بررسی اتهام مرتضوی با شکایت مجدد شکات : پیش از این هم گفته بودم این پرونده ...


پیش از این هم گفته بودم این پرونده باز است، در این پرونده اول قرار منع تعقیب صادر شد و با شکایت شکات پرونده به دادگاه رفت و دادگاه قرار را نقض کرد و پرونده دوباره به دادسرا بازگشته است. خبرگزاری مهر: سخنگوی دستگاه قضا در مورد آخرین وضعیت پرونده علی اکبر جوانفکر مربوط به ویژه نامه خاتون و همچنین پرونده سعید مرتضوی توضیح داد.

 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در بیست و هشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به اینکه چرا در برخی از پرونده ها مانند پرونده آقای جوانفکر با اینکه حکم قطعی شده است، در مرحله اجرا متوقف می شود، گفت: این گفته صحیح نیست زیرا در سال 89 و 90 اجرای احکام بسیار بیشتر از سال های گذشته بوده است، در موضوع آقای جوانفکر هم حکم قطعی شده و مسیر اجرایی خود را برای اجرای حکم طی می کند.

وی گفت: البته پرونده هایی مانند قصاص در اجرای حکم آن مشکل داریم، زیرا در برخی موارد اولیاء دم نه رضایت می دهند و نه قصاص می کنند و می گویند، باید صبر کنیم و گاهی هم وقتی که نوبت به قصاص می شود، اولیاء دم مابه تفاوت دیه را نمی توانند پرداخت کنند، مثلا در یک پرونده سه قاتل وجود دارد و یک مقتول و اولیاء دم باید دیه دو قاتل دیگر را پرداخت کنند تا هر سه اعدام شوند.

دادستان کل کشور در مورد خبری که در خبرگزاری مهر مبنی بر صدور قرار تعقیب سعید مرتضوی منتشر شده بود، گفت: پیش از این هم گفته بودم این پرونده باز است، در این پرونده اول قرار منع تعقیب صادر شد و با شکایت شکات پرونده به دادگاه رفت و دادگاه قرار را نقض کرد و پرونده دوباره به دادسرا بازگشته است.


ویدیو : بررسی اتهام مرتضوی با شکایت مجدد شکات