در منطقه آزاد ماکو چه خبر است؟ : انتصاب فردی که «فساد مالی»، تنها گوشه‌ای از ...



منطقه آزاد قشم , چابهار منطقه آزاد , لوازم خانگی منطقه آزاد اروند


انتصاب فردی که «فساد مالی»، تنها گوشه‌ای از سابقه نامطلوب وی است؛

در منطقه آزاد ماکو چه خبر است؟

اخبار رسیده حاکی از آن است که حتی نزدیکان و دوستان دولت یازدهم نیز از برخی انتصاب‌ها در هیأت مدیره‌های مناطق آزاد اینقدر گلایه‌مند هستند که ادامه همکاری با دولت را برای خود مقدور ندانسته و از همین روی در آغاز کار استعفا داده‌اند.

انتصاب برخی افراد در هیأت مدیره منطقه آزاد ماکو (آذربایجان غربی) که سابقه خوبی ندارند، نه تنها تجار و فعالان اقتصادی منطقه را نگران کرده، بلکه باعث استعفای ‌چند تن از اعضای هیأت مدیره این منطقه آزاد نیز شده است.

به گزارش ‌«تابناک»، مناطق آزاد به دلیل موقعیت خاص آن‌ها از‌‌ همان آغاز مورد توجه بسیاری بوده و هست و ‌افراد ذی‌نفوذ برای انتصاب ‌‌عضویت هیأت مدیره یا مدیرعامل، تلاش‌های بسیاری کرده‌اند‌؛ رفتاری نکوهیده که امید می‌رفت، گریبان‌گیر دولت یازدهم نشود، اما ظاهرا این گونه نشده است.

هرچند با مشغله کاری فراوانی که اکبر ترکان، دبیر مناطق آزاد برای خود دارد، پیشتر نیز انتظار می‌رفت ‌آنچنان که باید و شاید به مناطق ویژه و آزاد در دوران دولت یازدهم توجه نشود، متأسفانه اخبار رسیده حاکی از آن است که حتی برخی ‌نزدیکان و دوستان دولت یازدهم نیز از برخی انتصاب‌ها در هیأت مدیره‌های مناطق آزاد اینقدر گلایه‌مند هستند که ادامه همکاری با دولت را برای خود مقدور ندانسته و از همین روی در آغاز کار استعفا کرده‌اند.

در منطقه آزاد ماکو چه خبر است؟
از ماکو خبر می‌رسد، انتصاب فردی که بر پایه گزارش یک ارگان نظارتی خاص، سابقه اشتهار به فساد مالی و رشوه‌خواری و حتی همکاری با یک گروهک معاند خارج نشین را در کارنامه خود دارد، سبب شگفتی اهالی شهر و دیگر اعضای هیأت مدیره این منطقه آزاد شده است؛ انتصابی که اینقدر دور از ذهن بود که موجب شد، برخی اعضای هیأت مدیره، استعفا را به ادامه همکاری ترجیح دهند تا مبادا سابقه همکاری با چنین مدیری دامن‌گیرشان شود!

این در حالی است که گویا دبیر مناطق آزاد، سوابقی را که باعث شده بود، فرد مورد اشاره از مناصب دولتی دور بماند، به دلیل برخی ارتباطات نادیده گرفته و با این انتصاب پر حرف و حدیث، مهر تأییدی بر برخی انتقادات خود زده است.

گفتنی است، پیش از این نیز انتصاب‌ برخی نزدیکان خانوادگی و دوستان در دیگر مناطق آزاد مانند کیش و... ‌با انتقادهای جدی روبه‌رو شده بود، ولی هیچ کدام مانند نصب اخیر در ماکو عجیب نبود.
/تابناک


ویدیو : در منطقه آزاد ماکو چه خبر است؟