی گفت و شنود انجام شد.

زورکین امروز در پایان نشست دادگاه قانون اساسی به خبرنگاران گفت: دادگاه قانون اساسی به اتفاق آرا پذیرفت که این پیمان با قانون اساسی روسیه مطابقت دارد.

بنا براین گزارش، همه پرسی درباره موقعیت حقوقی کریمه و شهر سواستوپول روز یکشنبه ۱۶ مارس برگزار شد و در جریان آن بیش از ۹۶ درصد از شرکت کنندگان در آن به جدایی از اوکراین و پیوستن این شبه جزیره و شهر به فدراسیون روسیه رای دادند.


ویدیو : روسیه: الحاق کریمه قانونی است