اصول چیدمان تابلوها و آثار هنری : استفاده از یك رنگ دراماتیك روی دیوارهای خانه، ...


استفاده از یك رنگ دراماتیك روی دیوارهای خانه، امروزه اقدامی بسیار رایج و پرطرفدار شده است. زمانی كه دیوارها یا تنها یك دیوار از خانه با رنگی‌ قوی رنگ‌آمیزی شده است، فرد در هنگام ورود، با خانه‌ای متمایز و خاص روبه‌رو خواهد شد.



استفاده از یك رنگ دراماتیك روی دیوارهای خانه، امروزه اقدامی بسیار رایج و پرطرفدار شده است. زمانی كه دیوارها یا تنها یك دیوار از خانه با رنگی‌ قوی رنگ‌آمیزی شده است، فرد در هنگام ورود، با خانه‌ای متمایز و خاص روبه‌رو خواهد شد.

یكی از راه‌های دراماتیك و تاثیرگذار برای عوض كردن جلوه یك اتاق، تغییر رنگ دیوارهاست. البته انتخاب شدت و عمق‌ رنگ نیاز به دقت بسیار زیادی دارد، زیرا رنگ‌ها قدرت بسیاری بر تغییر جلوه فضا و تاثیر بر مقیاس فضا دارند. برای انتخاب نهایی رنگ، ابتدا نمونه‌هایی از رنگ‌های مورد نظر خود را به داخل اتاق بیاورید و جلوه آن رنگ‌ها را در نور طبیعی و در زیر نورپردازی اتاق مشاهده كنید، زیرا یك رنگ مشخص می‌تواند در فضاهای مختلف بنا بر موقعیت معماری و نورپردازی موجود به شكل‌های مختلف جلوه كند. بهتر است این نمونه رنگ‌ها بزرگ باشد تا راحت‌تر بتوانید در مورد آنها قضاوت كنید.

یك دیوار كه با رنگی قوی و تند رنگ‌آمیزی شده است، عرصه‌ای مناسب برای نصب قاب عكس‌ها و تابلوهای هنری است. دیواری كه با رنگی خاص و زنده رنگ‌آمیزی می‌شود نه تنها به فضا جان می‌دهد و آن را باروح می‌سازد، بلكه كمك می‌كند تا تابلوها و قاب‌هایی كه روی آن نصب می‌شوند نیز زنده و چشم‌گیرتر جلوه كنند و این اتفاقی است كه به ندرت روی دیواری با رنگ ملایم رخ می‌دهد. هم‌چنین یك رنگ عمیق و قوی روی یك دیوار می‌تواند قاب‌ها و تابلو‌های متنوع و متعددی را كه با اندازه‌ها و شكل‌های مختلف روی آن دیوار نصب می‌شود، با هم متحد سازد.

طیف تیره و قوی رنگ قرمز یكی از رنگ‌های تند و تاثیرگذار برای اتاق غذاخوری است كه بسیار پرطرفدار است و می‌تواند تابلویی را كه روی دیوار نصب شده در حضور نوری ملایم مانند نور شمع بسیار زیبا و رویایی جلوه دهد. از دیگر رنگ‌های بانفوذ و قوی كه برای نقاشی دیوارهای فضاهای مختلف استفاده می‌شود، می‌توان به رنگ زرد آفتابی برای آشپزخانه و سبز چرك اشاره كرد. آبی تیره و اقیانوسی نیز گزینه‌ای شیك و زیبا برای نقاشی دیوار یك اتاق تاریك است.

دیوارهای رنگ شده، زمینه بسیار مناسبی برای آویختن قاب‌ها و تابلوها هستند، اما توجه داشته باشید كه باید به جلوه رنگ دیوار، هم در روز و هم در شب دقت كنید و از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

آثار هنری , اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی , حراج آثار هنری

1.   در این تصویر برای دیوار اتاق غذاخوری از طیف رنگ آبی استفاده شده است. روی دیواری به این رنگ، تابلویی هنری و زیبا نصب است كه سبب شده احساسی لطیف و خوشایند بر فضا حاكم شود.

اصول چیدمان منزل , اصول چیدمان پذیرایی , تصاویر هنری کوزه و آثار دستی

2.   رنگ سبز تنباكویی در این تصویر، رنگی مناسب برای زمینه این تابلوی هنری است و قاب طلایی این تابلو را بسیار زیبا و شكیل جلوه داده است و هماهنگی محسوسی به چشم می‌خورد.

ایرج بسطامی، زندگی هنری و معرفی آثار ایرج بسطامی , اصول چیدمان وسایل در خانه های کوچک , اصول چیدمان داخلی منزل

3.  رنگ قرمز گوجه‌ای كه برای این دیوار انتخاب شده است، جزء انتخاب‌های غیرمعمولی محسوب می‌شود، اما با وجود این مجموعه قاب‌های هنری روی آن، جلوه‌ای منحصر به فرد و باشكوه دارند.

آموزش و اصول چیدمان و دکور میز کار , آثار هنری و تاریخی ایران , خریدار آثار هنری

4.   این رنگ زرد قدرتمند كه برای دكوراسیون آشپزخانه‌ انتخاب شده است، زمینه‌ای مناسب برای به نمایش گذاشتن تابلوهای هنری متعدد فراهم كرده است.

فرم خام ثبت آثار هنری , اصول چیدمان اتاق خواب , برترین آثار هنری قرآنی د رکشور

5.  در این تصویر مجموعه‌ای از تابلوهای هنری روی دیواری كه با طیفی فوق‌العاده از رنگ سبز رنگ‌آمیزی شده است آویخته و به نمایش گذاشته شده‌اند. دیواری با این رنگ سبب گرم شدن فضا شده است و هماهنگی بسیار زیبایی با قاب‌های طلایی‌رنگ این تابلوها دارد.


ویدیو : اصول چیدمان تابلوها و آثار هنری