جلالی: آقای کوچک‌ زاده هوچی گری نکن! : اعتراض دو تن از نمایندگان معترض به توافق ...


اعتراض دو تن از نمایندگان معترض به توافق هسته ای به ترجمه متن این توافق، برای دقایقی جلسه علنی امروز را به تشنج کشید. خبرآنلاین: اعتراض دو تن از نمایندگان معترض به توافق هسته ای به ترجمه متن این توافق، برای دقایقی جلسه علنی امروز را به تشنج کشید.

این دو نماینده که مدعی بودند ترجمه ارائه شده ظریف درباره توافق هسته ای ناقص بوده است، بر این باور بودند مسئولینی که از توافقنامه تعریف و تمجید می‌کنند این متن ناقص و ترجمه غلط را خواندند که تعریف می‌کنند!چرا که از آنچه که تعریف می‌کنند در متن اصلی برجام وجود ندارد!

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت با بیان اینکه این متن، متنی است که از پیچیدگی فنی، سیاسی و حقوقی برخوردار است، افزود: از این رو باید ترجمه‌اش از بالاترین اتقان برخوردار باشد. لذا در این زمینه در همین روزها ترجمه رسمی قطعی را به دست ما می‌رسانند و ما هم تقدیم می‌کنیم.

اما دو نماینده معترض با اشاره به اینکه هفته آینده مجلس تعطیل است، با داد و فریاد از هیات رئیسه می پرسیدند که کی این کار انجام می‌شود؟ آنها با صدای بلند هیات رئیسه را متهم می کردند که از حق تذکر دادن نمایندگان را محدود می کنند و همچنین مدعی بودند که وزارت ارشاد از رسانه ها خواسته اند به استناد مصوبه ای از شورای عالی امنیت ملی، نباید از برجام انتقاد کنند!

نایب رئیس مجلس تریبون آنها را قطع کرد و گفت: علاوه بر ارائه متن برجام و ترجمه آن تا کنون آقایان ظریف و عراقچی و صالحی با حضور در صحن علنی و کمیسیون امنیت ملی به ارائه توضیحات کاملی در این زمینه پرداخته اند. این متن مفصلی است و ترجمه آن زمان بر است. ترجمه ای که ارائه شده است، وحی منزل نیست و امکان خطا در آن بوده و هست. تنها چیزی که غیرقابل تغییر است، متن انگلیسی است.

از آنجا که این دو نماینده، کمیسیون امنیت ملی و حتی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت را در بیان اعتراضاتشان، مورد نقد قرار داده بودند، کاظم جلالی درخواست تذکر متقابل کرد تا به اظهارات آنان پاسخ گوید. او گفت: عده ای خودشان را عین اسلام و صد در صد تابع ولایت می دانند. این اشکالی ندارد. می توانند هر تصوری راجع به خودشان داشته باشند. اما اینکه دیگران را خائن و غیر ولایی می دانند، دیگر جای بحث است. حق ندارید دیگران را غیر ولایی و خائن بدانید.

سخنان وی که به اینجا رسید یکی از نمایندگان دلواپس با داد و فریاد او را مخاطب قرار داد که جلالی در پاسخ به او گفت: آقای کوچک زاده اینقدر هوچی گری نکنید! اشکال شما در این است که فقط خودتان را محق می دانید و ..

آنقدر سر و صدای نماینده دلواپس در صحن علنی زیاد بود که صدای جلالی شنیده نمی شد. لذا بار دیگر ابوترابی فرد تریبون نمایندگان را قطع کرد و گفت: آقای جلالی، بنده به عنوان مدیر جلسه خواهش می کنم اخطار ماده 77 را که قبول دارم بیانش حق شماست، را در زمان دیگری بیان کنید.

محمدرضا تابش نماینده اردکان هم در تذکری خطاب به ابوترابی فرد گفت: شما به یک طیف در مجلس اجازه می دهید که مجلس را متشنج کند ولی به ما اجازه نمی دهید که به مدیریت شما انتقاد کنیم! نایب رئیس مجلس هم با بیان اینکه بعدا تذکر شما را خواهم شنید، بگذارید مجلس به کار خود ادامه دهد، میکروفن وی را قطع کرد.


ویدیو : جلالی: آقای کوچک‌ زاده هوچی گری نکن!