توصیه‌های نوروزی اورژانس به مردم : رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ...


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از مردم خواست از ورود به جاده‌هایی که با آنها آشنایی قبلی ندارند، بویژه در ساعات پایانی شب خودداری کنند، در عین حال در صورت بروز سانحه با ارگان‌های امدادی و شماره 115 تماس بگیرند. خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از مردم خواست از ورود به جاده‌هایی که با آنها آشنایی قبلی ندارند، بویژه در ساعات پایانی شب خودداری کنند، در عین حال در صورت بروز سانحه با ارگان‌های امدادی و شماره 115 تماس بگیرند.

دکتر امین صابری‌نیا با اشاره به افزایش سفر‌ها در ایام نوروز، گفت: چند نکته مهم وجود دارد که مردم باید به آنها توجه کنند؛ بر این اساس یکی دغدغه‌های ما در ایام تعطیلات نوروز، درباره مسیرهایی است که به طور مرتب در آنها تردد صورت می‌گیرد، بنابراین مردم حتما قبل از حرکت، مسیرها را کارشناسی کنند و از جاده‌هایی که ظرفیت لازم برای انجام مسافرت دارند، اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه همچنین مردم از ورود به جاده‌هایی که با آنها آشنایی قبلی ندارند، بویژه در ساعات پایانی شب خودداری کنند، افزود: لازم است مردم در صورت بروز سانحه ضمن حفظ خونسردی و جلوگیری از اضطراب، با ارگان‌های امدادی و شماره 115 برای فراخوانی آمبولانس و 110 برای فراخوانی پلیس تماس بگیرند.

صابری نیا تاکید کرد که بر این اساس توجه داشته باشند که شماره 115 در ایران بدون نیاز به پیش شماره استفاده می‌شود و به اولین مرکز مربوط به فوریت‌های پزشکی وصل خواهد شد. سپس در این مراکز کارشناسی می‌کنند که با توجه به نوع حادثه و تعداد مصدوم کدام یک از آمبولانس‌های ما اعم از زمینی یا هوایی اعزام شوند.


ویدیو : توصیه‌های نوروزی اورژانس به مردم