دو فوريت طرح پذيرش دانشجو :       با 191 راي موافق؛ دو فوريت طرح پذيرش دانشجو ...



 

 

 

روز دانشجو , دانشجو , تبریک روز دانشجو

با 191 راي موافق؛

دو فوريت طرح پذيرش دانشجو در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي تصويب شد


وزارت آموزش و پرورش موظف خواهد شد براي سال تحصيلي 89-90 نسبت به پذيرش دانشجوي روزانه و شبانه از ميان داوطلبان در مقطع كارداني پيوسته و ناپيوسته و همچنين كارشناسي ناپيوسته اند براي آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي، مراكز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي اقدام نمايد.

دو فوريت طرح پذيرش دانشجو در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي، مراكز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي با 191 راي موافق به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اين طرح كه به امضاي 98 نفر از نمايندگان رسيده به آن منظور ارائه شد كه وزارت آموزش و پرورش، ظرفيت پذيرش دانشجو در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي، مراكز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي براي مقاطع كارداني پيوسته و ناپيوسته و كارشناسي ناپيوسته براي داوطلبان آزاد را به طور ناگهاني به صفر رسانده است.
به گفته علي عباسپور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات، علت اين كار ازسوي وزير آموزش و پرورش عدم وظيفه اين وزارتخانه در پذيرش اين دانشجويان عنوان شده است. اين عمل موجب گرديده حق دانش‌آموزاني كه در سال تحصيلي 88-89 فارغ‌التحصيل مي‌شوند و سه سال گذشته را به اميد ورود به اين مراكز رشته‌هاي فني و حرفه‌اي در دوران دبيرستان مي‌گذرانند، از بين رفته و از سوي ديگر موجب گرديده كه بسياري از اوليا كه فرزندان آنها در هنرستان تحصيل مي‌كنند و يا در شرف تعيين رشته براي فرزندان خود هستند، دچار سردرگمي شوند.
اين طرح داراي يك ماده واحده و چهار تبصره است كه در صورت تصويب نهايي آن، وزارت آموزش و پرورش موظف خواهد شد براي سال تحصيلي 89-90 نسبت به پذيرش دانشجوي روزانه و شبانه از ميان داوطلبان در مقطع كارداني پيوسته و ناپيوسته و همچنين كارشناسي ناپيوسته حداقل برابر با ظرفيتي كه در سال 88-89 پذيرفته شده‌اند براي آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي، مراكز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي اقدام نمايد.
گفتني است اين طرح با 191 راي موافق، 13 راي مخالف و 10 راي ممتنع به تصويب اين نمايندگان رسيد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : دو فوريت طرح پذيرش دانشجو