درمان زخم معده با این سوزن‌ها : بسیاری از مردم برای درمان بیماری‌های دستگاه ...


بسیاری از مردم برای درمان بیماری‌های دستگاه گوارش خود به‌ویژه ناراحتی‌های معده به شیوه‌های درمانی طب مكمل و جایگزین روی می‌آورند.

درمان زخم معده , درمان سوزش معده , درمان معده درد

بسیاری از مردم برای درمان بیماری‌های دستگاه گوارش خود به‌ویژه ناراحتی‌های معده به شیوه‌های درمانی طب مكمل و جایگزین روی می‌آورند. در حقیقت علت مراجعه این افراد به طب مكمل و جایگزین، پرهیز آنها از مصرف داروهای شیمیایی و عوارض جانبی و احتمالی این داروهاست. خوشبختانه در طب سوزنی چین نیز متدهای درمانی مختلف برای درمان بیماری‌ها و اختلالات معده از قبیل زخم، التهاب و رفلاكس معده وجود دارد.

درمانگران طب سوزنی تنها با استفاده از چند سوزن‌به درمان زخم معده كمك می‌كنند. این درمانگران با كمك سوزن‌هایی كه در  نقاط مختلف بدن   و گوش بیمار  وارد می‌كنند بر عملكرد عروق مربوط به دستگاه و اندام‌های گوارشی اثر می‌گذارند و ترشح میزان اسید معده را كنترل كرده و به این ترتیب به درمان هر چه سریع‌تر زخم معده كمك می‌كنند. از طرفی سوزن‌های طب سوزنی با تنظیم و كنترل حرارت معده موجب درمان زخم معده می‌شود. علاوه براین در این متد درمانگران با كنترل فعالیت‌های عصبی بدن و كاهش تنش‌های روزمره به درمان ناراحتی‌های دستگاه گوارش كمك می‌كنند.

اصلاح رژیم غذایی نیز یكی دیگر از مراحل درمان بیماری‌های دستگاه گوارش است. افراد مبتلا به زخم معده یا التهاب معده بهتر است مصرف مواد‌غذایی و میوه‌های اسیدی را كاهش داده یا به‌طور موقت از مصرف این موادغذایی در طول دوره درمان پرهیز كنند. این گروه بهتر است در وعده غذایی شام از موادغذایی آب پز یا بخار پز استفاده كنند تا دستگاه گوارش آنها كمتر در معرض تحریك قرار گیرد. حتی در طول روز نیز بهتر است از میوه‌های پخته شده به جای میوه‌های خام كه انرژی بیشتری را برای هضم و گوارش نیاز دارند، مصرف كنند.


ویدیو : درمان زخم معده با این سوزن‌ها