دو کشور حذف شدند/ ایران، عربستان، امارات، عمان و تایلند واجد شرایط میزبانی جام ملتهای آسیا :



عربستان ایران جام باشگاه‌‍های آسیا , شرایط فروش ایران خودرو , شرایط فروش اقساطی ایران خودرو

دو کشور حذف شدند/ ایران، عربستان، امارات، عمان و تایلند واجد شرایط میزبانی جام ملتهای آسیا

جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز با حضور اعضای هیات رئیسه در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در این نشست که با حضور علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید محمد هادی آیت الهی، مهدی تاج، فریده شجاعی، غلامرضا بهروان، شهاب الدین عزیزی خادم، حیدر بهاروند و امیر حسین حسینی در شهر مشهد مقدس برگزار شد، علی کفاشیان در ابتدا ضمن خیر مقدم به اعضای هیات رئیسه گفت: امیدوارم طاعات و عبادت شما در این مکان مقدس مورد قبول درگاه احدیت قرار بگیرد و با توجه به اینکه نشست ما در مشهد مقدس برگزار می شود امیدوارم با نظر ویژه آقا امام رضا (ع) موفقیت های فوتبال کشور روزافزون شود و ما بتوانیم خدمتگزار خوبی برای فوتبال باشیم.

کفاشیان با تشکر از جامعه فوتبال گفت: به لطف خداو زحمات آنها اتفاقاتی خوبی در سال گذشته در فوتبال کشور به وقوع پیوست، فعالیت های ما جهت درستی داشته است و باید تلاش بیشتری کنیم تا موفقیت های بیشتری بدست بیاوریم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به نتایج بدست آمده در مسابقات جام حهانی فوتبال ساحلی تاهیتی گفت: اینکه تیم ملی ساحلی ایران برای اولین بار در تاریخ جام جهانی خود توانست به مرحله حذفی صعود کند و در مقابل تیم روسیه که قهرمان جهان است با یک بازی شرافتمدانه 5 بر 6 بازی را واگذار کند نشان می دهد که فوتبال ساحلی ما به جایگاه واقعی خود رسیده و باید با سرمایه گذاری بیشتر در این رشته ورزشی شاهد موفقیت های بیشتر آن باشیم .

کفاشیان در ادامه به سایر موفقیت ها اشاره کرد و گفت: تیم ملی بزرگسالان با اقتدار و به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کرد، تیم ملی زیر 22 سال در سال جاری درمرحله نهایی مسابقات در عمان حضور پیدا خواهد کرد. تیم ملی زیر 17 سال به سرمربیگری علی دوستی مهر توانسته به جام جهانی صعود کند و همین ماه در مسابقات جام جهانی امارات شرکت خواهد کرد.

 

تیم ملی زیر 16 سال در حال حاضر در مسابقات پاکستان است و توانسته دیدار اول خود را 8 بر صفر درمقابل سری لانکا به پیروزی برسد. تیم ملی زیر 15 سال در اولین دوره از مسابقات آسیایی در نانجینگ چین موفق به کسب مدال نقره شد و تیم زیر ز14 سال نیز در مسابقات این رده که به میزبانی ایران و در مشهد مقدس برگزار شده بود به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کرد. از سوی دیگر فوتسال ایران پس از کسب رتبه سوم در آسیا و حضور در جمع 16 کشور جام جهانی توانست با اقتدار و کسب مدال طلا در مسابقات اینچئون کره جنوبی به جایگاه اصلی خود باز گردد.

رئیس فدراسیون در ادامه با اشاره به عملکرد خوب بانوان گفت: در ابتدا باید از شجاعی به خاطر تلاشش در امور بانوان تشکر کنم. در حال حاضر تیم ملی زیر 16 سال بانوان که به مرحله نهایی مسابقات آسیایی صعود کرده در چین حضور دارد و فوتسالیست های بانوان توانستند در مسابقات داخل سالن آسیا برای اولین بار مدال نقره را بر گردن بیاویزند.

کفاشیان در پایان گفت: امیدوارم فوتبال کشور با تلاش همه ارگان به جایگاه واقعی خود در آسیا و جهان برسد و در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در جامعه فوتبال کشور باشیم.

در ادامه نشست هیات رئیسه فدراسیون، مهدی محمدنبی - دبیر کل فدراسیون به نکاتی اشاره کرد.

محمدنبی در ابتدا گفت: از ابتدای سال تا دی ماه 18 رویداد بین المللی داریم که آخرین آن برای تیم ملی زیر 22 سال ایران در عمان و در دی ماه خواهد بود و برگزاری و ساماندهی همه این موارد که جدا از برگزاری مسابقات لیگهای مختلف در داخل کشور است نیاز به صعه صدر و پشتکار همه اهالی ورزش و فوتبال کشور را دارد. مطمئنا بدون این دو آیتم مهم موفقیت های که رئیس فدراسیون به آن اشاره کرد حاصل نمی شد.

وی در ادامه به عنوان نمونه به تیم ملی زیر 17 سال ایران اشاره کرد و گفت: از زمان برگزاری مرحله مقدماتی قهرمان آسیا در این رده سنی که به میزبانی ایران در تهران برگزار شد قریب به دو و نیم میلیارد تومان برای 33 اردوی داخلی این تیم و 11 دیدار بین المللی آن (به جز اردوی آلمان) و نزدیک به 30 دیدار داخلی برای این تیم هزینه شده است که اگر بخواهیم هزینه برگزاری میزبانی این مسابقات را که نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان بود اضافه کنیم تاکنون 5 میلیارد برای این تیم هزینه شده است که تنها 1.2میلیارد آن توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر میزبانی ایران پرداخت شده است و همین روند برای تیم های دیگر نیز وجود دارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه به به درخواست میزبانی ایران برای جام ملتهای آسیا در سال 2019 اشاره کرد و گفت: در ابتدا 12 کشور برای میزبانی اعلام آمادگی کردند که از این میان تنها 7 کشور در زمان مقرر مدارک خود را برای ثبت نام ارسال کردند. در آخرین اخبار بدست آمده، کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها 5 کشور ایران، عربستان، امارات، عمان و تایلند را واجد شرایط دانسته و البته در دو مرحله دیگر هم برای بررسی وضعیت اقدام خواهد کرد. ما امیداوارم با تلاش همه ارکان کشور بتوانیم این میزبانی را اخذ کنیم. /ایسنا

 


ویدیو : دو کشور حذف شدند/ ایران، عربستان، امارات، عمان و تایلند واجد شرایط میزبانی جام ملتهای آسیا