توطئه در حیاط خلوت دولت دهم :  ۲۰هزار صفحه گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی ...



حیاط خلوت , مجله تفریحی حیاط خلوت , دکوراسیون حیاط خلوت

 ۲۰هزار صفحه گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گم شده است

 توطئه در حیاط خلوت دولت دهم

رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم، از مفقود شدن ۲۰ هزار صفحه از این اسناد و مدارک که به دلیل کمبود جا در سازمان تامین اجتماعی دولت دهم نگهداری می‌شده است خبر داد

 نمایندگان مجلس هشتم، مرداد ماه سال ۸۹ طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی را با محورهای پاداش‌های اختصاص یافته به هیات مدیره این سازمان و ضابطه‌ پرداخت آن‌ها، عزل و نصب‌هایی که در این سازمان اتفاق افتاده و جابه‌جایی ارز در شرکت‌های پتروشیمی شستا را کلید زدند.

 

ولی طبق گفته سید جواد زمانی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، به علت تمام نشدن بررسی در طول عمر مجلس هشتم، ادامه رسیدگی به این طرح به مجلس نهم واگذار شد. كه 11 نفر از نمایندگان امضا کنندگان این طرح هستند که از آن جمله می‌توان از علیرضا محجوب، بهروز نعمتی، نادر قاضی‌پور، سیدحسین دهدشتی و احمد توکلی نام برد.

تخلف ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سازمان بازنشستگی و شستا
سلیمان جعفرزاده، رئیس سابق کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم، از اختلاس یکهزار میلیارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا خبرداده بود و هیات رئیسه مجلس هشتم را مانع پیگیری این تفحص دانسته و گفته است: اگر هیات رئیسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم.

 

این نماینده دوره هشتم مجلس در مورد دلایل تاخیر ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی گفته است: چالش‌های پیش رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اینچنین سیاسی ندیده‌ام.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم افزود: در این گزارش آمده است که پس از بررسی وضعیت ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و «شستا» بیش از یکهزار میلیارد تومان تخلف انجام شده است.


مبلغ تخلف در «شستا» بیش از سه هزار میلیارد تومان است
جعفرزاده معتقد است: در حالی که داشتیم به سرنخ‌های بیشتری در این پرونده بزرگ تخلف پی می‌بردیم هیات رئیسه مجلس از ادامه تحقیق و تفحص جلوگیری کرد. به اعتقاد اعضای تیم تحقیقی اگر فعالیت ما تا ۶۰ روز دیگر ادامه داشت می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم

 

. جعفرزاده افزود: از روز اولی كه طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی آغاز شد بلافاصله با فشارهای سیاسی از سوی بسیاری از چهره ها و حتی هیات رئیسه مجلس مواجه شدیم چرا كه نمایندگان حاضر در تیم تحقیق و تفحص به سراغ شركت‌هایی رفتند كه 60 سال هیچگونه نظارتی بر عملكرد آنها نبوده است.

 

همین شركت‌ها تهمت‌ها و افتراهای بسیاری به گروه تحقیق و تفحص وارد كردند ولی ما به دور از تمام این حاشیه ها به كارمان ادامه دادیم.

 

این عضو سابق كمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینكه شركت‌های زیرمجموعه شستا و سازمان بازنشستگی حیات خلوت احزاب و گروه‌ها و طیف‌ها در دولت‌های قبلی و فعلی بوده عنوان كرده است: تحقیق ما در مورد سه سال اخیر بوده است ولی به این نكته پی‌بردیم كه پای دولت‌های قبلی هم گیر است. ما در این پرونده ها اشخاصی را داریم كه در 10 شركت عضو هیات مدیره هستند.


۲۰هزار صفحه گزارش تحقیق و تفحص تامین اجتماعی مفقود شد
 البته پس از گذشت مدت‌ها از این تحقیق و تفحص، روز گذشته رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم، از مفقود شدن ۲۰ هزار صفحه از این اسناد و مدارک که به دلیل کمبود جا در سازمان تامین اجتماعی دولت دهم نگهداری می‌شده است خبر داد و گفت: دو هزار صفحه از اسناد مربوط به تحقیق و تفحص از این سازمان در کمیسیون اصل ۹۰ نگهداری می‌شود، این در حالی است که ۲۰ هزار صفحه دیگر از این اسناد در دولت گذشته که در سازمان تامین اجتماعی نگهداری می‌شد، مفقود شده است. 

 

علیرضا محجوب اظهار داشت: گزارش اول این هیات متاسفانه در مجلس هشتم در صحن علنی قرائت نشد که اگر این کار انجام می‌گرفت امروز جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شد.


مسئولان سابق تامین اجتماعی باید پاسخگو باشند
در این خصوص عباس قائدرحمت، عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون گفت: کمیته لازم برای تفحص از این سازمان تشکیل شده و یک کمیته مسئول تحقیق از تأمین اجتماعی و یک کمیته هم به ریاست آقای محجوب در بحث ستادی تفحص از شستا مسئول شده‌اند و کمیته‌ای دیگر هم موضوع درمان را برای شفاف‌سازی دنبال می‌کنند. 

 

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت با تاکید بر اینکه تا نتایج تفحص قطعی نشوند نمی‌توانیم درباره آن اطلاعات بیشتری ارائه دهیم تصریح کرد: نتایج تفحص پس از شفاف سازی، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس اطلاع‌رسانی می‌شود. 

 

وی با اشاره به مفقود شدن ۲۰ هزار صفحه گزارش تامین اجتماعی در دولت گذشته اظهار داشت: باید روشن شود که چه فرد یا افرادی می‌توانند اسناد اداری را مفقود کنند؟ این موضوع جدی است و مدیری که تا زمان مفقود شدن اسناد مسئول بوده، باید جوابگو باشد.

 

قائدرحمت خاطرنشان کرد: این خلع اسناد جرم است و کمیته تحقیق و تفحص این موضوع را پیگیری خواهدکرد و اگر اعتباری به درستی اختصاص نیافته یا اسنادی نابود شده باشد. اگر سوء مدیریتی درمیان باشد یا اختلاس مالی وسط باشد  پس از روشن شدن واقعیت‌ها مردم را در جریان قرار خواهیم داد.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه به دلیل تغییر دولت، مدیران گذشته تأمین اجتماعی تغییر کرده‌اند و مدیران جدید جایگزین شده‌اند افزود: در صورت جابه‌جا شدن مدارکی در این سازمان، هرکجا اسنادی جابه‌جا شده باشد، مدیران جدید به کمیته تحقیق و تفحص مجلس، اطلاع‌رسانی می‌کنند، چرا که طبق قانون مشخص شده هر سند و مدرکی تا چه مقطع زمانی باید حفظ و نگهداری شود و کسی حق از بین بردن آن‌ها را ندارد.

 

قائدرحمت با بیان اینکه مسئول مفقود شدن ۲۰ هزار صفحه از گزارش تفحص از تامین اجتماعی خود سازمان است گفت: مدیران این سازمان که اسناد را تحویل گرفته‌اند مسئول پاسخگویی هستند و باید مشخص شود که این اسناد به چه دلیل مفقود شده و موضوع اصلی از چه قرار است ضمن اینکه با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.  


 برخورد قضایی با مسببان این تخلف
همچنین محجوب در گزارش خود عنوان کرده است که در دی ماه سال گذشته طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون مربوطه رسیدگی شد و در ‌‌نهایت با ابلاغ احکام اعضای این هیات در اواخر تیر ماه کار این هیات شروع شد و در اولین اقدام از وزیر وقت درخواست کار‌شناس كردیم و ارائه اطلاعات و پرونده‌هایی که مجلس به امانت در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده بود را خواستار شدیم، اما متوجه شدیم که بسیاری از پرونده‌ها در دولت گذشته مفقود شده است و مسببان این امر حتما برای پاسخگویی به دادگاه احضار خواهند شد.


 تشكیل كمیته حقیقت‌یاب
محجوب با بیان اینکه این هیات تا پایان کار خود تنها دو ماه وقت دارد، اما مدارک کافی به‌دست ما نرسیده است، بیان کرد: به همین خاطر کمیته‌ای برای کشف حقیقت تشکیل داده‌ایم و کسانی که در مقابل قانون کوتاهی کنند، تکلیفشان در محاکم قضایی روشن خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در شرکت شستا مهم‌ترین ایراد عدم اجرای قانون برنامه است که باید سازمان و این شرکت از حالت بنگاه داری به سهامداری رویکرد نشان دهند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است. رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در ادامه نشست خبری از مردم و مسئولان درخواست کرد تا اگر اسنادی در خصوص تخلف شرکت سازمان تامین اجتماعی و شستا دارند تا پایان شهریور ماه این اسناد را در اختیار هیات تحقیق و تفحص قرار دهند.


غفلت در مجلس هشتم
محجوب همچنین در خصوص قرائت نکردن گزارش اول در خصوص تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی در مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: در این خصوص کوتاهی و غفلتی انجام شد در شش ماهه دوم نیز رئیس کمیسیون مربوطه گزارش تحقیق و تفحص را تند خواند و در ‌‌نهایت جنجال‌ها و حاشیه‌ها پیرامون این گزارش ادامه داشت تا اینکه به اواخر مجلس هشتم رسیدیم و موفق به ارائه گزارش نشدیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موارد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی روزنامه خورشید است، تصریح کرد: این روزنامه متعلق به این سازمان است.

 

رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم ادامه افزود: با تغییر دولت و روی کار آمدن مدیریت جدید در سازمان تامین اجتماعی قول‌هایی برای همکاری داده شده است، اما ملاک برای ما ارائه مدارک است.

 

وی گفت: سود سازمان تامین اجتماعی باید سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان باشد که در حال حاضر این مقدار به دو هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد.

 

محجوب با بیان اینکه مهم‌ترین نکته در تحقیق و تفحص مربوط به گزارشات مالی و تلفیقی سازمان می‌شود، اعلام کرد: به جهت به موقع اعلام نشدن گزارشات مالی از سوی بازرسان سازمان، حساب سازمان مردود اعلام شده و گزارش مالی سه سال گذشته نیز به دلیل عدم ارائه به موقع گزارش از سوی بازرسان رد شده است، این موضوع را حتی بازرسان اداره دارایی هم در گزارشات خود ذکر کرده‌اند./روزنامه قانون


ویدیو : توطئه در حیاط خلوت دولت دهم