راهنمای کم کردن سایز برای شکم گنده‌ها! : ما روی ظاهر شما قضاوت نمی‌كنیم. نمی‌خواهیم ...


ما روی ظاهر شما قضاوت نمی‌كنیم. نمی‌خواهیم بگوییم وقتی كه شكم‌تان بزرگ است، شیك پوش بودن برای‌تان سخت می‌شود یا اینكه مثل سال‌های قبل در عكس‌ها خوب نمی‌افتید.
مجله سیب سبز - محبوبه عطایی: ما روی ظاهر شما قضاوت نمی‌كنیم. نمی‌خواهیم بگوییم وقتی كه شكم‌تان بزرگ است، شیك پوش بودن برای‌تان سخت می‌شود یا اینكه مثل سال‌های قبل در عكس‌ها خوب نمی‌افتید. ما تنها نگران سلامت شما هستیم و گفته‌های محققانی كه معتقدند چاقی شكمی برای قلب و كلیه شما ضرر دارد و به معده و دستگاه تنفسی شما هم آسیب می‌زند را با شما در میان می‌گذاریم.

محققان می‌گویند چاق‌ها بیشتر به دیابت دچار می‌شوند و زودتر می‌میرند. همین دلایل كافی است تا از پژوهشگران كمك بگیریم و به شما برای آب كردن چربی‌های دور شكم‌تان كمك كنیم. برای داشتن شكم بزرگ، حتما نباید وزن‌تان زیاد باشد و چاق باشید. كافی است سبك زندگی نامناسبی را انتخاب كنید و حتی به اشتباه برای لاغر كردن برنامه‌ریزی كنید تا كمر شلوارتان هر روز برای شما تنگ‌تر شود اما نگران نباشید؛ پژوهشگرانی كه در مورد خطرات شكم گنده بودن به شما هشدار می‌دهند فكر همه جا را كرده و راه‌های ساده‌ای را برای كم كردن اندازه دور شكم و پهلوهای‌تان پیدا كرده‌اند.

راهنمای ست کردن لباس برای زنان شکم بزرگ , داروهای گیاهی برای بزرگ کردن کیر , سایز استاندارد عکس برای چاپ

با مواد معدنی قهرید؟

كمبود برخی مواد معدنی، به بزرگ شدن شكم شما منجر می‌شود. شاید باور نكنید اما منیزیم در بدن شما 300 كاركرد دارد كه كم كردن سطح قند خون و میزان انسولین ترشح شده، یكی از آنهاست. در صورتی كه مواد غذایی كه می‌خورید، این ماده معدنی را در خود نداشته باشد، بالا بودن سطح انسولینی كه در بدن‌تان ترشح می‌شود، منجر به چاق‌تر شدن شكم‌تان می‌شود.
شكم‌تان را محو كنید: حداقل دو روز یكبار به اندازه كافی به بدن‌تان منیزیم برسانید. مصرف سبزیجات برگ سبز، سویا و موز می‌تواند چنین كمكی به شما بكند.

هله‌هوله بسته‌بندی شده می‌خورید؟

كربوهیدرات‌های ساده مثل چیپس و خوراكی‌هایی كه شكر افزوده شده دارند، مثل نوشیدنی‌های شیرین باعث می‌شوند قند خون شما ناگهان بالا برود و سطح انسولین خون‌تان هم ناگهان افزایش پیدا كند. تاثیری كه این اتفاق روی كبد شما می‌گذارد، این است كه چربی‌ها در ناحیه میانی بدن‌تان، یعنی حوالی شكم شما جمع می‌شوند.

شكم‌تان را محو كنید: نیازی نیست كه از هله‌هوله‌خوری یك‌دفعه دست ‌بردارید. اگر شما چنین عادتی داشته باشید، خالی كردن میز كارتان از هله‌هوله‌ها به شما احساس گمشده داشتن را می‌دهد و استرس‌تان را بالا می‌برد. پس به جای حذف همه آنها، جایگزین‌های سالمی را برای‌شان پیدا كنید. پاپ كورن، نان سوخاری و. . . همه می‌توانند شما را در ترك این عادت یاری دهند.

نوشابه رژیمی می‌خورید؟

یك مطالعه نشان می‌دهدكه مصرف‌ كنندگان نوشابه رژیمی بیشتر با خطر چاق شدن یا دچار شدن به چاقی شكمی روبه‌رو هستند. محققان می‌گویند درست است كه این افراد با مصرف نوع رژیمی نوشابه كالری كمتری دریافت می‌كنند اما تركیبات این نوشیدنی گاز‌دار می‌تواند در نهایت به بزرگ شدن شكم مصرف كنندگانش منجر شود.

شكم‌تان را محو كنید: به‌خاطر كوچك كردن شكم‌تان هم كه شده باید از خوردن این نوشیدنی‌های گاز‌دار، حتی اگر رژیمی باشند، دست‌بردارید. این نوشابه ها نه تنها شما را چاق می‌کند بلکه برای سلامتی‌تان هم مضر است. بهتر است کالری مورد نیاز بدن‌تان را با مصرف مواد غذایی سودمند تری تامین کنید تا درنهایت خوش اندام و سالم بمانید اما اگر هنوز برای ترك كامل این عادت آماده نیستید، ورزش كردن و كاهش میزان كالری‌های دریافتی‌تان را شروع كنید و به مرور عادت خوردن نوشیدنی گاز‌دار را از سرتان بیندازید. از آب و آبمیوه استفاده کنید.

برگر دوست هستید؟

درست است كه میزان كالری‌هایی كه دریافت می‌كنید در چاق یا لاغر شدن شما تاثیر دارد اما زمانی كه پای چاقی شكمی به میان می‌آید، باید به نوع غذایی كه می‌خورید هم توجه كنید. گنجاندن اسید‌های چرب غیراشباع در رژیم غذایی‌تان، می‌تواند شكم شما را هر روز بزرگ‌تر كند. اگر برگر دوست هستید، نمی‌توانید از سیب‌زمینی سرخ‌كرده دل بكنید یا هر هفته مرغ سوخاری میل می‌كنید، طبیعی است كه شكم‌تان هر روز بزرگ‌تر شود.

شكم‌تان را محو كنید: به جای برگر و چیپس، سراغ غذاهایی كه سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع هستند، بروید. اگر هفته‌ای یكبار پای ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون یا قزل‌آلا به سفره‌تان باز شود، كمتر گوشت قرمز بخورید و حبوبات و گوشت مرغ را هم در دستور غذایی‌تان جا دهید، این مشكل را به میزان زیادی حل كرده‌اید. با خلاقیت بیشتر در طبخ غذا می‌توانید از خوردن  گوشت های سفید لذت ببرید. در اینترنت جست‌وجو کنید و دستور غذاهای جدید را یاد بگیرید.

زنانگی‌تان كم شده؟

از آخرین باری كه با همسرتان رابطه زناشویی داشته‌اید، زمان زیادی گذشته؟ همین موضوع هم می‌تواند یكی از دلایل چاقی شكمی شما باشد. اگر یائسه شده‌اید، می‌توانید تقصیر چاق بودن شكم‌تان را به گردن تغییرات هورمونی كه در بدن‌تان اتفاق افتاده بیندازید. شما در سال‌های یائسگی با تنظیم میزان ترشح هورمون‌های استرسی كه در بدن‌تان ترشح می‌شود و آرام‌تر كردن خودتان می‌توانید اندازه دور كمرتان را هم كم كنید.

شكم‌تان را محو كنید: در چنین شرایطی یوگا هم می‌تواند به داد شما برسد. بررسی‌ها ثابت كرده‌است اگر هر هفته سه روز و هر جلسه یك ساعت یوگا كار كنید و این روند را 16 هفته ادامه دهید، حدود 3 سانتی متر از دور كمرتان كم می‌شود.

حسابی رژیم گرفته‌اید؟

باز هم باید تكرار كنیم كه تنها میزان كالری‌هایی كه دریافت می‌كنید، شما را خوش‌اندام و سالم نمی‌كند. اگر به‌خاطر لاغر كردن، با همه چربی‌ها بیگانه شده‌اید و حتی روی سالادتان روغن زیتون هم می‌ریزید و اگر پروتئین را از رژیم‌تان حذف كرده‌اید، باید منتظر بزرگ شدن شكم‌تان هم باشید.

دانلود برنامه باز کردن فایل زیپ برای کامپیوتر , بهترین سایز عکس برای اینستاگرام , کم کردن سایز عکس

سعی کنید از شیوه مهندسی معکوس استفاده کنید و با خوردن همه غذاهای متنوع از چاقی هم به دور باشید.شكم‌تان را محو كنید:تنوع غذایی را در رژیم‌تان حفظ كنید و به جای حذف یك ماده، میزان آن را كم كنید. اگر با كمك متخصص تغذیه رژیم گرفته‌باشید، می‌بینید كه حتی به شما اجازه خوردن چند تکه پیتزا در هفته را هم می‌دهد و هیچ چیز را از سفره شما حذف نمی‌كند. حسرت پیتزا را به دلتان نگذارید و در مصرف همه مواد غذایی اعتدال و میانه روی را  رعایت کند.

 شما هم لازم است به جای خوددرمانی، با كمك متخصص برای لاغر شدن تلاش كنید.  بدون تحمل گرسنگی و تناسب مواد غذایی در رژیم‌تان حفظ شود. گذشته از این با پروتئین قهر نكنید و هر روز حداقل 25 گرم پروتئین میل كنید.

مراقب روان‌تان باشید

اگر افسردگی و اضطراب زندگی را برای‌تان سخت كرده، نه تنها به‌خاطر كم كردن چربی‌های شكم‌تان، بلكه برای داشتن زندگی بهتر سراغ متخصصان بروید.

 افسرده بوده‌اید؟

نشانه‌های افسردگی را در خودتان می‌بینید؟ اگر اینطور است از شكم‌گنده بودن‌تان تعجب نكنید. محققان می‌گویند آدم‌های افسرده بیشتر ممكن است به چاقی شكمی دچار شوند، چراكه به احتمال بیشتری از فعالیت‌های ورزشی پرهیز می‌كنند و عادات تغذیه نامناسبی دارند كه به سلامت آنها آسیب می‌زند.

شكم‌تان را محو كنید:

اگر با ورزش كردن آشتی كنید، بدن‌تان در سوزاندن چربی‌های زائدی كه دور شكم شما جا خوش كرده‌اند، توانا می‌شود. گذشته از این، ورزش كردن به ترشح بیشتر هورمون سروتونین در بدن‌تان کمک کرده  و می‌شود و نشانه‌های افسردگی‌تان را هم محو می‌كند  اما اگر افسردگی توان هیچ كاری را برای‌تان باقی نگذاشته، حتما به روانپزشك یا روانشناس مراجعه كنید.

استرس دارید؟

نه تنها افسردگی، بلكه اضطراب بالا هم می‌تواند شكم شما را چاق و بد فرم كند و خطر ابتلای‌تان به بیماری‌هایی مثل مشكلات قلبی و دیابت را هم بالا ببرد. محققان می‌‌‌گویند اضطراب میل هله‌هوله‌خوری و دریافت كالری بیشتر را در شما بالا می‌‌برد.

شكم‌تان را محو كنید:

محققان می‌گویند یكی از ساده‌ترین كارها برای كم كردن استرس، پیاده ‌روی سریع و هر روزه است اما اگر چنین راهكاری از مشكل شما كم نكرد، با یك متخصص مشورت كنید.  شاید شما برای از بین بردن اضطراب‌تان به جلسات روانكاوی یا مصرف دارو نیاز داشته باشید.


ویدیو : راهنمای کم کردن سایز برای شکم گنده‌ها!