اسرار خانه داری را اینجا بخوانید : همه ما با كاركردهای معمول وسایل خانه و آشپزخانه‌مان ...


همه ما با كاركردهای معمول وسایل خانه و آشپزخانه‌مان آشنا هستیم اما خیلی از این وسایل كاركردهای دیگری هم دارند كه از آن‌ها بی‌اطلاع هستیم.
 
اسرار خانه داری , تازه های اسرار خانه داری بیتوته , خانه داری

 سس گوجه‌فرنگی: سیاهی و لكه‌های ظروف مسی و برنجی را با استفاده از سس گوجه‌فرنگی برطرف كنید. كمی سس را  روی تكه‌ای پارچه بریزید و آن را روی ظروف‌تان بكشید. درعرض چند دقیقه سیاهی آن‌ها برطرف می‌شود و رنگ براق مسی ظاهر می‌‌شود. سپس آن‌ها را با آب گرم بشویید و با حوله خشك كنید.
 
  آرد جو دوسر: دست‌های خیلی كثیف را می‌توان با آرد جو تمیز كرد. ابتدا كمی آرد جو دوسر را با آب مخلوط كنید تا به شكل خمیر درآید. این خمیر را به دستان‌تان بمالید و سپس با آب خوب بشویید.

  برنج: برای تمیز كردن داخل گلدان‌ها یا بطری‌ها می‌توانید از برنج استفاده كنید. حدود سه‌چهارم گلدان را با آب گرم پر كنید و یك قاشق غذاخوری برنج خام به آن اضافه كنید. كف دست‌تان را روی دهانه گلدان گذاشته چندبار آن را محكم تكان دهید. در انتها گلدان را خالی كرده، سپس آن را با آب بشویید.

  چای: اگر باغبانی می‌كنید بدانید كه می‌توانید ابزار باغبانی زنگ زده را با چای تمیز كنید. مقداری چای سیاه غلیظ دم كنید و بگذارید تا خنك شود. سپس آن را در یك سطل بریزید. ابزار و لوازم زنگ زده را به مدت چندساعت در آن قرار دهید و بعد آن‌ها را با یك پارچه تمیز پاك كنید. توجه داشته باشید،حتما برای این كار از دستكش پلاستیكی استفاده كنید تا دستان‌تان سیاه نشود.

  گلیسیرین: با استفاده از گلیسیرین می‌توانید لكه‌های خشك شده شمع را پاك كنید. ابتدا تا جایی كه امكان دارد، شمع خشك شده را بردارید، سپس یك تكه پنبه آغشته به گلیسیرین را روی آن قسمت بكشید تا كاملا تمیز شود.

  سودا (آب گازدار): سینك‌های استیل را با سودا برق بیندازید. پارچه‌ای را با سودا خیس كنید و سینك را با آن تمیز كنید، سپس با یك پارچه، آن را خشك كنید.

   آب اكسیژنه: یك گوش پاك‌كن را به آب اكسیژنه آغشته كنید و آن را روی صفحه كلید كامپیوتر بكشید تا تمام شیارهای ریز و منافذ ‌آن تمیز و ضدعفونی شود.

نکات خانه داری , نکات خانه داری جالب , خانه داری و خلاقیت

   نشاسته ذرت: برای پاك كردن لكه‌های چرب روی فرش از نشاسته ذرت استفاده كنید.

 ابتدا نشاسته ذرت را روی لكه‌ها بریزید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه باقی بماند و بعد آن را با جاروبرقی تمیز كنید.


ویدیو : اسرار خانه داری را اینجا بخوانید