روایت توییتری سفیر سوئد در تهران +عکس : پیتر تیلر، سفیر سوئد در تهران به مناسبت ...


پیتر تیلر، سفیر سوئد در تهران به مناسبت برگزاری روز فرهنگ سوئد در تهران، روایت خود را از این مراسم در توییتر خود منتشر کرد و از برگزاری مراسم معرفی فرهنگ سوئد به شهروندان تهرانی ابراز خشنودی کرد.          پادشا: پیتر تیلر، سفیر سوئد در تهران به مناسبت برگزاری روز فرهنگ سوئد در تهران، روایت خود را از این مراسم در توییتر خود منتشر کرد و از برگزاری مراسم معرفی فرهنگ سوئد به شهروندان تهرانی ابراز خشنودی کرد.

پیتر تیلر، سفیر جدید سوئد در تهران با انتشار پست های مختلفی در صفحه توییتر خود، مطالبی درباره روز ملی سوئد در تهران منتشر کرد. اگر چه مخاطبان توییتری آقای سفیر زیاد نیست، اما وی در زمره معدود سفرای خارجی در تهران است که اتفاقات روزانه دیدارها و جلسات خود را به صورت متنی و تصویری بر روی صفحه توییتر شخصی خود منتشر می کند و بیش از موضوعات دیپلماسی، به موضوعات فرهنگی و هنری علاقمند هست.

به گزارش پادشا، آقای سفیر که امروز به مناسبت روز سوئد در خانه هنرمندان ایران سخنرانی می کرد، از معرفی ادبیات کودکان سوئد به کودکان و نوجوانان ایران استقبال کرد و از رونمایی جدیدترین کتاب آسترید لیندگرن که به تازگی توسط نشر پریان به فارسی ترجمه و منتشر شده است به عنوان عاملی برای به یادآوری حقوق کودکان و توجه به این مقطع سنی تاثیرگذار اشاره کرد. وی در دو نوشتار که ساعاتی پیش در صفحه توییتر خود گذاشت، دو تصویر از این مراسم ارائه کرد که در زیر آمده است.
هتل سفیر تهران , سفیر انگلیس در تهران , روایت هایی جالب از بچه پولدارهای خفن تهران عکس
 
خواندن کتاب لینندگرن ، نویسنده سوئدی برای کودکان توسط خام اوا نیلسون معاون سفیر سوئد به مناسبت رونمایی از کتاب "پسرم می یو"، ترجمه الهام میر محمدی در خانه هنرمندان تهران

سفیر انگلیس در تهران موتلفه , واکنش به سفیر انگلیس در تهران , روایت هایی جالب از بچه پولدارهای خفن تهران
 
سخنرانی آقای سفیر در جمع دعوت شده گان در مراسم روز سوئد در خانه هنرمندان؛ رونمایی از کتاب فارسی پسرم می یو، نویسنده سوئدی

اضافه می شود آقای سفیر، چند روز پیش نیز با انتشار توییتری، برگزاری روز ملی سوئد را فرصت ارزنده برای معرفی فرهنگ و هنر سوئد و کشورهای حوزه اسکاندیناوی (نوردیک) به مردم فرهنگ دوست ایران دانست.

روایت هایی جالب از بچه پولدارهای خفن تهران تصاویر , سفیر جدید فرانسه در تهران , استخدام تهران

پرچم کشورهای نوردیک به احتزار در امده است و باعث افتخار من شده است؛ فرصتی برای لمس فرهنگ و هنر کشورهای نوردیک در تهران

گفتنی است کتاب "پسرم می یو"، نوشته نویسنده سرشناس سوئدی، امروز در مراسم روز سوئد در تهران، توسط نشر پریان و با حضور سفیر سوئد و علاقمندان به فرهنگ و زبان سوئد رونمایی شد که گزارش مصور این مراسم در پرتال پادشا ارائه شده است.

هر ساله، ششم ماه می، بخاطر گرامی داشت انتخاب گوستاو واسا به عنوان پادشاه سوئد در سال 1523 میلادی و تصویب قانون اساسی این کشور در سال 1809 میلادی، روز ملی سوئد نام گذاری شده است که این کشور در سراسرجهان، برنامه هایی را برای معرفی خود به سایر ملل، تدارک می بیند که هر ساله در ایران نیز، شاهد برگزاری این روز در تهران هستیم.


ویدیو : روایت توییتری سفیر سوئد در تهران +عکس