ترکان چه گفت که تندروها ناراحت شدند؟ :  اخبار  سیاسی - کابوس شکست زودهنگام ...



زوج مشهور سینمایی از هم جدا شدند , زندگینامه افراد فقیری که ثروتمند شدند , هک گوشی هایی که به وای فای ما وصل شدند

 
اخبار  سیاسی - کابوس شکست زودهنگام تندروها
  «استارت دولتی‌ها برای انتخابات مجلس»؛ این تیتر تنها موضوعی را که به ذهن متبادر می‌کند نگرانی از تکرار پیروزی اعتدال بر تندروی است. به هر حال دو شکست پیاپی تجربه تلخی است که اصولگرایان در سال 76 و 78 تجربه آن را داشتند؛ پیروزی سیدمحمد خاتمی و به دنبال آن حضور اصلاح‌طلبان در مجلس ششم تا سال‌ها کرسی‌های قدرت اجرایی و قانونگذاری کشور را از دست جناح راست آن زمان یا اصولگرایان امروزی گرفت که بالطبع نمی‌تواند تجربه‌ای باشدکه آنها هوای تکرار شدنش را داشته باشند.

 

در این برخی اصولگرایان تندرو در جهت عدم تحقق این موضوع از کوچک‌ترین موضوع بزرگ‌ترین بهانه را می‌یابند. البته آنها بهتر می‌دانند که حنایشان دیگر رنگی ندارد و مردم آگا‌ه‌تر از آن هستند که فریب فضاسازی‌های دروغین را بخورند.

آنچه تندروها را نگران کرد
تیتری که در ابتدای مطلب یک رسانه خاص به نقل از یک سایت گمنام به آن اشاره شد و کمی بعد سایت‌های اصولگرا با انتشار مجدد آن به تلاش در جهت اهداف خود پرداختند. موضوع این مطلب اظهارات اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با آرمان و یک گفت‌وگوی دیگر پس از آن است.

 

ترکان اخیرا از احضار وزرا به مجلس انتقاد کرده و آن را در جهت کارشکنی در مسیر خدمت‌رسانی دولت تعبیر کرده بود. این سایت که مورد توجه روزنامه خاص هم قرار گرفته، در تحلیلی که شاید تنها برای مخاطبان خود قابل توجه است، آورده که از «سخنان ترکان چند هدف را می‌توان استنباط کرد:


1-کاستن از فشار نمایندگان و رسانه‌ها از انتقاد جدی به بعضی وزرا همچون وزیر علوم که با عزل و نصب‌هایش در آستانه استیضاح قرار دارد. 2- با توجه به اینکه دولت نتوانسته آنگونه که باید توقعات اقتصادی را پاسخگو باشد، ورود به این مباحث حاشیه‌ای همچون بحث انتخابات مجلس و ورود به حوزه نمایندگی می‌تواند فضا را تغییر دهد

 

و به نوعی حواس مردم و رسانه‌ها را از ادعاهای عملی نشده دولت در حوزه اقتصاد خارج کند. 3- عدم کارایی و به بن‌بست خوردن برخی وعده‌های داده شده نیاز به متصدی دارد که می‌توان این برچسب را به نمایندگان زد.» اما بخش دیگری که تندروها از آن خشمگین شده‌اند و در کمال تاسف برای آنها، باید گفت که واقعیت دارد

 

این بخش از گفتار ترکان است که «مردم با دیدن عملکرد مجلسیان نهم راحت تر می‌توانند نمایندگان خود را برای مجلس دهم انتخاب کنند.» به هر حال هر فعال سیاسی و اجتماعی آگاه است که مردم با ارزیابی یک دوره حضور هر فرد در مسندهای انتخابی مانند ریاست‌جمهوری یا نمایندگی مجلس تصمیم می‌گیرند که مجددا به آن فرد رای دهند یا با منفی ارزیابی کردن عملکردش، نام دیگری را روی برگه‌های رای بنویسند.

چه کسی دنبال راه فرار است؟
اکنون به نظر می‌رسد این تندروها هستند که به دنبال راه فرار می‌گردند و خود بهتر از هر فرد و گروه دیگری مطلعند در انتخابات بعدی جایی در ذهن و فکر مردم نخواهند داشت. پس فرافکنی بهترین شیوه برای توجیه ناکامی آینده آنهاست. به هر حال شلوغ کردن شهر می‌تواند شیوه خوبی برای آنها باشد تا مردم از این طریق، تمرکز خود را بر رفتار و کردار آنها از دست بدهد؛

 

اما غافل از این هستند که این روش‌ها منسوخ شده و امروز سیستم ارزیابی مردم نه شنیده‌ها بلکه قوه درک و فهم آنهاست. به‌راستی اکنون باید از تندروها این سوال را داشت که نگران چه هستند و آیا راهی برای رفع این نگرانی غیر از انتقادات عجیب و غریب به دولتمردان ندارند؟ در این میان دو گمانه را می‌توان مطرح کرد؛ اول اینکه آنها با ایجاد صداهای مختلف در کشور درصدد ایجاد فضایی هستند تا از پاسخگویی به افکار عمومی فرار کنند

 

و گمانه دیگر اینکه آنها از هم‌اکنون شکست خود در انتخابات بعدی را پذیرفته و با ایجاد فضای تخریب رقیب سعی دارند شکستشان را محصول این فضا معرفی کنند. نکته قابل تامل اینکه برخی نمایندگان مجلس پا را از انتقاد به ترکان فراتر گذاشته و به نوعی به تهدید رئیس‌جمهور می‌پردازند. مثلا روز یکشنبه یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس به فارس گفته بود اگر رئیس‌جمهور مشاوران خود را اصلاح نکند، او را به مجلس می‌کشانیم.

پاسخ ترکان به انتقادات و هجمه‌ها
روز گذشته اما مشاور ویژه رئیس جمهور با مشاهده این فضاسازی‌ها و هجمه‌ها، درخصوص واكنش‌های اخیر مجلس به صحبت‌هایش گفت: من در برابر این انتقادات صبر می‌كنم. اكبر تركان درخصوص واكنش چند تن از نمایندگان مجلس به مصاحبه اخیر وی و تهدید به احضار رئیس‌جمهور به مجلس افزود: من فقط نظراتم را بیان كردم و آقایان نیز نظراتشان را گفتند.

 

فكر نمی‌كردم آنها ظرفیت شنیدن این مقدار از نقد را ندارند و موجب رنجششان می‌شود. مشاور ویژه رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال كه شما در قبال این واكنش‌ها چه می‌كنید؟ اظهار کرد: من در برابر این انتقادات صبر می‌كنم و از دولت نیز می‌خواهم كه این نامهربانی‌ها را تحمل كند.

 

وی درخصوص اینكه این رفتارهای مجلس به چه دلیلی صورت می‌گیرد؟ خاطرنشان كرد: به هر حال بخشی از نمایندگان موافق دولت نیستند و كاندیداهای مدنظر آنها در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاوردند. تركان ادامه داد: مردم این مواضع و رویه‌ها را می‌بینند و این چیزی نیست كه از ذهن آنها فراموش شود.
اخبار سیاسی - آرمان


ویدیو : ترکان چه گفت که تندروها ناراحت شدند؟