ثروتمندان برنده و بازنده! : «فوربس» در فهرستی كه به تازگی منتشر كرده است از ...


«فوربس» در فهرستی كه به تازگی منتشر كرده است از ثروتمندانی نام می‌برد كه طی تنها سه هفته گذشته بر ثروت خود افزوده‌اند یا از میزان دارایی آنها كاسته شده است. تهران امروز: ثروتمندان همیشه به راه‌هایی می‌اندیشند كه بتوانند بر میزان ثروت خود اضافه كنند اما گاهی وقت‌ها تلاش آنها چندان به ثمر نمی‌نشیند و نتیجه‌اش می‌شود از دست دادن بخشی از ثروت. در میان ثروتمندانی كه به چنین بلایی دچار می‌شوند همیشه اسم‌های آشنایی نیز به چشم می‌خورند.

دوهفته‌نامه «فوربس» در فهرستی كه به تازگی منتشر كرده است از ثروتمندانی نام می‌برد كه طی تنها سه هفته گذشته بر ثروت خود افزوده‌اند یا از میزان دارایی آنها كاسته شده است.

«اسكات دكارلو» نویسنده این مطلب این ثروتمندان را در دو دسته «برنده‌ها» و «بازنده‌ها» جای داده است. اعدادی كه در این فهرست ردیف شده براساس سود وزیانی است كه از تاریخ 17 ژانویه تا 7 فوریه در بورس برای آنها ثبت شده. یكی از آشناترین نام‌های برنده، «سرگئی برین» است و یكی از بزرگ‌ترین بازنده‌های این لیست «مارك زاكربرگ».

سرگئی برین

+1/5 میلیارد دلار

ثروت خالص: 5/22 میلیارد دلار

تجسم برنده و بازنده , ثروتمندان ایران , ثروتمندان جهان

«سرگئی برین» و «لری پیج» با سیاست‌های جدید گوگل توانسته‌اند درآمدشان را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند. غول جست‌وجوی گوگل برای نخستین بار در سال 2012 میزان درآمد خود را به رقم افسانه‌ای 50 میلیارد دلار رساند و اینگونه درآمد آن 32 درصد افزایش یافت. «لری پیج» مدیر گوگل در كنفرانسی در این مورد گفته بود: «رسیدن به چنین جایگاهی آن هم در طول فقط یه دهه و نیم چندان بد نیست.» «سرگئی برین» بیستمین مرد قدرتمند جهان است و در فهرست 400 نفره ثروتمندان فوربس در رده سیزدهم قرار دارد. او بیست و چهارمین میلیاردر جهان و سیزدهمین میلیاردر ایالات‌متحده نیز هست. «سرگئی برین» با این یك و نیم میلیارد دلاری كه توانسته كسب كند، نفر اول بخش برنده‌ها شده است.



مالكوم گلیزر

+ 430 میلیون دلار

ثروت خالص: 4/4 میلیارد دلار

ثروتمندان , راز ثروتمندان , ثروتمندان ایرانی

با عرضه تیم فوتبال «منچستر یونایتد» در بورس، ارزش آن 32 درصد افزایش یافت و اكنون ارزش این تیم به 3 میلیارد دلار رسیده است. با این مبلغ، این تیم فوتبال انگلیسی به عنوان گران‌ترین باشگاه ورزشی جهان شناخته شد. بعد از این تیم فوتبال، گران‌ترین تیم ورزشی جهان، تیم فوتبال آمریكایی «كابوی دالاس» از لیگ ان.‌اف.‌ال است كه ارزشی معادل 1.2 میلیارد دلار دارد. «مالكوم گلیزر» و شش فرزندش در سال 2005 كنترل باشگاه منچستر یونایتد را دردست گرفتند. «گلیزر» همچنین مالك تیم فوتبال آمریكایی «تمپابی بوكانیرز» در لیگ ان.‌اف.‌ال است. ارزش این تیم 1.033 میلیارد دلار برآورد شده است. «گلیزر» 84 ساله، در لیست ثروتمندان فوربس در رده 442 قرار دارد و صد و چهل‌و هشتمین ثروتمند ایالات‌متحده است.



رالف لورن

+ 270 میلیون دلار

ثروت خالص: 7 میلیارد دلار

لیست ثروتمندان جهان , برنده انتخابات امریکا , زندگی ثروتمندان

«رالف لورن»‌، طراح مد آمریكایی و مدیر شركت «پولو رالف لورن»،‌ شركت تولیدكننده كالاهای لوكس است. شركت تحت مدیریت «لورن» 399 بوتیك در سراسر آمریكا افتتاح كرده است كه از آن جمله می‌توان «مجموعه بوتیك‌های موناكو» و بوتیك‌های «پولو راگبی» را نام برد. از مارس سال 2012 فعالیت‌های این شركت به بیشترین میزان خود از زمان افتتاح رسیده است.

«رالف لورن» همچنین به خاطر كلكسیون اتومبیل‌های كلاسیكش شهرت دارد. وی در كلكسیون خود اتومبیل‌هایی از جمله فراری 250 GTO، مك لارن F1، بوگاتی SC 57، بنتلی، آلفا رومئو، پورشه و بوگاتی ویرون دارد. او صد و بیست ودومین میلیاردر جهان و چهل و دومین ثروتمند ایالات متحده است.



جف بزوس

- 900 میلیون دلار

ثروت خالص: 24/2 میلیارد دلار

برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا , ثروتمندان خودساخته , ثروتمندان ایرانی داخل کشور

افزایش 22 درصدی فروش كتاب‌های الكترونیكی «آمازون» باعث خوشبینی به روند روبه رشد كار این سایت شد اما با شروع سال 2013 و كاهش خرید كتاب‌های الكترونیكی، برآوردهای كارشناسان مبنی بر ضرر و زیان این سایت در آینده نزدیك خیلی زود به وقوع پیوسته است. «بزوس» در یكی از سخنرانی‌هایش كتاب‌های الكترونیكی را سرمایه‌ای میلیاردی نامیده بود. آمارها نشان می‌دهد كه در عوض میزان خرید كتاب‌های چاپی افزایش یافته است. «بزوس» 49 ساله، بیست و هفتمین مرد قدرتمند جهان است كه در فهرست 400نفره فوربس در رده یازدهم قرار دارد. او همچنین بیست و ششمین میلیاردر دنیاست و در آمریكا نیز در رده پانزدهم ایستاده است. او این روزها طعم زیان را چشیده است.



مارك زوكربرگ

- 710 میلیون دلار

ثروت خالص: 13/1 میلیارد دلار

برگ برنده , فیلم های برنده اسکار 2016 , برنده جایزه صلح نوبل 2016

با وجود گزارش «فروش و سود» كه «وال استریت ژورنال» آن را منتشر كرده است، از نظر تحلیلگران، سهام فیس‌بوك در بورس در حال افت ارزش است. برآوردها نشان می‌دهد كه كاربران فعال این سایت در ماه بالغ بر 1.6 میلیارد نفر بوده كه 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است. همچنین تعداد كاربران فعال روزانه این شبكه اجتماعی 618 میلیون نفر است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 28 درصد رشد نشان می‌دهد.

با این حال «زوكربرگ» در سه هفته اخیر زیانی 710 میلیون دلاری را تجربه كرده است. «زوكربرگ» بیست و پنجمین فرد قدرتمند جهان معرفی شده است. او در لیست 400 نفره ثروتمندان در رده 36 قرار دارد. او سی و پنجمین میلیاردر دنیاست و شانزدهمین فرد ثروتمند ایالات متحده است.



گوردون مور

- 320 میلیون دلار

ثروت خالص: 4/1 میلیارد دلار

فیلم های برنده اسکار , برنده اسکار 2016 , جملات ثروتمندان

«گوردون مور» یكی از بنیان‌گذاران شركت اینتل و رئیس بازنشسته این شركت است. شركت اینتل برای سال 2013 پروژه‌ای را تدارك دیده است كه دو میلیارد دلار خرج روی دست آن می‌گذارد. این در حالی است كه شركت «اینتل» در سال 2012 مبلغی بالغ بر 13 میلیارد دلار را برای انجام پروژه‌هایش منظور كرده بود. «گوردون مور» همچنین نخستین كسی است كه مفهوم قانون مور را ارائه داد.

او با انتشار مقاله‌ای به این نكته پرداخته بود كه طی سال‌های قبل از انتشار این مقاله، میزان پیچیدگی مدارهای میكروالكترونیك، هر دو سال دو برابر شده‌است. معیار اندازه‌گیری این پیچیدگی نیز تعداد ترانزیستورها در واحد سطح بود. بدین معنی كه هر سال تراشه‌هایی به بازار می‌آمدند كه تعداد ترانزیستورهای آنها در واحد سطح دو برابر دو سال گذشته بود.


ویدیو : ثروتمندان برنده و بازنده!