بررسی زمان مناسب حمله اسرائیل به ایران! : خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت بحث ...


خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت بحث حمله به ایران و خط قرمزی که بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل برای ایران ترسیم کرد، اعتبار اسرائیل را به خطر انداخته است. خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت بحث حمله به ایران و خط قرمزی که بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل برای ایران ترسیم کرد، اعتبار اسرائیل را به خطر انداخته است.

 بعد از سال‌ها که اسرائیل تهدید کرد به ایران حمله نظامی می‌کند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل سپتامبر سال گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل اتمام حجت کرد.

با این حال، به گفته کارشناسان، ایران با مهارت این چالش را دور زده است. دیگر افراد با نفوذ نیز می‌گویند زمان برای اینکه اسرائیل به تنهایی بتواند به ایران حمله کند، گذشته است و این مساله وابسته به تصمیم گیرندگان آمریکایی است.

 گیورا ایلند، مشاور سابق امنیت داخلی اسرائیل می‌گوید: زمان مناسب برای حمله به ایران 6 ماه پیش بود؛ اما فشار آمریکا باعث شد اسرائیل نقشه خود را پیاده نکند.

 رویترز نوشت: بنیامین نتانیاهو تلاش بسیاری کرده است تا از طریق تهدید نشان دادن برنامه هسته‌ای ایران و پیشرفت آن، ایران را به یکی از اولویت‌ها و دستور کار جامعه بین‌المللی تبدیل کند؛ اما بعضی از مقامات در این زمینه و خط قرمزی که او کشید ابهاماتی دارند؛ همانند ابهاماتی که آمریکا اکنون در مورد کاربرد سلاح‌های شیمیایی در سوریه دارد.


ویدیو : بررسی زمان مناسب حمله اسرائیل به ایران!