بی‌خوابی در زمان حاملگی :         دلیل این امر چیست ؟   از بی‌خوابی ناگهانی ...



 

 

حاملگی در زمان پریود , یبوست در زمان حاملگی , تیرگی پوست در زمان حاملگی

 

 

دلیل این امر چیست ؟

 

از بی‌خوابی ناگهانی خود كلافه شده‌اید؟ آیا ممكن است این عارضه به خاطر عدم احساس راحتی در تخت‌خواب، نیاز به ادرار مرتب، خارش پا و هیجان ناشی از بچه‌دار شدن ایجاد شده باشد ؟

 

با این حجم وسیع از مزاحمت‌های فیزیكی و احساسی خواب كه باید با آنها كنار بیایید، غیرمنتظره نیست كه 78 درصد از زنان در زمان حاملگی با بی‌خوابی و دیگر مشكلات مربوط به خواب روبرو هستند. گرچه غم همیشه همراهی‌ می‌جوید، شمردن دقیقه‌های ساعت و تماشای گذر زمان هیچ احساس راحتی و آرامشی به شما نخواهد بخشید.

 


چه‌كار می‌توان كرد ؟


نخست و از همه مهم‌تر، خیره شدن به ساعت را متوقف كنید. نگران بودن از كم‌خوابی تنها بر مشكل خواهد افزود. در عوض، با یك دوش آب ولرم پیش از خواب خود را آرام سازید یا – اگر خود و همسرتان آمادگی‌اش را دارید – از او بخواهید ماساژتان دهد. یا از یك تكنیك آرام‌بخش پیش از خواب بهره بگیرید، تكنیك‌هایی چون آرام‌سازی عضلات یا مدیتیشن.

 


همچنین پیش از رفتن به تخت‌خواب، مطمئن شوید كه اتاق‌تان دمای خوبی برای خواب دارد. آیا به اندازه‌ی كافی تاریك و ساكت است ؟ پرده‌های سنگین و تیره می‌تواند نورهای ناخواسته را مهار كند، و ضبط صوت می‌تواند سر و صدای ترافیك را با موزیك آرامش‌بخش جایگزین سازد.

 


اگر 20 تا 30 دقیقه بعد از اینكه به تخت‌خواب رفتید خواب‌تان نبرد، برخیزید و به اتاق دیگری بروید. مجله‌ای بخوانید و به موزیك گوش دهید تا زمانی كه احساس خواب‌آلودگی بر شما غلبه كند، آنگاه به تخت‌خواب برگردید.

 


فراتر از همه‌ی اینها، از بی‌خوابی خود احساس نگرانی نكنید. نگرانی در مورد این قضیه تنها موجب افزودن بر مشكل خواهد شد – و روز آینده احساس شكستگی خواهید كرد. واضح است كه اگر با بی‌نظمی جدی در خواب مواجه هستید باید با دكتر خود مشورت كنید. تا آن زمان، به خود یادآوری كنید كه بی‌خوابی ممكن است ناراحت كننده باشد، ولی در زمان حاملگی كاملاً نرمال و عادی‌ست.

 

 

 

 


ویدیو : بی‌خوابی در زمان حاملگی