توضیح ظریف درباره سخنرانی در دانشگاه تهران :   اخبار سیاسی - توضیح ظریف درباره ...



سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران , سخنرانی ظریف در دانشگاه پکن , 1 سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران

 

اخبار سیاسی - توضیح ظریف درباره سخنرانی در دانشگاه تهران

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جایگاه و توان بالای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران منبعث از مقاومت مردم شجاع و قهرمان ایران است.

محمدجواد ظریف در توضیحی درباره سخنرانی خود در دانشگاه تهران و اظهاراتی که در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان منتشر شده است، گفت: مبنای سخنرانی و پاسخ به سوالات با تاکید بر قدرت و نقش بی بدیل مقاومت مردم مسلمان و قهرمان ایران بـه عنوان عنصر مهم بازدارندگی در مقابل هرگونه طمع ورزی و زیاده خواهی ها بود و تأکید داشتم که این مهم منشأ هرگونه دستاورد برای کشور بوده است.

به گزارش از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، رییس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: کما اینکه در پاسخ به سوال مطرح شده بر نقش قدرت ناشی از مقاومت مردم تأکید کرده و در بخش پایانی جلسه نیز تصریح کردم آنچه آمریکا از آن می هراسد، مقاومت مردم ایران است و در عین حال که به توان و قدرت دفـاعی و نیروهـای بسیجی کشور افتخار می کنیم، این امر واقعیتی انکار ناپذیر است.

ظریف تصریح کرد: بدیهی است جایگاه و توان بالای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران منبعث از مقاومت مردم شجاع و قهرمان ایران است و این مهم در طول دفاع هشت ساله و ایثارگری و فدارکاری آحاد ملت شریف ایران بویژه رزمندگان و ایثارگران به اثبات رسیده است.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: بدون تردید امروز با استفاده از تجارب ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و پشتوانه رهنمودهای رهبری معظم و تلاش و کوشش جهادگران عرصه علم و ایثار هرگونه خیال تعدی و تجاوز به کشور بزرگمان باطل و زورگویان باید با زبان احترام و تکریم و نه زبان تهدید و زور با ملت بزرگ ایران سخن بگویند.

 اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو : توضیح ظریف درباره سخنرانی در دانشگاه تهران