جاودانی تبریزی، مردی با وعده های عجیب : راه اندازی پرواز مستقیم ایران و آمریکا، ...


راه اندازی پرواز مستقیم ایران و آمریکا، احیای دریاچه ارومیه، دور زدن تحریم ها و واردات خودروهای آمریکایی چند نمونه از وعده های «جاودانی تبریزی» است. روزنامه هفت صبح: راه اندازی پرواز مستقیم ایران و آمریکا، احیای دریاچه ارومیه، دور زدن تحریم ها و واردات خودروهای آمریکایی چند نمونه از وعده های «جاودانی تبریزی» است.

«راه اندازی پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا» این خبری است که ابتدا خبرگزاری مهر منتشر کرد و بلافاصله در سایر سایت ها و خبرگزاری های داخلی بازتاب گسترده ای داشت. این خبر از زبان شخصی به نام «مجید جاودانی تبریزی» نقل شد که خود را نماینده وینابل (تنظیم کننده قوانین و مقررات دولتی ایالات متحده) در ایران معرفی کرده است.

به گفته او رایزنی های گسترده ای در واشنگتن صورت گرفته و در صورت موافقت ایران، با همکاری خطوط هوایی دلتای آمریکا و همای ایران این پرواز مستقیم برقرار می شود. نکته جالب اینجاست که با جستجو در سایت های بین المللی اثر از این «رایزنی های گسترده» پیدا نمی کنید و اینکه نام همین شخص قبلا در ماجرای واردات خودروهای آمریکایی به ایران هم به میان آمده بود.

پزشک تبریزی , کمال تبریزی , کوفته تبریزی

چند ماه پیش در خبرها آمده بود یک شرکت داخلی قصددارد خودروهای آمریکایی را از منطقه آزاد ارس به کشور وارد کند. در آن مقطع گفته شده بود «مجید جاودانی تبریزی» به عنوان نماینده شرکت حقوقی فیدال فرانسه می تواند تحریم ها را دور بزند و خودروهای آمریکایی را وارد ایران کند. قبلا تبریزی به عنوان نماینده شرکت فیدال فرانسه معرفی شده بود اما در ماجرای پرواز مستقیم نماینده شرکت آمریکایی موسوم به وینابل.

اگر کمی بیشتر این نام را در محتوای فارسی وب جستجو کنیم می بینیم مجید جاودانی تبریزی قبلا به نمایندگی از شرکت فیدال فرانسه گفته بود می تواند دریاچه ارومیه را زنده کند. او در هفتم اردیبهشت امسال از قول شرکت بلژیکی «ترکتبل» گفته بود «در طول سه سال می توان دریاچه ارومیه را احیا کرد و برای فاز اول این پروژه که شش ماه زمان می خواهد و فاز مطالعاتی است یک میلیون یورو لازم دارد.»

به نظر می رسدکه ما با یک پدیده رسانه ای طرف هستیم که هر از چندگاهی نام او در کشور با وعده های بزرگ مطرح می شود که دقیقا مشخص نیست تا چه میزان قابلیت اجرایی دارند. بهمن ماه سال گذشته هم او در گفتگو با خبرگزاری ها از تخلفات واردات خودرو در منطقه آزاد ارس خبر داده بود که با واکنش سازمان آزاد ارس مواجه شد. خبرگزاری فارس هم در جوابیه ای نوشت نظرات جاودانی تبریزی را به عنوان یک فعال حقوقی در یک نشست خبری برداشت و منتشر کرده است. او اخیرا به رئیس جمهور منتخب حسن روحانی هم پیام تبریک داده و برای همکاری با دولت تدبیر و امید اعلام آمادگی کرده بود. تا لحظه تنظیم این خبر تلاش های ما برای تماس با این فرد به نتیجه رسیده است و «هفت صبح» آماده است در روزهای آینده توضیحات او را در مورد فعالیت هایش در ایران منتشر کند.


ویدیو : جاودانی تبریزی، مردی با وعده های عجیب