جاسوسی آمریکا از معاشقه‌ ها : شبكه سی‌ان‌ان امریكا، جنبه‌های جدیدی از جاسوسی ...


شبكه سی‌ان‌ان امریكا، جنبه‌های جدیدی از جاسوسی سازمان امنیت ملی امریكا را افشا كرد. به گزارش دیده بان داخلی سازمان امنیت ملی امریكا برخی از این جاسوسی‌ها به فضولی در روابط عاطفی و خصوصی افراد منجر شده است. روزنامه اعتماد: شبكه سی‌ان‌ان امریكا، جنبه‌های جدیدی از جاسوسی سازمان امنیت ملی امریكا را افشا كرد. به گزارش دیده بان داخلی سازمان امنیت ملی امریكا برخی از این جاسوسی‌ها به فضولی در روابط عاطفی و خصوصی افراد منجر شده است.

 نامه بازرس كل سازمان امنیت ملی در پاسخ به درخواست سناتور چاك گراسلی و آر- آیوا مشتمل بر لیستی از حوادثی است كه در جریان جمع آوری اطلاعات توسط برنامه جاسوسی این سازمان رخ داده و منجر به موارد زیادی آزاد شده است. حداقل 6 مورد هم شكایت درباره این حوادث به وزارت دادگستری ارجاع شده است.

 در این رابطه یك پرونده با اصطلاح نقض اطلاعات عاطفی با عنوان «Loveint» باز شده است. در یك مورد، كه دیده بان NSA به تفصیل توضیح داد یك كارمند اطلاعاتی از طریق سیستم جمع‌آوری اطلاعاتی NSA به بهانه دلایل امنیت ملی به جمع آوری سیگنال‌های مكالمات تلفنی متعلق به زنان خارجی از سال 1998 تا 2003 پرداخته است. یا كارمند زن دیگری به همین بهانه از تماس‌های معشوق خود جاسوسی كرده است.

 یك كارمند دیگر سازمان امنیت ملی امریكا در سال 2004 به دلیل مشكوك بودن به شوهرش بیشتر بر تلفن شخصی وی متمركز شده بود، كه البته وی پس از افشای این تخطی از كار، ناگزیر به استعفا شده بود. یك مورد هم یك مردی از هر 6 ایمیل نامزد خود سوءاستفاده می‌كرد و همین موضوع موجب تنزل مقام وی شده بود.

از گزارش بازرس كل سازمان امنیتی ملی امریكا برمی‌آید كه برخی موارد هم جاسوسی‌ها نه تنها برای كسب لذت و یا دغدغه عاشقانه بلكه برای باجگیری بوده است. لازم به ذكر است به عقیده مخالفان برنامه جاسوسی امریكا این همان دلیلی است كه منجر به اعتراض مردم و برخی از مقامات امریكا شده است. به عبارت دیگر در بحث جاسوسی امریكا با دلایل امنیتی، یك مساله جدی سوءاستفاده از قدرت و همچنین سوءاستفاده از فناوری اطلاعات وجود دارد.

به نظر می‌رسد افشای جاسوسی از روسای جمهور زن برزیل و آرژانتین هم برای آنها چنین ذهنیتی را متبادر كرده است كه جاسوسی از آنها بیش از آنكه ناشی از نگرانی‌های امنیتی باشد، فضولی و جاسوسی در روابط شخصی آنها بوده است. و به همیت دلیل هم با وجود روابط بسیار حسنه‌یی كه بین امریكا و برزیل برقرار بود، دیلما روسف، رییس‌جمهوری برزیل واكنش تندتری به اطلاعات كسب شده از جاسوسی از مكالمات و مكاتبات خود داد و حتی این موضوع را در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل منعكس كرد.


ویدیو : جاسوسی آمریکا از معاشقه‌ ها