تصاویر سه‌بعدی زیبا از ژرف‌دره‌ی عظیم مریخ : این تصاویر از شکاف‌های Ophir Chasma ...


این تصاویر از شکاف‌های Ophir Chasma ثبت شده‌اند که ژرف‌دره‌ای عظیم بر سطح مریخ است و ۶۲ کیلومتر عرض و ۳۱۷ کیلومتر طول دارد و در برخی نواحی عمق آن به نیز به ۸ تا ۱۰ کیلومتر می‌رسد که این عمق حدوداً هشت برابر بیشتر از عمیق‌ترین نواحی گرَند کَنیون در آمریکای شمالی است. وبسایت نوچه - آرزو مقدس: یک مدارگرد هندی که در حال حرکت در مدار مریخ است، روز گذشته تصاویر سه بعدی زیبایی را از سطح مریخ به زمین ارسال کرد.

تصاویر سه بعدی زیبا , تصاویر زیبا , تصاویر سه بعدی

 این تصاویر از شکاف‌های Ophir Chasma ثبت شده‌اند که ژرف‌دره‌ای عظیم بر سطح مریخ است و ۶۲ کیلومتر عرض و ۳۱۷ کیلومتر طول دارد و در برخی نواحی عمق آن به نیز به ۸ تا ۱۰ کیلومتر می‌رسد که این عمق حدوداً هشت برابر بیشتر از عمیق‌ترین نواحی گرَند کَنیون در آمریکای شمالی است.

تصاویر زیبا با متن های آموزنده , تصاویر زیبا با متن , ساخت تصاویر سه بعدی در فتوشاپ

Ophir Chasma بخشی از سیستم شکاف‌های زمینی عظیم مریخ در دره‌وار مارینر (Valles Marineris) است که مانند زخمی بزرگ در محدوده‌ی خط مرکزی مریخ به چشم می‌خورد و یکی از عظیم‌ترین ژرف‌دره‌های منظومه‌ی شمسی نیز هست؛ گرچه این شکاف را بارها از دور در عکس‌ها و تصاویر مختلف دیده‌ایم اما انسان‌ها هرگز شانس دیدن آن از فاصله‌ای چنین کم و نمایی به این زیبایی را نداشته‌اند.

ساخت تصاویر سه بعدی آنلاین , تصاویر خانه های زیبا , ساخت تصاویر سه بعدی

این تصاویر از فاصله‌ی ۱۸۵۷ کیلومتری و توسط دوربین رنگی نصب شده بر مدارگرد هندی  ثبت شده‌اند که در سال ۲۰۱۳ به فضا پرتاب شده و سپتامبر سال گذشته به مدار مریخ رسید. هند اولین کشوری است که موفق شد در نخستین تلاش خود به مدار مریخ وارد شود و این ماموریت با هزینه‌ی نسبی ۷۴ میلیون دلار، کم‌هزینه‌ترین ماموریت مریخ نیز بوده است (کم‌تر از یک ششم هزینه‌ی ماموریت مدارگرد مریخ ناسا).


ویدیو : تصاویر سه‌بعدی زیبا از ژرف‌دره‌ی عظیم مریخ