رازهای طول عمر مردم جهان : ژاپنی‌ها، قبیله‌نشینان پاناما، پیرمردهای روس و مردان ...


ژاپنی‌ها، قبیله‌نشینان پاناما، پیرمردهای روس و مردان بومی هند رازهایی در مورد سلامت خود دارند كه ریشه در فرهنگ و تاریخ آن‌ها دارد. درواقع هر فرهنگی رمزهای سلامت و رازهای طول عمر خود را دارد. پژوهشگران دریافته‌اند كه هركدام از این عادت‌ها می‌توانند دنیایی تغییر در زندگی شما ایجاد كنند.

بخشنده‌ترین مردم جهان کدامند؟ , تنبل ترین مردم جهان , حرامزاده ترین مردم جهان

ژاپنی‌ها، قبیله‌نشینان پاناما، پیرمردهای روس و مردان بومی هند رازهایی در مورد سلامت خود دارند كه ریشه در فرهنگ و تاریخ آن‌ها دارد. درواقع هر فرهنگی رمزهای سلامت و رازهای طول عمر خود را دارد. این گونه‌های طب سنتی، رمز خوراكی‌ها و حتی برخی تمرینات ورزشی خاص و رژیم‌های غذایی خاص (مثل یك چای گیاهی یا نوع متفاوتی از پخت و پز) می‌توانند به كار تمام انسان‌ها بیایند. پژوهشگران دریافته‌اند كه هركدام از این عادت‌ها می‌توانند دنیایی تغییر در زندگی شما ایجاد كنند. این 6 نكته، 6 راهنمایی هستند كه می‌توانند روی زندگی شما تاثیرات مثبت زیادی بگذارند.



پاناما:بفرمایید عصاره درخت

راز: نورمن هولنبرگ، پروفسور طب مكمل و سنتی كه در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌كند، سال‌ها عمرش را در قبیله‌های سرخپوستان كونا در دل جنگل‌های پاناما گذرانده است. این سرخپوستان كه احتمالا قدیمی‌ترین ساكنان منطقه آمریكای مركزی هستند حالا در جزیره «سان بلاس» زندگی می‌كنند. آن‌ها روزی 5 لیوان یا بیشتر عصاره درخت كوكا می‌نوشند. در كل پاناما نوشیدنی‌های حاوی عصاره درخت كوكا بسیار محبوب است اما این پزشك متخصص در تحقیقی كه انجام داده متوجه شده كه بومیان كوكا كه عصاره درخت را خودشان خارج می‌كنند و می‌نوشند نسبت به ساكنان شهرهای بزرگ پاناما كه نوشابه‌های كوكای فرآوری شده می‌خورند كمتر دچار انواع سرطان‌ها، دیابت، سكته مغزی و بیماری‌های قلبی می‌‌شوند. در كل  میزان ابتلای آن‌ها به این بیماری‌ها بیش از 10درصد نسبت به شهرنشینان كاهش می‌یابد. به نظر می‌رسد، علت این مسئله وجود گروه آنتی‌اكسیدان‌های موسوم به فلانوئیدهاست كه در عصاره درخت‌ها وجود دارد اما در نوشابه‌های قوطی و شیشه‌ای درخت كوكا حذف شده است. البته عصاره درخت كوكا هیچ ربطی به نوشابه با مارك شیشه آن ندارد.

 توصیه: پودر تهیه شده از درخت كوكا كه حاوی عصاره درخت است را می‌توان در بسیاری از مغازه‌ها در سطح جهان پیدا كرد. یك قاشق از این پودر را به همراه یك قاشق غذاخوری عسل در شیر بریزید و نوش جان كنید.



ژاپن:لقمه‌تان را 20بار بجوید

راز: در كل جهان، ژاپنی‌ها بیشترین طول عمر متوسط را دارند. خب راز طول عمر ژاپنی‌ها تا حدود زیادی مشخص است و در مجموع شمار افراد چاق و درصد چاقی در این كشور بسیار كم است؛ یكی از رمزهای چاق نبودن ژاپنی‌ها در یك عادت سنتی است به نام «هارا هاچی بو hara hachi bu» كه این به معنای آن است كه وقتی 80درصد احساس سیری كردید دست از غذا خوردن بردارید. البته می‌دانید كه تا وقتی كه 100درصد معده‌تان لبریز از غذا نشود مغز احساس سیری مطلق را صادر نخواهد كرد اما ژاپنی‌ها با همین عادت ساده بدون این‌كه به مشكلی بربخورند لاغر می‌شوند.

توصیه: هر لقمه از غذای‌تان را حداقل 20بار قبل از قورت دادن بجوید. با این كار سرعت غذا خوردن شما كاهش می‌یابد. درعین حال این آهسته غذا خوردن باعث می‌شود، مغز در حالی كه 80درصد حجم معده پر شده است فرمان سیری را به بدن بفرستد.



یونان:خواب، ضدسكته قلبی

راز: در سال 2007 یك مطالعه گسترده روی بیش از 23‌هزار نفر فرد بالغ یونانی انجام شد كه نتایج جالبی داشت. یونانی‌ها به عنوان پر انرژی‌ترین مردم اروپا شناخته می‌شوند كه دیرتر از همه مردم اروپا می‌خوابند اما صبح‌ها با انرژی بیدار می‌‌شوند. علت این مسئله خیلی ساده است در این مطالعه مشخص شد، افرادی كه به‌طور متوسط در طول هفته، 3بار، هربار 30 دقیقه خواب بعدازظهری دارند به احتمال 37درصد كمتر از افرادی كه این عادت را ندارند به بیماری‌های قلبی مرگبار دچار می‌شوند.

توصیه: اگر شرایط كاری‌تان اجازه نمی‌دهد كه در روزهای هفته چرت بعدازظهری بزنید حتما در تعطیلات آخرهفته این كار را بكنید. طی هفته هم حتی اگر مدت زمان كوتاهی داشتید (حتی 5 تا 10 دقیقه) این فرصت را به چرت زدن اختصاص بدهید.



هند:آشپزی‌ای كه نمی‌گذارد آلزایمر بگیرید

راز: اكثر غذاهای هندی شامل حجم بالایی از فلفل یا پودرفلفل است. فلفل هم حاوی تورمریك است. تورمریك ماده غذایی سنتی است كه قرن‌هاست به عنوان درمان‌های مختلف به كار گرفته می‌شود اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد، تورمریك ماده‌ای است كه می‌تواند مانع از بروز آلزایمر در انسان شود. این ماده هم آنتی‌اكسیدان قوی است و هم خاصیت ضدالتهابی دارد و همه این خاصیت‌ها باعث می‌شود تا جلوی تشكیل پلاك در مغز انسان (كه عامل اصلی شكل‌گیری آلزایمر است) گرفته شود. با این توصیف اصلا عجیب نیست كه بدانیم هند یكی از پایین‌ترین میزان آلزایمر را در جهان دارد و درواقع براساس آمارها میزان بروز آلزایمر در شمال هند از همه جای جهان كمتر است.



روسیه:چای ضدافسردگی

راز: ریشه طلایی یا ریشه آركتاك، یك گیاه است كه دراستپ‌های روسیه و در حاشیه سیبری می‌روید. در طب سنتی روسیه از ریشه این گیاه برای درمان مشكلات مختلف استفاده می‌شد. در شرق روسیه برخی عفونت‌ها را با دادن جوشانده این ریشه، درمان می‌كردند و در مناطق نسبتا مرتفع جنوب روسیه از این ریشه برای حل مشكلات مربوط به ارتفاع‌زدگی استفاده می‌شد. در غرب روسیه به كسانی كه دچار افسردگی می‌‌شدند، توصیه می‌شد  از این ریشه سوپ درست كنند و بخورند. جالب است كه حالا مطالعات علمی نشان داده كه در ریشه این گیاه موادی وجود دارد كه می‌توان آن‌ها را «تطابق‌پذیر» نامید، درواقع این مواد به بدن كمك می‌كند با مشكلات و حالات مختلف و پراسترس كنار بیاید و حتی توان ایمنی و مقاومت بدن را بالا می‌برد. در این مطالعات مشخص شده است كه این مواد خستگی بدن را برطرف می‌كرده و باعث كاهش عوارض استرس در بدن می‌شود.

توصیه: در برخی عطاری‌ها می‌توان پودرریشه طلایی یا ریشه آركتاك را پیدا كرد. این پودر را می‌توانید با یك لیوان چای بنوشید، یا هربار دچار اضطراب و ناراحتی شدید، خود پودر را در آب‌جوش بریزید و به جای چای میل كنید.



هلند:دوچرخ به جای چهارچرخ

راز: بیشترین دوچرخه‌سوارها در میان مردم جهان هلندی‌ها هستند. بسیاری از مردم این كشور با دوچرخه سركار می‌روند. در این كشور تنها یك‌سوم مسافرت‌های درون‌شهری توسط اتومبیل انجام می‌شود و به‌طور متوسط هر شهروند این كشور روزانه 2 كیلومتر ركاب می‌زند. در مطالعه‌ای كه طی 15 سال در این كشور انجام شده است مشخص شد، افرادی كه رانندگی اتومبیل را كنار گذاشته‌اند نسبت به افراد مشابه خود كه هنوز رانندگی می‌كنند 14 ماه متوسط عمر بیشتری دارند.

توصیه: بهترین توصیه برای سلامت شما این است كه چندبار در هفته حتما دوچرخه‌سواری كنید، حتی اگر در طول هفته نمی‌رسید حداقل در تعطیلات آخرهفته دوچرخه‌سواری كنید.


ویدیو : رازهای طول عمر مردم جهان