انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد با شرایط جدید : در مورد دختران دانشجو شرط معدل ...


در مورد دختران دانشجو شرط معدل حذف شده و دانشجو همچنان در دانشگاه شهر خود به عنوان میهمان تحصیل کرده و دانشگاه مبدا، مدرک آنها را صادر خواهد کرد. فارس:  فرهاد دانشجو عصر امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی با اشاره به رشد کمی دانشگاه آزاد اظهار داشت: تاکنون بیش از 3.5میلیون نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر نیز در دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند.

وی دانشگاه آزاد را پروژه موفق نظام اسلامی برشمرد و موفقیت آن را مدیون تلاش و زحمت بزرگان نظام جمهوری اسلامی، اعضای هیئت علمی این دانشگاه و هیئت امنای آن دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه خود را فرهنگ دینی و اسلامی ذکر کرد و افزود: به دنبال جاری کردن مسیری هستیم تا فرهنگ اسلامی و دینی در آن بهتر شکل بگیرد.

وی با اشاره به دور بودن محل تحصیل دانشجویان از شهر خود به بخشنامه اخیر این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه دانشجویان می‌توانند دو نیمسال در دانشگاه شهر خود میهمان بوده و به شرط کسب معدل 17 به آن دانشگاه منتقل می‌شوند.

دانشجو تاکید کرد: در مورد دختران دانشجو شرط معدل حذف شده و دانشجو همچنان در دانشگاه شهر خود به عنوان میهمان تحصیل کرده و دانشگاه مبدا، مدرک آنها را صادر خواهد کرد.

وی مسائل شناختی را در دانشگاه حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین مورد در دانشگاه‌ها از نظر فرهنگی، استاد است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: باید اساتید مومن، متقی و انقلابی با بیان جذاب و شیوا را شناسایی و به استخدام دانشگاه درآوریم و البته این خصیصه در کنار شرایط علمی قرار می‌گیرد.

وی منابع، استاد، دانشجو و محیط را ارکان مهم در جذب دانشجو به فرهنگ اسلامی دانست و تاکید کرد: این مسئله با توسعه کمی متفاوت است.

دانشجو تصریح کرد: برای توسعه فرهنگی به فکر، عقیده، علم و عالم نیاز است و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز به زمان دارد.

وی کیفی‌سازی آموزش و پژوهش را مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه از ابعاد مختلف باید توسعه یابد اما مسائل کیفی به اندازه مسائل کمی رشد پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: باید با دقت و پشتکار بیشتری به این مسئله نگاه کرد و مقوله آموزش و پژوهش بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.


ویدیو : انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد با شرایط جدید