بابی ساندز قهرمان ایرلندی، فست فود ایرانی! : سفارت بریتانیا مجبور می شود برای ...


سفارت بریتانیا مجبور می شود برای اینکه در آدرس ها و مکاتبات خود مجبور به استفاده از نام " بابی ساندز" نشود ، دری را در جهت مخالف خیابان بابی ساندز احداث کند تا آدرس های خود را با توجه به درب جدید بنویسد. عصرایران: نشریه ایرلندی "آیریش سنترال" با انتشار عکس و گزارشی از یک "فست فود" در تهران با نام " بابی ساندز" نوشت که شاید بسیاری از ایرلندی ها نمی دانند که دو نقطه در تهران وجود دارد که نام آن " بابی ساندز"  فعال سابق ایرلندی در زندان های انگلیس است.

در این مطلب با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی بسیاری از نام های خیابان ها و کوچه ها تغییر کرد ماجرای تغییر نام " خیابان چرچیل" در تهران به " خیابان بابی ساندز" دو سال پس از انقلاب  را شرح داده و نوشته که چگونه ابتکار تعدادی دانشجو در آن قطع و جو انقلابی سبب شد تا نام خیابان از چرچیل به بابی ساندز تغییر یابد.

بابی ساندز , دانلود فیلم ایرانی 27 کودک قهرمان , بچه های ایرانی قهرمان های ایرانی

بابی ساندز فعال عضو ارتش جمهوریخواه ایرلند، پس از اعتصاب غذای خود در مارس 1981 در 5 می 1981 در اثر 66 روز اعتصاب غذا در 27 سالگی در زندان مرکزی شهر بلفاست درگذشت، و این مساله همزمان بود با ماجراهای پس از انقلاب در ایران و جو ضد آمریکایی و ضد انگلیسی این انقلاب.

بنا براین گزارش پس از انتشار خبر درگذشت بابی ساندز، تعدادی از دانشجویان ایرانی تلاش می کنند تا با پایین آوردن پرچم سفارت بریتانیا ، پرچم ایرلند را جایگزین آن کنند اما نمی توانند و در نهایت تصمیم  می گیرند نام خیابان مجاور سفارت انگلیس را از چرچیل به " باب ساندز" تغییر دهند.

مصاحبه اپاراتی با زن قهرمان بدنسازی ایرانی , قهرمان کشتی باجگیر ایرانی در ژاپن , قهرمان کشتی ایرانی باجگیر در ژاپن

آیریش سنترال می افزاید در پی این اقدام و استقبال افکار عمومی مردم ایران از این اتفاق ورسمی شدن نام این خیابان ، سفارت بریتانیا مجبور می شود برای اینکه در آدرس ها و مکاتبات خود مجبور به استفاده از نام " بابی ساندز" نشود ، دری را در جهت مخالف خیابان بابی ساندزاحداث کند تا آدرس های خود را با توجه به درب جدید بنویسد.

این روزنامه ایرلندی می نویسد در تهران نام بابی ساندز را در دو نقطه می توان دید : نخست یک همبرگر فروشی به این نام است که حتی در تابلوی خود تصویر این فعال ایرلندی را دارد و دیگری در خیابان مجاور سفارت بریتانیا است که از چرچیل به " بابی ساندز" تغییر داده شده است.

 بچه های ایرانی قهرمان های ایرانی , قهرمان پرورش اندام ایرانی , قهرمان المپیک زن ایرانی


ویدیو : بابی ساندز قهرمان ایرلندی، فست فود ایرانی!