با دكولاژ، به وسایل کهنه رنگ و روی تازه‌ای دهید : همه ما حتی اگر كوچك‌ترین ...


همه ما حتی اگر كوچك‌ترین بهره‌ای از هنر نبرده باشیم با كولاژ آشنایی داریم و در مقاطع تحصیلی، حداقل یك بار دست به كار تهیه یك تصویر كولاژی شده‌ایم؛ تصویری كه از تركیب رنگ، كاغذ و سایر مواد خلق می‌شود.
مجله زندگی ایده آل - مروارید فلاحی:
همه ما حتی اگر كوچك‌ترین بهره‌ای از هنر نبرده باشیم با كولاژ آشنایی داریم و در مقاطع تحصیلی، حداقل یك بار دست به كار تهیه یك تصویر كولاژی شده‌ایم؛ تصویری كه از تركیب رنگ، كاغذ و سایر مواد خلق می‌شود. كولاژ به معنای چسباندن و شیوه‌ای است كه در آن از بریده‌های كاغذهای رنگی، پارچه، روزنامه، مقواهای رنگی و... روی سطح بوم یا هر زمینه دیگر چسبانده می‌شود و یك تركیب‌بندی ایجاد می‌كند. 

چگونه نان کهنه را تازه کنیم , فکر تازه , کاردستی با وسایل دور ریختنی

كولاژ به‌طور گسترده توسط هنرمندان قرن بیستم به‌عنوان یك واسطه مستقل و در رابطه با نقاشی و طراحی مورد استفاده واقع شده است. هنوز هم این شیوه در رشته‌های هنرهای تجسمی كاربرد دارد. در میان تنوعات مرتبط به شیوه کولاژ می‌توان از دكوپاژ و دكولاژ نام برد. این شیوه تصاویر، كلمات و عبارات و موادی را كه به‌طور كامل قابلیت قرار گرفتن کنار یكدیگر را ندارند مهیا می کند.  به كمك این تكنیك می‌توانید به میز، سینی، قاب و... جلوه‌ای دوباره بخشید و وسایل كهنه را با طرحی جدید مجددا مورد استفاده قرار دهید.

لول لایت برای سینی

تدبیر تازه , تازه ترین اخبار , فروش وسایل خود ارضایی

برای دكولاژ سینی بعد از اتمام كار از لول لایت استفاده كنید. لول لایت ماده دوجزئی است كه باید به یك نسبت با هم مخلوط شوند، این ماده مانند آب شفاف است و برای مقاوم و ثابت كردن كارها استفاده می‌شود. بدین صورت كه این ماده را كف سینی ریخته و كمی سینی را تكان دهید تا درهمه نقاط مختلف سینی یك سطح شود، سپس بگذارید تا خشك شود.

مواد و ابزار لازم:

  •   جعبه، سینی یا جاروزنامه‌ای چوبی
  •   كپی از طرح‌های مختلف
  •   چسب چوب
  •   رنگ آكرلیك قهوه‌ای
  •   دستمال پارچه‌ای
  •   قیچی
  •   كیلر یا لول لایت

وسایل آشپزخانه , وسایل سفر , تازه های تکنولوژی

دستوركار:

1. ابتدا وسیله مورد نظر را با رنگ آكرلیك پوشش داده، اجازه دهید كاملا خشك شود. بسته به رنگ زمینه طرح، وسایل را رنگ بزنید. (در اینجا قهوه‌ای است)

2. هرچه طرح نازك تر باشد، نتیجه كار بهتر خواهد بود. (بهتر است طرح‌ها را قبل از چسب زدن روی سطح مورد نظر بچینید تا در حین انجام كار دچار اشتباه نشوید).

3. تمام سطح كار را به چسب چوب آغشته كنید و قبل از اینكه كاملا خشك شود، طرح را بچسبانید.

4. طرح‌هایی دیگر مطابق با طرح زمینه انتخاب كنید و در اندازه‌های مختلف با قیچی برش بزنید. آنها را به سلیقه خودتان هر جایی می‌توانید بگذارید، حتی روی هم قرار دهید و روی طرح زمینه با چسب چوب بچسبانید.
 
5. با انگشت یا دستمال پارچه‌ای طرح‌ها را كاملا صاف كنید.

6. بعد از اتمام كار، تثبیت‌كننده‌ای مانند كیلر بزنید و بگذارید كاملا خشك شود.


ویدیو : با دكولاژ، به وسایل کهنه رنگ و روی تازه‌ای دهید