تیپ طلایی عراق با موشک‌های جدید وارد جنگ با القاعده می‌شود :   اخبار بین الملل ...



موشک جدید روسیه , نشریه جدید القاعده inspire , اولترادو ، محصول جدید مراقبت از موی گارنیه وارد ایران شد

 

اخبار بین الملل - از فریبکاری العربیة درباره حوادث «الانبار» تا طرح ابتکاری فهرست «علاوی»

شبکه خبری «العربیة» که این روزها بر روی جنگ ارتش عراق با القاعده متمرکز است، عکسی از لبنان را تحت عنوان اینکه ارتش عراق در حال حمله به شهروندان عادی است، منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های عراقی از جمله «کردپرس»، «الفرات‌نیوز» و پایگاه اطلاع‌رسانی «مجلس اعلای اسلامی عراق»، سفر یک هیئت از منطقه کردستان به بغداد، انتقال مسئول گردان 12 ارتش عراق از کرکوک به الأنبار، تعیین فرماندار جدید شهر «سید صادق»، تلاش همپیمانی کردستانی برای بازگرداندن نمایندگان مستعفی ائتلاف «متحدون»، اظهار نظر «دولت قانون» درباره تحصن‌های مردمی در عراق، عملیات ویژه تیپ طلایی ارتش عراق علیه القاعده، تکذیب خبر فرار «علی حاتم السلیمان»، برداشتن موانع سیمانی در خیابان‌های بصره، طرح العراقیه برای پایان دادن به بحران الانبار، سفر قریب الوقوع رئیس پارلمان عراق به آمریکا، استفاده از ساکنان فلوجه به عنوان سپر انسانی، اسکان خانوارهای مهاجر از فلوجه در شهرک زایران حسینی،

سفر هیئتی از منطقه کردستان به بغداد
یکی از مسئولان دولتی منطقه کردستان عراق از سفر هیئتی به بغداد خبر داد و گفت: این بار قرار است جزئیات بودجه، مسئله نفت و نیروهای پیشمرگ به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

«رشید طاهر» معاون وزارت دارایی دولت کردستان عراق اعلام کرد: قرار است فردا سه شنبه، هیئتی از کردستان به بغداد سفر کند.

وی اشاره کرد: اگر روند این گفت‌وگو و نشست به مانند دیدارهای پیشین باشد انتظار می‌رود که دو طرف به راه حل‌هایی برای برخی از اختلافات میان اربیل و بغداد دست یابند.

رشید طاهر افزود: گفت‌وگوها در رابطه با مسئله نفت و بودجه، مثمرثمر و مثبت بودند اما سیاست قابل پیش بینی نیست از این‌رو اگر بغداد در این رابطه تغییر موضع ندهد. گمان می کنم که به نتایج خوبی دست بیابیم.

وی تصریح کرد: در سفر هیئت کردستان به بغداد درباره جزئیات مربوط به صدور نفت، بودجه و حقوق معوقه نیروهای پیشمرگ بحث و گفت‌وگو می‌کنیم.

معاون وزارت دارایی کردستان عراق گفت: ما خواستار رسیدن به توافق در مورد همه مسائل مذکور هستیم.

فرماندار جدید «سید صادق» تعیین شد
استاندار سلیمانیه به دنبال استعفای فرماندار سابق شهر سید صادق رسماً حاکم «هوشیار مصطفی» مدیر ناحیه عربط را به عنوان سرپرست فرمانداری سید صادق تعیین کرد.

«حاکم هوشیار مصطفی» که در پست فرماندار جدید سیدصادق منصوب شده است در گفت‌وگو با آژانس خبری NNA، اعلام کرد: از سوی دفتر استانداری سلیمانیه رسماً مطلع شده که پست فرمانداری سیدصادق به وی محول شده است.

وی افزود: این انتخاب برای من تجربه خوبی در کنار ساکنین سیدصادق است زیرا از همان آغاز بنیان این شهر برای 5 سال به عنوان مدیر در این ناحیه خدمت کرد‌ ام.

حاکم هوشیار افزود: هرچند قبول فرمانداری مسئولیتی آسان نیست اما بعد از آغاز به کار به صورت رسمی در این پست می‌توانم با همه اقشار متفاوت این ناحیه ارتباط برقرار کنم.

وی آمادگی خود را برای خدمت مسئولانه به شهروندان این شهر اعلام کرد.

بعد از بروز ناآرامی‌های چند روز اخیر در ناحیه سیدصادق، «ارکان حسن»، فرماندار این ناحیه، استعفای خود را به استاندار سلیمانیه ارائه و وی نیز موافقت خود را با این درخواست اعلام کرد.

انتقال مسئول گردان 12 ارتش عراق از کرکوک به الأنبار
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در تصمیمی فوری «محمد خلف سعید دلیمی»، مسئول گردان 12 ارتش عراق را از کرکوک به الأنبار به جای سرلشکر «حسین کروی» منصوب کرد.

یک مقام مسئول در گردان 12 ارتش عراق در گفت‌وگو با سایت خبری NNA، اعلام کرد: بنا به تصمیم فوری «نوری مالکی» سرتیپ «محمد خلف سعید دلیمی» مسئول گردان 12 ارتش عراق از کرکوک به استان سنی نشین الأنبار منتقل شد و مسئولیت گردان 7 به وی واگذار شد.

به گفته این منبع انتقال دلیمی موقتی است زیرا وی بومی استان سنی نشین الأنبار است.

ارتش عراق اخیراً در استان الأنبار برای مبارزه با القاعده و شناسایی مخفیگاه آنها در بیابانهای این استان مستقر شده است.

تلاش همپیمانی کردستانی برای بازگرداندن نمایندگان مستعفی ائتلاف «متحدون»
یک عضو فراکسیون همپیمانی کردستانی در پارلمان عراق از تلاشهای رهبران ائتلاف همپیمانی کردستانی برای منصرف کردن اعضاء فراکسیون متحدون در مجلس از استعفای دسته‌جمعی و بازگرداندن آنها به مجلس خبرداد.

«محما خلیل» درگفت‌وگو با خبرگزاری «الاخباریه» گفت : تجربیات گذشته نشان می‌دهد که استعفای نمایندگان مجلس هیچگونه دلیلی ندارد و نتایجی نیز در برنخواهد داشت، زیرا همه اختلافات تنها از راه گفت‌وگو حل خواهد شد.

وی ضمن تاکید براینکه همپیمانی کردستانی برای هرچه  فشرده تر کردن صفوف جریانهای سیاسی در مجلس نمایندگان و وزرای کابینه به خاطر حفظ منافع کشور تلاش می کند، افزود: رهبران همپیمانی کردستانی در حال انجام تماسهای گسترده‌ای با نمایندگان جریان متحدون در مجلس برای بازگشت آنها به محل کارخود هستند.

هفته پیش، بیش از43 نماینده ائتلاف متحدون در مجلس پس از بازداشت «احمد علوانی» نماینده این ائتلاف، استعفاء دادند.

دولت قانون: اگر صدام بود تحصن را با بمب شیمیایی تمام می‌کرد
«یاسین مجید» از سران ائتلاف دولت قانون، تأکید کرد که نیروهای داعش در پی خروج ارتش از شهر الرمادی به درخواست ائتلاف متحدون پیدا شده‌اند.

او در انتقاد از ائتلاف متحدون گفت که باید روشن شود که علت استعفای نمایندگانش، دستگیری احمد العلوانی است که بیش از یک سال است که در جلسات مجلس شرکت نمی‌کند و در حین ارتکاب جرم دستگیر شده یا اینکه این ائتلاف از برچیده شدن چادرهای تحصن‌کنندگان که مرکز اصلی داعش بود ناراحت‌اند؟

به گفته مجید ارتش عراق به درخواست ائتلاف متحدون از شهرهای رمادی و فلوجه خارج شد و حالا می‌بینیم که این شهرها به دست نیروهای داعش افتاده و پرسید که آیا نمی‌توان از هماهنگی میان آنها سخن گفت؟

او افزود که چادرهای تحصن‌کنندگان به صورت مسالمت‌آمیز برچیده شده است و اگر این اتفاق در زمان صدام حسین افتاده بود همان روز اول به آنها بمب شیمیایی می‌زد.

تیپ طلایی عراق با موشک‌های جدید وارد جنگ با القاعده می‌شود
فرمانده تیپ طلایی تابع دستگاه مبارزه با تروریسم در بیانیه‌ای مطبوعاتی تأکید کرد که این تیپ از موشک‌های جدیدی در جنگ با داعش در غرب عراق استفاده خواهد کرد.

سرتیپ «فاضل البرواری» در بیانیه ای رسمی تأکید کرد که با موشک‌های جدید وارد جنگ می‌شود و همه نیروهای داعش را نابود خواهد کرد و بر سر قطره‌ای از خون ملت عراق، چانه‌زنی‌ای نخواهد کرد.

این در حالی است که ارتش عراق جنگی همه جانبه با نیروهای وابسته به داعش در مناطق غربی عراق را آغاز کرده است.

فریبکاری العربیة در پوشش اخبار جنگ با القاعده
خبرگزاری الفرات نیوز در گزارشی از فریبکاری شبکه العربیة، وابسته به عربستان سعودی، در پوشش اخبار حمله به نیروهای داعش در استان الانبار خبر داد.

بر اساس این گزارش، این شبکه در گزارش خود درباره این حمله، عکسی منتشر کرده که در آن نیروهای ارتش عراق در حال حمله به شهروندان عادی هستند و هیچ ربطی به عراق ندارد.

با آغاز عملیات مسلحانه علیه نیروهای داعش در غرب عراق، کشورهای اصلی حامی تروریسم در منطقه و در رأس آنها عربستان سعودی نسبت به این حملات، واکنش منفی نشان داده‌اند.

تکذیب خبر فرار «علی حاتم السلیمان»
یک منبع آگاه در میان قبایل استان الانبار اخبار منتشر شده درباره فرار «علی حاتم السلیمان» از استان الانبار را بی اساس دانست.

«جسام الدلیمی» عضو شورای عشایر الانبار گفت: «علی حاتم السلیمان» امیر قبایل دلیم، در نشست صبح روز سه شنبه عشایر استان حضور داشت و بر آمادگی کامل عشایر در حمایت از ارتش عراق در جنگ با تروریست‌ها تأکید کرد.

او گفت که السلیمان از شخصیت‌های برجسته شورای عشایر الانبار است و در این جلسه تأکید کرده که عشایر آماده جنگی طولانی برای پاکسازی غرب عراق از وجود تروریست‌هاست.

پیش از این در خبرها آمده بود که علی حاتم السلیمان از ترس دستگیری به اربیل کردستان فرار کرده است.

برداشتن موانع سیمانی در خیابان‌های بصره
«ماجد النصراوی» استان‌دار بصره، روز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی خبر داد که موانع سیمانی و برخی از ایست بازرسی‌های مرکز شهر برچیده می‌شود.

او گفت که این موانع از خیابان‌ها و ایست بازرسی‌هایی که در پل‌ها و خیابان‌ها باشد نیز برچیده خواهد شد.

وی افزود که تا شش ماه آینده 450 دوربین در خیابان‌های بصره نصب خواهد شد.

او پیش‌بینی کرد که به این ترتیب تا حد زیادی از ترافیک سنگین شهر کاسته شود و عبور و مرور در بسیاری از نقاط آسان شود.

العراقیة طرحی برای پایان بحران سیاسی ارائه کرد
  فهرست العراقیه به رهبری «ایاد علاوی» طرحی سیاسی در شش ماده با عنوان «همه ضد تروریسم هستیم» برای کاهش از سطح تنش سیاسی در کشور پیشنهاد کرد.

«ایاد علاوی» رهبر فهرست العراقیة، در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد خبر داد که این طرح شش بند دارد که مهم‌ترین آن‌ها خروج ارتش از شهرها و توقف تنش‌های رسانه‌ای و پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان در حمله به استان الانبار است.

علاوی تأکید کرد که ارتش عراق باید ارتش همگان باشد. اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، همه وزرا، غیر از وزرای ائتلاف دولت قانون، استعفا خواهند داد.

«حسن شویرد» یکی از اعضای فهرست العراقیه، نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که در این طرح پیشنهاد شده که مسئولیت امنیت همه شهرها را پلیس محلی به جای ارتش به عهده بگیرد و مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان عملی شود و زندانیان بی گناه آزاد شوند و تنش‌های رسانه‌ای پایان یابد و کمیته‌ای از دولت و نیروهای سیاسی و عشایر و نمایندگان تحصن کنندگان برای اجرای این طرح تشکیل شود و همه در این روند به قانون اساسی پایبند باشند.

النجیفی در ماه جاری به آمریکا می‌رود
«اثیل النجیفی» استان‌دار نینوا، خبر داد که «اسامة النجیفی» رئیس مجلس عراق، در ماه جاری میلادی به ایالات متحده سفر خواهد کرد.

اثیل النجیفی در پیامی در صفحه فیس بوک خود مدعی شد که رئیس مجلس در این سفر مظلومیت اهل سنت عراق و نگرانی‌ها بابت دیکتاتوری در این کشور را به گوش جامعه جهانی خواهد رساند.

پیش از این اعلام شده بود که النجیفی به دعوت کاخ سفید سفری به ایالات متحده خواهد داشت.

داعش از مردم فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند
اداره مبارزه با تروریسم اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از شهروندان فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

«سمیر الشویلی» مسئول روابط عمومی اداره مبارزه با تروریسم، در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که فلوجه دو بخش قدیم و جدید دارد که بخش جدید در کنترل نیروهای امنیتی دولتی و بخش قدیم در کنترل نیروهای داعش است.

او تأکید کرد که این اداره با نقشه‌های اطلاعاتی تازه‌ای که در اختیار دارد خواهد توانست که با کمترین خسارت به شهروندان عادی، تروریست‌ها را از پا درآورد اما نیروهای نظامی تلاش می‌کنند که هیچ آسیبی به شهروندان عادی نرسد اما آنها از مردم همچون سپر انسانی استفاده می کنند.

او افزود که تا دو روز آینده شهر فلوجه از حضور تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد.

اسکان خانوارهای مهاجر از فلوجه در شهرک زایران حسینی
مدیریت آستان مقدس حسینی در کربلای معلی خبر داد که از خانواده‌های ساکن شهرهای استان الانبار که به سبب جنگ از این استان خارج شده‌اند در شهرک زایران حسینی استقبال می‌شود.

شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» خبر داد که بسیاری از خانواده‌هایی که به سبب جنگ از فلوجه و دیگر شهرهای استان الانبار خارج شده‌اند در شهرک زایران حسینی در کربلا اسکان داده شده‌اند و از آنهان پذیرایی می‌شود.

پیش از این شورای استانداری الانبار از خروج بیش از 9هزار خانوار از منطقه فلوجه در پی به دست گرفتن کنترل آن توسط نیروهای داعش خبر داده بود.

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو : تیپ طلایی عراق با موشک‌های جدید وارد جنگ با القاعده می‌شود