بزرگترین حمله تروریستی پس از یازده سپتامبر در آمریکا : پیش از انجام عملیات،خنثی ...



پیش از انجام عملیات،خنثی شد

بزرگترین حمله تروریستی پس از یازده سپتامبر در آمریکا

مقامات امنیتی آمریکا از خنثی سازی طرح یک حمله تروریستی به بانک مرکزی این کشور خبر داده اند. گزارش ها حاکی از آن است که فرد متهم قصد داشته با استفاده از 1000 پاوند مواد منفجره، انفجاری را در ساختمان بانک مرکزی ایالات متحده ترتیب دهد.

 

یازده سپتامبر , حمله آمریکا به عراق , حمله تروریستی

 

مقامات امنیتی آمریکا از خنثی سازی طرح یک حمله تروریستی به بانک مرکزی این کشور خبر داده اند. گزارش ها حاکی از آن است که فرد متهم قصد داشته با استفاده از 1000 پاوند مواد منفجره، انفجاری را در ساختمان بانک مرکزی ایالات متحده ترتیب دهد.

به گزارش «تابناک»، فردی که گفته می شود با سازمان القاعده در ارتباط بوده، به اتهام تلاش برای منفجر کردن ساختمان «فدرال رزرو» (بانک مرکزی آمریکا)، توسط نیروهای پلیس بازداشت شده است. واحد ضد ترور مشترک «اف بی آی» و پلیس نیویورک به طور مشترک مسئولیت هدایت عملیات دستگیری وی را بر عهده داشته اند.

شبکه خبری «سی ان ان» ضمن اعلام این خبر نوشته متهم این ماجرا، فردی 21 ساله به نام «قاضی محمد رضوان الاحسن نفیس» است که به جرم تلاش برای منجر کردن 1000 پاوند (معادل بیش از 450 کیلوگرم) مواد منفجره در نزدیکی ساختمام بانک مرکزی آمریکا در «منهتن» بازداشت شده است. 

یکی از نمایندگان دادستانی نیویورک، اتهام فرد مذکور را تلاش برای استفاده از سلاح کشتار جمعی و سعی در فراهم کردن کمک مادی برای القاعده عنوان کرده است.

بر اساس گزارش «سی ان ان»، نفیس که تبعه بنگلادش است، در ماه ژانویه با هدف انجام عملیات تروریستی به آمریکا وارد شده و گفته می شود دارای ارتباطاتی با القاعده بوده است. با این حال، در تلاش برای جذب اعضا جهت انجام عملیات خود، وی فردی را در گروهش پذیرفته که در حقیقت مأمور مخفی «اف بی آی» بوده است.

نفیس در بیانیه مکتوبی که برای انتشار پس از انجام عملیات آماده کرده بود، هدف خود را «نابودی آمریکا» عنوان کرده و اظهار داشته از دید وی، هدف قرار دادن اقتصاد آمریکا بهترین راه برای رسیدن به این مقصود است. وی همچنین از بن لادن با عنوان «شیخ اسامه بن لادنِ محبوب ما» یاد کرده است.

مقامات «اف بی آی» اعلام کرده اند که پس از شناسایی نفیس و مطلع شدن از تصمیم وی برای انجام عملیات، چند تن از نیروهای مخفی خود را به حلقه وی وارد کرده اند. نفیس برای انجام عملیات خود از یکی از این افراد تقاضای 1000 پاوند ماده منفجره کرده و وی به جای آن، موادی بی خطر را به نفیس تحویل داده است.

در روز عملیات، نفیس که مواد منفجره را در داخل یک ون جاسازی کرده بوده، خودوری مذکور را جلوی ساختمان بانک مرکزی پارک کرده و از محلی دورتر، اقدام به منفجر کردن آن می کند. پس از چند بار تلاش نافرجام، نیروهای پلیس وی را بازداشت می نمایند.

در این گزارش همچنین آمده نفیس نقشه جایگزینی نیز برای شرایط اضطراری در نظر داشته و آن، منفجر کردن خود با استفاده از جلیقه انفجاری بوده است. با این حال، این نقشه نیز به سبب غیرانفجاری بودن مواد وی، عملی نشده است.

این نقشه که در صورت عملی شدن می توانست بزرگترین حادثه تروریستی آمریکا پس از 11 سپتامبر را رقم بزند، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. طی ساعات پس از این ماجرا، مقامات مسئول آمریکایی مشغول انتشار بیانیه هایی در این رابطه بوده اند و اعلام جزئیات بیشتر از این ماجرا همچنان ادامه دارد./تابناک

 


ویدیو : بزرگترین حمله تروریستی پس از یازده سپتامبر در آمریکا