اینترنت نباید بدون نظارت در اختیار مردم باشد : آیت الله خاتمی ضمن تاکید براینکه ...


آیت الله خاتمی ضمن تاکید براینکه ‫با سخنان رهبری حجت بر دولت در مورد فتنه و فتنه گران تمام است افزود: راه توبه باز است ولی تا زمانی که فتنه گران لجاجت می‌کنند در پست‌های کلیدی نظام در هیچ جایی نباید، جایگاه حضور آنان باشد. انتخاب: حجت الاسلام و المسلمین احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تاکید براینکه باید در جامعه برای اجرای احکام اسلامی فضا سازی شود گفت: تواصی به حق یعنی تواصی به مسئولان نظام و تواصی مسئولان نظام به هم در شایسته سالاری است.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: ‫در گفتن و نوشتن هم تواصی به حق باید باشد بویژه در رسانه‌ها که همه باید واقعیت را بگویند و واقعیت را بنویسند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نقل شایعه حرام است گفت: حرف تحریف شده و یا گزینشی گفتن، باطل است.

وی در ادامه تاکید کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب ایجاد بلای سخت در جامعه می شود

خاتمی با تاکید براینکه ‫پرخاشگری گروه های سیاسی درون نظام به هم و خارج کردن آنها از دایره نظام مخالف نص قرآن است گفت: ‫گروه های سیاسی طوری رفتار نکنند که رشته برادری گسسته شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های سیاسی باید سخنان یکدیگر را نقد کنند و نه شخصیت صاحب سخن را افزود: در این نقد‌ها نیز باید حرمت یکدیگر را نگاه دارند

‫امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اگر دعواهای سیاسی پایان نداشته باشد بگو مگوی سیاسی می‌شود گفت: پس دعواها باید پایان داشته باشد و فصل الخطاب آن حبل الله است که مصداق آن امر ولی و فقیه است.

‫خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران در خصوص مراسم حج امسال با تاکید براینکه حجاج ایرانی در ایام حج نمایندگان تشیع هستند به حجاج توصیه کرد: تلاش کنند زینت تشیع باشند

وی در ادامه با اشاره به دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: ‫سخنان رهبری در دیدار با هیأت دولت، منشور دولتمردان دولت یازدهم بود و منصفانه از خدمات مهم دولت تقدیر کردند.

خاتمی ضمن تاکید براینکه ‫با سخنان رهبری حجت بر دولت در مورد فتنه و فتنه گران تمام است افزود: راه توبه باز است ولی تا زمانی که فتنه گران لجاجت می‌کنند در پست‌های کلیدی نظام در هیچ جایی نباید، جایگاه حضور آنان باشد.

‫وی  درخصوص شانزدهیمن اجلاس خبرنگان با اشاره به اینکه این اجلاس آکنده از دغدغه های فرهنگی بود گفت: ‫اعضای مجلس خبرگان نگران مسال فرهنگی کشور هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کارفرهنگی فقط به عهده دولت نیست، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و نهادهای دیگر مسئولند اما در مورد آنچه که مربوط به دولت است، انتظار داریم که فضای پاک اینترنتی را به مردم بدهند، ما به هیچ عنوان با فضای مجازی مشکلی نداریم.

وی با تاکید براینکه ‫نباید اینرنت را بدون نظارت در اختیار جامعه قرار دهیم گفت: حتی کشور آمریکا نیز اجازه این کار را نمی‌دهد؛ ما می‌گوئیم تا زمانی که ساختارهای نظارتی درست نشده دین جوانان را در خطر نیاندازید

حجت الاسلام خاتمی از ‫مسئولان نظام اسلامی در خواست کرد: راه را برای بیگانگانی که به دنبال لطمه به دین و ارزشهای انقلاب هستند باز نکنند.

وی در خصوص موضوع تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه ایران تاکید کرد: آمریکایی‌های با تحریم های جدید خود کاملا عهد شکنی کردند.

‫امام جمعه موقت تهران خطاب به سیاستمدارن آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها بدانند در این مذاکرات تنها با چند دیپلمات مواجه نیستند بلکه با یک ملت شجاع رو برو هستند که اگر بخواهند عهد شکن کنند تو دهنی محکمی را به آنها خواهند زد.

وی با مقایسه شکستن شدن محاصره شهر آمرلی عراق با جنگ تحمیلی گفت: شکستن محاصره آمریلی به مثابه عملیات فتح المبین در جنگ تحمیلی بود‬.

خاتمی در خصوص بیداری اسلامی در کشور یمن گفت: ‫یمنی ها می گویند که پس از انقلاب دو سال پیش ما آمریکایی ها با برخی عناصر دولت تبانی کردند.

وی در ادامه به دولت یمن توصیه کرد: قدر این تظاهرات مسالمت آمیز را بدانید و با تهدید این مردم به میدان آمده آتشی را روشن می کند که دامنتان را خواهد گرفت.

امام جمعه تهران با اشاره به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص یمن این سازمان را سازمان حقیری از سازمان های آمریکا توصیف کرد و افزود: این سازمان که در مورد جنایات در غزه حتی یک بیانیه هم نداد ولی الان علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم یمن بیانیه می‌دهد.

وی با اشاره به شرایط منطقه خطاب به آمریکا و برخی دول همسایه گفت: آتشی که روشن کرده‌اید دودش به چشم شما رفته و دیری نخواهد انجامید که فریاد شما دیگر اثر نخواهد داشت؛ شما چاه را برای امت اسلام درست کردید و یک گروه کافر به معنای واقعی را به میدان فرستادید.

خاتمی با ابراز امیدواری در این خصوص که دیری نخواهد گذشت که داعش به دست مردم عراق و بسیجی‌های این کشور محو خواهد شد گفت: ‫زمستان تمام خواهد شد ولی رو سیاهی برای کشورهای خدمتگذاران آمریکا باقی خواهد ماند.


ویدیو : اینترنت نباید بدون نظارت در اختیار مردم باشد