این معجون به روح و جسمتان آرامش می بخشد : تنها كافی است 10 دقیقه از وقت خود ...


تنها كافی است 10 دقیقه از وقت خود را صرف درست كردن معجون بابونه كنید. این گیاه قادر است به روح و جسم آرامش ببخشد.
مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: ترافیك‌های سنگین، آلودگی هوا، دغدغه‌های محیط كاری و. . . همه دست به دست هم می‌دهند تا آرامش را از شما بگیرند اما شما باید از همین امروز سعی كنید با انجام برخی از كارها این استرس را از خود دور نگه دارید. یك راه‌حل ساده‌تر به شما پیشنهاد می‌كنیم با اسموتی‌ها رفیق شوید. تنها كافی است 10 دقیقه از وقت خود را صرف درست كردن معجون بابونه كنید. این گیاه قادر است به روح و جسم آرامش ببخشد.  

مواد لازم برای تهیه یك لیوان اسموتی ضد استرس و آرامش‌بخش برای یك نفر:

  •   چای بابونه سرد: یک فنجان
  •   شیرنارگیل: یك فنجان
  •   عسل: یك قاشق چای‌خوری
  •   جوز هندی: یك قاشق چای‌خوری
  •   موز: یك عدد

معجون آرامش , خرید معجون آرامش , آرامش

1.  برای تهیه چای بابونه می‌توانید از سوپر ماركت‌ها یك قوطی چای سرد (با هر برندی، ایرانی یا خارجی) خریداری كنید، سپس چهار برگ بابونه به آن اضافه كنید اما اگر وقت كافی داشته باشید بهتر است چای سرد بابونه را به صورت خانگی تهیه كنید. اما چطور؟ شما می‌توانید مانند چای سیاه، بابونه را 8 تا 10 دقیقه دم كنید و در آب جوش بریزید سپس بگذارید كمی سرد شود. حال می‌توانید تكه‌های یخ را به آن اضافه كنید یا برای مدت كوتاهی چای بابونه را در فریزر قرار دهید. اگر قرار نبود این چای را به معجون‏تان اضافه كنید می‌توانید با مقداری شكر آن را شیرین كنید اما چون در معجون از عسل برای شیرین كردن استفاده می‏شود، بهتر است شكر را حذف كنید.

2.  این روزها بسیاری از شركت‌ها شیر با طعم‌های مختلف به بازار عرضه كرده‌اند كه یكی از آنها شیرنارگیل است. شیرنارگیل را مانند چای سرد می‌توانید در خانه تهیه كنید. كافی است یك لیوان شیر را با نارگیل خرد شده یا پودر نارگیل مخلوط كنید همچنین اگر می‌خواهید شیرنارگیل‌تان غلیظ‌تر باشد، بهتر است مقداری نارگیل (پودر یا به صورت تكه‌های میوه) بیشتری به شیرتان اضافه كنید.

درمان هر درد

اگر براثر استرس دچار زخم معده شده‌اید می‌توانید از این پس بابونه را وارد برنامه غذایی‌تان كنید. بابونه هزاران خاصیت دارد و می‌توان گفت «بر هر دردی درمان است» اما مهم‌ترین خاصیت ‌آن آرامش بخشی و خواب‌آوری‌اش است که مثل یك مسكن ضددرد عمل می‌كند، درحالی‌كه فاقد عوارض شایع قرص‌هاست. به‌طور كل این گیاه علاوه بر مغز، برای قلب، گوارش و پوست هم مفید است.

ضداسترس و آرامش‌بخش

«تریپتوفان» نوعی پروتئین است. اما می‌دانید این پروتئین اگر در بدن به «سروتونین» تبدیل شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ سروتونین نیز به نوبه خود باعث آرامش و احساس خوشی در بیشتر انسان‌ها می‌شود، اما این پروتئین را باید در كجا یافت؟ و قیمتش چند است؟ شاید عجیب باشد اما در میوه‌فروشی‌ها می‌توانید آن را پیدا كنید.

شما با مصرف موز می‌توانید این احساس خوشایند را به دست بیاورید، همچنین پتاسیم یك ماده معدنی ضروری برای بدن است كه به طبیعی كردن ضربان قلب، اكسیژن‌رسانی به مغز و تنظیم تعادل سطح مایعات بدن كمك می‌كند. هنگامی كه با استرس مواجه می‌شویم، سوخت و ساز بدن‌مان افزایش می‌یابد، درنتیجه سطح پتاسیم بدن‌مان كاهش پیدا می‌كند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی كه دارد، می‌تواند این تعادل را دوباره برقرار کند.

معجون , مجید آرامش , آرامش اعصاب

دردها را تسكین می‌دهد

برای تهیه این معجون می‌توانید حتی از عسل بابونه هم استفاده كنید. این عسل آنقدر مزایا دارد كه اگر قرار باشد تك‌تك آنها را نام ببریم، باید چند صفحه‌ای به آنها اختصاص داده شود. اما به چند مورد از خواص شگفت‌انگیز عسل بابونه اشاره خواهیم كرد: این گیاه دارویی قادر است سردرد به‌خصوص سردردهای میگرنی را تسكین دهد، همچنین مسكن خوبی برای دردهای دوران قاعدگی است و علاوه بر این، عسل بابونه آرام‌بخش و برطرف‌كننده دردهای استخوانی است.


ویدیو : این معجون به روح و جسمتان آرامش می بخشد