برند سازی خوب و بسته بندی اغوا كننده +عکس : شاید نتوان یك كتاب را از روی جلدش ...


شاید نتوان یك كتاب را از روی جلدش قضاوت كرد اما وقتی پای محصولتان در میان است، مصرف كنندگانتان حتما چنین نگاهی خواهند داشت. ام بی ای نیوز: شاید نتوان یك كتاب را از روی جلدش قضاوت كرد اما وقتی پای محصولتان در میان است، مصرف كنندگانتان حتما چنین نگاهی خواهند داشت.

بسته بندی در اصل همان برند سازی است. این همان چیزی است كه مصرف كنندگان قبل از دردست گرفتن محصول شما به آن توجه می كنند بنابراین باید برای آن وقت گذاشته و ضمن تحقیق برای ساخت چیزی كه به برجسته شدن كالایتان در قفسه فروشگاه كمك می كند، پول نیز هزینه كنید.

از این رو برند سازی خوب و بسته بندی اغوا كننده برای تازه كار ها اهمیت ویژه ای دارد.

در زیر شش نكته اساسی جهت دیزاین بسته بندی برای تازه واردها ارائه داده شده اند:

فرم و عملكرد

بسته بندی , برند سازی , بسته بندی اثاثیه منزل

در سطح مقدماتی، بسته بندی از محصول شما محافظت كرده و مامن آن است اما بسته بندی یك كالا در پوششی حباب دار و جعبه ای سفید تاثیری بر روی مصرف كندگان نخواهد گذاشت بنابراین بسته بندی باید عین جذاب بودن فواید استفاده از محصولتان را به مصرف كنندگان اطلاع دهد.

خلاق باشید

كیفیت خوب و بسته بندی خلاق مصرف كنندگان را به سوی خود جذب می كند. وقتی مشتری محصول شما را از قفسه بر می دارد، در صورت مشاهده دقت بالای شما در بسته بندی و تجربه لذت بخشی كه با آن به او دست می دهد، در تصمیم خود برای انتخاب كالایتان با وجود مشاهده یك رقیب ارزان تر تجدید نظر خواهد كرد.

بسته بندی مواد غذایی , کار در منزل بسته بندی , بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

برای نمونه بیایید به دیزاین بسته بندی این قلم موهای رنگ ریش دار نگاهی بیندازیم كه طراح آن سیمون لالیبرته برای شركت Poilu است.

این دیزاین های غیر مترقبه به شكلی هوشمندانه با نگاه به موی قلم موها به عنوان ریش، یك بسته بندی خلاق برای این برند به وجود آورده اند.

واضح عمل كنید

اغلب اوقات، وقتی در قفسه های سوپرماركت محلی خود به دنبال محصولی خاص می گردید، گستره محصولات مشخص نبوده و گهگاه حتی پیدا كردن نام یك برند سخت تر نیز می شود.

شما محصولات زیادی را خواهید دید كه با طراحی های بیش از حد برجسته قصد انتقال منافع استفاده از یك محصول بدون مشخص بودن نام برند یا لوگوی آن را دارند. شما همچنین بسته ای را پیدا خواهید كرد كه با وجود ثبت مشخص نام برند بر روی آن جزئیات كمی درباره فواید یك كالا را به اطلاع شما می رساند.

بسته بندی در منزل , نقش بسته بندی در فروش , بسته بندی محصولات

در حالی كه طراحی مینیمالیستی برای برخی محصولات مانند لوازم آرایشی جذاب است اما شكست در شناساندن برند و محتوای یك محصول می تواند مصرف كننده را از خرید آن بازدارد.

برای نمونه در این نمونه بسته بندی كیسه برنج از Mighty Rice، نام برند واضح بوده و با فونتی قابل شناسایی نوشته شده است. فواید استفاده از این محصول نیز زیر نام برند آمده اما قرار گرفتن روی یك نوع پلاستیك شفاف، به مصرف كنندگان اجازه مشاهده كیفیت محصول را می دهد.

به چیزی فراتر از مشاوره فكر کنید

به عنوان یك تازه وارد، شاید بودجه كمی داشته باشید. شاید به همان اندازه كه به تولید و تجاری بودن یك محصول دقت می كنید، در خصوص دیزاین بسته بندی چندان تیزهوش نباشید.

چنانچه یك آژانس تبلیغاتی را به خدمت گرفته اید، از یك شركت مشاوره بسته بندی نیز برای كمك به توسعه برند بهره ببرید. آن ها واقف به یك سری نكات راهنما در حوزه كیفیت بسته بندی بوده و گاهی اوقات یك سری ملاحظات عملی در زمینه بسته بندی محصول به شما ارائه می دهند كه احتمالا هرگز به آن ها فكر نكرده اید.

کار در منزل برای بانوان بسته بندی , بسته بندی جوراب در منزل , بسته بندی اثاثیه

مشاوره ها به منظور حفظ رقابت با یك شركت بزرگ تر با قیمتی پایین تر همان توصیه های خارق العاده را در خصوص قرار دادن یك نمایشگر، طرز چیدن محصولات در قفسه های فروشگاه یا عرضه آنلاین آن ها به شما می كنند.

فروش یك محصول در فروشگاهی واقعی بسیار سخت تر از فروش آن در اینترنت است. در یك فروشگاه واقعی محصولتان به احتمال زیاد در قفسه چیده شده یا از جایی آویزان است بنابراین این فاكتور را در دیزاین بسته بندی محصول در نظر بگیرید. در فروش دیجیتال، مصرف كننده ها قادر به لمس محصول قبل از خرید نبوده و در نتیجه باید به حواس دیگر فرد توجه كنید. برای مثال، در حوزه تایپوگرافی و انتخاب رنگ دقت كنید تا در مقایسه با دیگران جالب و منحصر به فرد به نظر برسد.

به عنوان نمونه، این سمعك های Noté كه توسط Reynolds & Reyner طراحی شده برای نمایش فیزیكی دارای یك شكاف كوچك برای آویزان شدن در مكان های مختلف هستند. در ادامه، تركیب سمعك به عنوان نت موسیقی با خط ها و شماره های موسیقیایی، بسته بندی این محصول را برای صفحه نمایشگر به اندازه كافی جالب می كند.

ولخرج نباشید


با توجه به نگرانی های جامعه جهانی درباره بسته بندی پایدار، مصرف كنندگان روز به روز درباره تاثیر محصولات مختلف بر روی محیط زیست آگاه تر می شوند.

بسیاری از خانواده ها به بازیافت محصولات توجه كرده و انتظار می رود كه بتوانند به بازیافت بسته بندی محصولات خریداری شده بپردازند. بنابراین اجرای یك نوع دیزاین كه در ضمن دوستدار محیط زیست نیز هست، قلب مصرف كنندگان را ربوده و موجب فروش یك محصول خواهد شد.

بسته بندی خلاقانه , انواع بسته بندی کالا , بسته بندی حبوبات در منزل تهران

بسیاری از سوپرماركت ها در حال حاضر فعالانه به كاهش سایز بسته بندی محصولات خود روی آورده اند.

ذكر این نكته مهم است كه بدانیم كشور های مختلف دستورالعمل های مختلفی در حوزه بسته بندی را تصویب كرده و بنابراین قبل از صرف زمان و هزینه از بررسی این نكات مطمئن شوید.


ویدیو : برند سازی خوب و بسته بندی اغوا كننده +عکس