روحانی: 13 آبان منشا استقلال کشور است : رئیس‌ جمهوری با تحلیل سیر آغاز و ادامه ...


رئیس‌ جمهوری با تحلیل سیر آغاز و ادامه نهضت اسلامی، 13 آبان را سلسله‌ای از حوادث شکل‌دهنده و تاثیرگذار در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی دانست. خبرگزاری ایسنا: رئیس‌ جمهوری با تحلیل سیر آغاز و ادامه نهضت اسلامی، 13 آبان را سلسله‌ای از حوادث شکل‌دهنده و تاثیرگذار در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه طی سخنانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: 13 آبان در واقع منشاء تحولاتی در روند تاریخی کشور است که پایه‌های استقلال کشور و استکبارستیزی انقلاب اسلامی را شکل داده است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تبعید حضرت امام خمینی (ره) در 13 آبان سال 43 به عنوان مقطع اول و کشتار تعداد زیادی از جوانان کشورمان در 13 آبان 57 توسط رژیم استبدادی به عنوان مقطع دوم حرکت نهضت، اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان در سیر تحولات و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

روحانی با با اشاره به نامیدن 13 آبان 58 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام به عنوان «انقلاب دوم» از سوی امام راحل، ادامه داد: ملت با یکپارچگی در انقلاب اول، در برابر استبداد، قیام و در انقلاب دوم نیز استکبارستیزی خود را اعلام کردند.

وی افزود: امروز هم پیام ملت این است که با ایستادگی، انسجام، هوشیاری ملی و هدایت رهبری آگاه ضامن حفاظت از نظام و دستاوردهای انقلاب خواهند بود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین دغدغه‌هایی دانست که لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه سیاست‌گذاری برای کنترل و مدیریت این آسیب‌ها فعال‌تر شود و تاکید کرد: به این منظور ضروری است شورای اجتماعی وزارت کشور در تعامل نزدیک‌تر و جدی‌تری با شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.


ویدیو : روحانی: 13 آبان منشا استقلال کشور است