این بانوهای درایور : اوایل سال جدید میلادی، خبری در رسانه ها منتشر شد که هواداران ...


اوایل سال جدید میلادی، خبری در رسانه ها منتشر شد که هواداران فرمول یک را به تعجب و تحسین واداشت: کار من یوردا، راننده زن اسپانیایی به تیم لوتوس پیوسته است.



هفته نامه چلچراغ - رومینا تیموری: اوایل سال جدید میلادی، خبری در رسانه ها منتشر شد که هواداران فرمول یک را به تعجب و تحسین واداشت: کار من یوردا، راننده زن اسپانیایی به تیم لوتوس پیوسته است. البته یوردا تنها زن حاضر در این فصل از مسابقات فرمولا وان نیست. تیم ویلیامز هم سال هاست که سوزی وولف را در اختیار دارد. به هر حال یوردا به عنوان کارآموز به لوتوس بریتانیا پیوسته و این انتقال حرف و حدیث هایی نیز به دنبال داشته است.

هر آنچه از کارمن یوردا باید بدانید

کارمن یوردا، راننده 27 ساله اسپانیایی در حالی به تیم لوتوس پیوست که تنها یک بار تجربه شرکت در مسابقات فرمول یک (رقابت های آزمایشی سال گذشته) را دارد و حالا به عنوان کارآموز به این تیم آمده است.

یوردا در شهر الکونی اسپانیا در سال 1988 متولد شد. میگوئل یوردا، پدر کارمن، راننده سابق فرمول یک از سنین نوجوانی دخترش را به این ورزش علاقه مند کرد تا او کارش را با شرکت در مسابقات فرمول یک نوجوانان، فرمول یک اسپانیا و مسابقات اوپن اروپا آغاز کند.

او در سال 2010 به مسابقات بزرگ سالان راه یافت و در دوره های آزمایشی متعددی شرکت کرد.

نرم افزار آپدیت درایور , دانلود درایور کارت گرافیک , درایور کارت گرافیک

نخستین حضور یوردا در رقابت های فایراستون ایندی در فلوریدا بود که توانست به مقام یازدهمی دست یابد. کارمن پس از یک دوره عملکردهای ضعیف، نتوانست در ادامه رقابت های فصل شرکت کند، اما در سال 2012، کار خود را با خودروهای GP3 با تیم اوشن ریسینگ تکنولوژی شروع کرد و موفق شد در پایان فصل در رتبه 28 بایستند. این راننده اسپانیایی در سال های بعد به ترتیب در رده سی ام و بیست و نهم قرار گرفت.

حالا یوردا با عضویت در تیم لوتوس، رسما نقش راننده کارآموز این تیم را دارد. او مستقیما با برنامه شبیه سازی تیم تمرین می کند. به نظر می رسد برای آن که این راننده جوان اسپانیایی آمادگی بیشتر پیدا کند تا خودرو هایبرد E23 را کنترل کند، باید در مسابقات جایزه بزرگ و آزمایشی با تیم لوتوس شرکت کند.

کارمن یوردا پس از عقد قراردادش، عضویت در فرمول یک را رویای کودکی اش معرفی کرد و ابراز امیدواری کرد که با تیم لوتوس به دستاوردهای بزرگی دست یابد. «من از 10 سالگی در مسابقات فرمول یک نوجوانان شرکت داشتم و حضور در رقابت های فرمول یک حرفه ای از همان زمان آروزی من بوده است. پیوستن به تیم لوتوس، گامی بزرگ برای من است. تمریناتم را ادامه می دهم تا به عنوان یک راننده علمرکدم بهتر شود و هم چنین به تیم خود کمک کنم. این یک فرصت فوق العاده برای من است. می دانم که این فقط شروع کار است و چالش بزرگ تر من هنوز فرا نرسیده، ولی عضویت در تیمی با چنین تاریخچه ای دستاورد بزرگی است.»

اما پس از گذشت نزدیک به شش ماه از آمدن کارمن به تیم لوتوس، هنوز موفق نشده در هیچ کدام از مسابقات و تمرینات پیش از بازی ها، پشت فرمان بنشیند. او که از ابتدای فصل با شبیه ساز تمرین می کند، در انتظار آزمون بزرگش یعنی اولین حضور در مسابقات تمرینی فرمول یک است. آزمونی که به عقیده او به زودی فرا خواهدرسید. «هم چنان به تمریناتم ادامه می دهم تا در اولین حضورم بدون اشتباه باشم. نمی توانم تاریخ دقیق آن را بگویم، اما این اتفاق قرار است به زودی رخ دهد.»

موتون: «یوردا بهترین نیست»

میشل موتونف قهرمان چهار دوره مسابقات رالی است که هم اکنون بخش بانوان فدراسیون جهانی اتومبیل رانی را اداره می کند. یکی از منتقدان سرسخت یوردا است. موتون، اولین زن در تاریخ اتومبیل رانی است که موفق شد یک راند از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی را پیروز شود و در سال 1982 پس از والتر رورل افسانه ای در رتبه دوم بایستد.

دانلود درایور بلوتوث برای ویندوز 10 , دانلود درایور بلوتوث برای ویندوز 7 , درایور موس

راننده فرانسوی سال های دور مسابقات رالی در مورد نقش یوردا در تیم لوتوس می گوید: «اگر بخواهم نام رانندگان زنی را که شایسته حضور در فرمول یک هستند بیاورم، سیمونا دو سیلوسترو، دنیکا پاتریک، سوزی وولف وحتی بیشسک ویسر را می آورم. رانندگانی که در مسابقات فرمول رنو دوره 35 عملکرد خوبی داشتند. آن ها در رشته خودشان رکوردهای خوبی به دست آورده اند، اما دیگر رانندگانی که ضعیف تر بودند، توانستند پله های ترقی اتومبیل رانی را بالا روند و تمام این موفقیت ها به خاطر استراتژی های بازاریابی و دلایل سیاسی بوده است.»

به عقیده موتون رانندگان بسیار بهتری از یوردا شایسته رفتن به فرمول یک بوده اند که این موقعیت به سادگی از آن ها گرفته شده است.

سوزی وولف هم منتقد دارد

سوزی وولف، دیگر راننده زن این فصل از مسابقات فرمول یک از سال 2012 به عنوان کارآموز به عضویت تیم ویلیامز درآمد. پیوستن این راننده بریتانیایی به ویلیامز هم سروصدای زیادی به پا کرد. توتو وولف، سهام دار تیم، همسر سوزی بود و برخی روابط خانوادگی را دلیل این موفقیت راننده 32 ساله می دانستند. اما سوزی وولف، پیش از حضور در فرمول یک، در مسابقات اتومبیل رانی آلمان فعالیت می کرد و امتیازهای خوبی نیز به دست آورده بود.

دانلود درایور بلوتوث برای ویندوز 8 , آپدیت درایور ویندوز 10 , دانلود درایور بلوتوث

سوزی تا سال 2014 به عنوان کارآموز در تیم ویلیامز فعال بود و در این سال این تیم بریتانیایی اعلام کرد که راننده زنش در دو مسابقه جایزه بزرگ بریتانیا و آلمان به عنوان راننده سوم در تمرینات حضور خواهدداشت.

در جایزه بزرگ بریتانیا، وولف اولین زنی نام گرفت که پس از سال 1992 توانسته در مسابقات فرمول یک به پیست مسابقات راه یابد.


ویدیو : این بانوهای درایور