راه اندازی هشتگ «ما نمی ترسیم» (+عکس) : مردم اندونزی با راه اندازی هشتگ «کامی ...



مردم اندونزی با راه اندازی هشتگ «کامی تیداک تاکوت» به معنای «ما نمی ترسیم» در شبکه اجتماعی توئیتر در حال اعلام انزجار نسبت به این حملات تروریستی هستند.

راه اندازی شبکه , راه اندازی فست فود , هشتگ

بنا به گزارش پلیس اندونزی، دو روز پس از حمله گروه تروریستی داعش به جاکارتا یکی از مجروحان که تنها نظارگر این حمله مرگبار بود در بیمارستان جان باخت.

با جان باختن این فرد شمار تلفات به هشت کشته، شامل چهار غیر نظامی و چهار نفر از مهاجمان رسید.

پیش‌تر پلیس شمار تلفات ناشی از حمله ترویستی روز پنجشنبه را دو نفر اعلام کرده بود اما با فوت آخرین مجروح بازمانده از این حمله که گمان می رفت یکی از تروریست‌ها باشد که نهایتا مشخص شد یک شهروند عادی بوده است، تعداد قربانیان افزایش یافت.

این در حالی است که مسئولیت برنامه ریزی و هماهنگی بمب‌گذاری و حمله مسلحانه در امتداد یک شاهراه مرکزی پایتخت اندونزی را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است.

مقامات این کشور جنوب شرق آسیا، اندونزیایی‌های مالایی زبان و مالزیایی‌هایی که همراه این گروه افراط گرا در سوریه و عراق بی رحمانه می جنگند را عامل اصلی این حمله می دانند.
مقامات کشورهای جنوب شرق آسیا اظهار کرده اند که صدها تن از شهروندانشان به گروه تروریستی تکفیری داعش به منظور جنگیدن در خاورمیانه ملحق شده‌اند و بارها هشدار دادند که خشونت های افراط گرایان ممکن است در وطنشان تکرار شود.

همچنین ژنرال «بدرالدین هایتی»، رئیس پلیس ملی اندونزی اعلام کرد: تحقیقات ما نشان می‌دهد که عملیات و حملات اخیر در جاکارتا از سوریه پشتیبانی مالی می‌شدند.

طی حملات روز پنجشنبه در جاکارتا که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، دست‌کم هفت نفر کشته و 26 نفر زخمی شدند.

«آنتون چارلیان»، سخنگوی پلیس ملی اندونزی هم اعلام کرد که هویت پنج تن از عاملان تروریستی این حادثه که کشته شدند را تشخیص دادند.
پلیس پیش‌تر تائید کرده بود که یک شهروند کانادایی در میان جان باختگان بوده و سایر کشته شده‌ها اندوزیایی بودند.


این در حالی است که بسیاری از مجروحین در وضعیت حساسی به سر می برند.


«محمد اقبال» سخنگوی پلیس جاکارتا ضمن تائید آخرین کشته به خبرگزاری فرانسه گفت: یکی از قربانیان این حادثه مرگبار که از روز اول به کما رفته بود، متاسفانه شب گذشته درگذشت.

وی اظهار کرد: این فرد ۳۷ ساله که در یکی از بانک های آن نزدیکی کار می کرده است، پس از آنکه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، به شدت مجروح شده بود و متاسفانه شب گذشته جان خود را از دست داد.

چهارمین قربانی تصور می شد که یکی از تروریست ها به نام «سوگیتو» است.

اندونزی پر جمعیت ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است.

پلیس در روز شنبه اعلام کرد که ۱۲ نفر را از جمله مردی که حملات جاکارتا را تامین مالی می کند دستگیر کرده است.
تحلیلگران حوزه بین الملل معتقد هستند، گروه تروریستی داعش شاید در عراق و سوریه متحمل شکست ‌هایی بشوند اما حمله اخیر در اندونزی نشان داد که این تروریست‌ها در حال متحد کردن سایر گروه‌های همفکرشان تحت پرچم خود هستند.

همچنین گفته می‌شود مغز متفکر حمله روز پنجشنبه یک اندونزیایی بوده که در کنار داعش در سوریه می‌جنگند و از طریق رسانه‌های اجتماعی توانسته باورهای خود درباره داعش را با دیگران به اشتراگ بگذارد.

از همین رو دولت اندونزی پس از این حملات مرگ بار 11 وب سایت متعلق به افراط گرایان و چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی را مسدود کرد.


در همین حال، مردم اندونزی با راه‌اندازی هشتگ «کامی تیداک تاکوت» به معنای «ما نمی‌ترسیم» در شبکه اجتماعی توئیتر در حال اعلام انزجار نسبت به این حملات تروریستی هستند.


اخبار بین الملل - جماران

 


ویدیو : راه اندازی هشتگ «ما نمی ترسیم» (+عکس)