درخشان جر می زند! : قانون فوتبال این است که گل نزنی گل می خوری. امروز گل نزدیم ...


قانون فوتبال این است که گل نزنی گل می خوری. امروز گل نزدیم آن هم به خاطر بی دقتی مهاجمان بود چون بازیکن کم تجربه داریم و بازیکنی که هنوز شخصیت حضور در پرسپولیس و استایل اروپایی را ندارد.



هفته نامه تماشاگران امروز: قانون فوتبال این است که گل نزنی گل می خوری. امروز گل نزدیم آن هم به خاطر بی دقتی مهاجمان بود چون بازیکن کم تجربه داریم و بازیکنی که هنوز شخصیت حضور در پرسپولیس و استایل اروپایی را ندارد.

حمید درخشان قبل از اینکه سرمربی پرسپولیس شود یکی از منتقدان جدی پرسپولیس و شاید بهتر باشد بگوییم علی دایی بود. در روزهایی که پرسپولیس خوب نتیجه نمی گرفت، درخشان معتقد بود که مشکل پرسپولیس حل شدنی است و اتفاقا خودش را هم یکی از افرادی می دانست که می توانند پرسپولیس را نجات بدهند.

حمید درخشان , محمد درخشان , همسر سام درخشان

پرسپولیس بعد از آمدن درخشان کمی بهتر نتیجه 8گرفت. بهانه های شکست ها اما همان هایی بودند که علی دایی هم همیشه مطرح می کرد، بهانه هایی مثل کمبود بازیکن، اشتباهات داوری، سنگینی و فشردگی بازی ها و مصدومیت بازیکنان اما مسئله این است که درخشان همه اینها را می دید و مدعی نجات پرسپولیس بود. نگاهی به مصاحبه های درخشان قبل از آمدنش به پرسپولیس بیندازید.

قبل از تساوی با پدیده؛ من آنم که رستم بود پهلوان...


این تیم را می توان نجات داد اما نه به این راحتی. پرسپولیس از بحران درمی آید و این تغییر بحران نه به دست علی دایی که توسط افراد دیگری صورت می گیرد. من می توانم پرسپولیس را برگردانم و با توجه به کسب نتایج ناموفق ابتدای فصل می توانم با قاطعیت بگویم که راه نجات پرسپولیس از طوفانی که گریبانش را گرفته می دانم. پرسپولیس رات دست من بدهند و بدانند که عملکردم از همه مربیان 10 سال گذشته بهتر خواهد بود.

بعد از برد تیم دایی مقابل صبا

واقعا نمی شود بحث فنی درباره بازی پرسپولیس مقابل صبا کرد. این مسابقه اینقدر بی کیفیت بود که هیچ نکته فنی نداشت و فقط دو گل وارد دروازه شد. هر دوگل هم روی خلاقیت فردی به ثمر رسید و صبا نشان داد هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

پرسپولیس این برد را بیشتر مدیون ضعف صبا بود تا قدرت خودش. دوای درد پرسپولیس جذب بازیکن جدید نیست. قرار نیست که پرسپولیسی ها همه فوتبالیست های ایرانی را در تیم خودشان جمع کنند. مشکل پرسپولیس تاکتیکی است، نه کمبود مهره. اینکه بعد از عملکرد ضعیف تیم در هر بازی عنوان شود، بازیکن نداریم، حرف درستی نیست.

همان بهانه های دایی...

بعد از هفته هفتم لیگ اما درخشان جای دایی را گرفت. حالا همه منتظر بودند ببینند کسی که این همه ادعا داشت و معتقد بود کلید حل مشکلات پرسپولیس در دستان اوست چه خواهد کرد. مصاحبه های او بعد از چند بازی تیمش را بخوانید. خیلی تفاوتی با بهانه هایی که دایی می آورد ندارد.

* پرسپولیس یک - نفت مسجد سلیمان یک


شانس آوردیم که مساوی کردیم و اگر می باختیم سرم را می بریدند. تحویل گرفتن این تیم دل شیر می خواست و من با همه مشکلات آمدم که به تیم کمک کنم.

* پرسپولیس 2- استقلال خوزستان یک

در مورد اعتراض حریف به داوری هم باید بگویم برای ویسی احترام زیادی قائلم ولی کار ما بررسی عملکرد داوران نیست و آن کسی که داوری را قضاوت می کند عزیزانی هستند که بیرون هستند.

* سپاهان یک - پرسپولیس صفر

وقتی تیمی در دقیقه 96 گل می خورد نشان از کم تجربگی است. امیدوارم در هفته های آینده بتوانیم تیم را تقویت کنیم.
ماهینی و صادقیان محروم هستند و رضا نوروزی را از دست دادیم و دو سه بازیکن دیگر نیز از دست دادیم و روی نیمکت ما را نگاه کنید. آیا روی نیمکت بازیکن تخصصی داشتم؟ فهرست بازیکنان در این فصل 18 نفره است، نه 20 نفره. یعنی من با 13 بازیکن آمدم و تیمی که 5 بازیکنش را از دست می دهد، دیگر همین می شود.

* پرسپولیس صفر - سایپا یک


قانون فوتبال این است که گل نزنی گل می خوری. امروز گل نزدیم آن هم به خاطر بی دقتی مهاجمان بود چون بازیکن کم تجربه داریم و بازیکنی که هنوز شخصیت حضور در پرسپولیس و استایل اروپایی را ندارد.

* پرسپولیس 2 - گسترش فولاد 2


من این روزها زجر می کشم چون هر دو دروازه بان خوب ما گل های بدی می خورند، یکی زاویه بسته گل می خوردو یکی از 45 متری.

* پرسپولیس 2 - استقلال یک

من به صراحت به شما می گویم که تیم من روی مهره نمی چرخد و تیمی است که همه در حال زحمت هستند.

* پرسپولیس یک - نفت تهران 2

حدود 70-60 درصد بازیکنان اصی را در اختیار نداشتم اما از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.

* پرسپولیس یک - ذوب آهن 2

در سیرجان داور با اخطار به بنگر قوای ما را کم کرد و ما را با شرایط بیرونی درگیر کردند که بازی تا روز آخربا تماشاگر بود یا نبود. حتی اخراج اومانیا هم درست نبود. بضاعت تیم ما با همه مصدومان و محرومان مان این بود. من امروز حتی جانشین اومانیا را نداشتم. نیم فصل اسمش رویش است؛ یعنی نصف فصل. چرا باید دو هفته دیگر هم بازی کرد؟

* چیز دیگری هم هست استاد؟


اینها همه دلایلی بودند که درخشان در توجیه نتایج نسبتا ضعیف تیمش آورده است اما هنوز هستند دلایلی که فعلا به آنها اشاره ای نشده. مثلا معضل داشتن دو دروازه بان همسطح! چیزی که تا امروز از آن به عنوان نقطه قوت یاد کرده است. درباره مصدومیت های پیاپی هم فقط گله می کند و درباره ریشه های این اتفاق صحبت نمی کند. فشاتر بازی های پیاپی چیزی است که برای همه تیم ها وجود دارد، پس چرا آنها اینقدر مصدوم نمی دهند؟

درخشان معتقد بود که پرسپولی دایی مشکل بدنی دارد و به همین دلیل است که بازیکنان اینقدر مصدوم می شوند اما با عوض شدن کادر فنی تعداد مصدومان پرسپولیس بیشتر هم شد! شاید بعدها درخشان به این مسئله هم اعتراض کند.

تا قبل از آمدن درخشان بازیکنان نسبت به مشکلات مالی باشگاه معترض بودند که البته فایده ای هم نداشت اما درست در اولین روز حضور درخشان در پرسپولیس مبلغی به حساب بازیکنان واریز شد. این مسئله همچنان ادامه دارد و بازیکنان به صورت هفتگی مبالغی را دریافت می کنند. درخشان فعلا که از این مسئله خرسند است اما این روش پرداخت می تواند در صورت ناکامی های بعدی، به یکی از دلایل شکست مبدل شود!


ویدیو : درخشان جر می زند!