انتقادسیداحمدخاتمی ازوضعیت حجاب درجامعه :         یك عضو ارشد جامعه مدرسین ...



 

 

حجاب , کشف حجاب پگاه آهنگرانی , عفاف و حجاب

 

 

یك عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه‌ قم گفت: به صراحت می‌گویم كه اصولگرایی با تساهل و تسامح در عرصه‌ حجاب و عفاف سازگاری ندارد و به ما اجازه سكوت در برابر این منكرات را نمی‌دهد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان این‌كه " متاسفانه دیده می‌شود كه طی ماه‌های اخیر با گسترش هنجارشكنی در رابطه با حجاب، عفاف و گسترش بدحجابی شاهد اقدام شایسته در این عرصه برای مبارزه با آن‌ها نیستیم" ادامه داد: دیده می‌شود برخی نمایشگاه‌ تورهای نوروزی همراه با ابتذال در تهران برپا شد و یكی از روزنامه‌ها اعلام كرده است كه در برخی از فروشگاه‌ها در تهران روی تعدادی از كالاهای خارجی تصاویری نیمه عریان از زنان قرار داده شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است و از طرف دیگر ورزشكاران دختر و پسر در كنار هم می‌نشینند و عكس می‌گیرند. اگر این اختلاط محرم و نامحرم نیست پس اختلاط چیست؟

وی ادامه داد: در آستانه‌ نوروز نگران این موضوع هستیم كه كسانی از این آشفته‌بازار استفاده كنند و در پی گسترش فرهنگ ابتذال در جامعه باشند.

وی خاطرنشان كرد: بنده به عنوان یك طلبه حوزه و خطیب نماز جمعه تهران از مسوولان محترم نظام می‌خواهم كه اولا باور كنند كه روند كنونی كه در كشور در زمینه حجاب و عفاف ایجاد شده به زیان كشور است و آندولیسیزه كردن كشور نقشه‌ دیرینه دشمن است و این خطرها را باید مسوولان باور كنند و از كنار آن‌ها سطحی نگذرند و در این عرصه كار فرهنگی و اجرایی یعنی اجرای قانون با هم كارآیی دارد.

این عضو هیات رییس مجلس خبرگان ادامه داد: از مسوولان محترم نظام اسلامی می‌خواهیم كه مساله‌ گسترش فساد، بی‌حجابی، بدحجابی و گسترش هنجارشكنی را به عنوان یك خطر جدی تلقی كنند و برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی افزود: ممكن است كسانی بگویند كه چرا شما به این مساله حساسیت دارید و دیگر مشكلات اجتماعی را توجه نمی‌كنید. پاسخ ما به این افراد این است كه ما در همه عرصه‌ها منكر را منكر می‌دانیم. در عرصه‌ سیاسی فضای اتهام و تخریب را منكر می‌دانیم و در عرصه اجتماعی نیز گسترش فساد را خطر می‌دانیم و نباید هیچ منكری دست كم گرفته شود.


ویدیو : انتقادسیداحمدخاتمی ازوضعیت حجاب درجامعه