ارسال پیامک های تبلیغاتی ممنوع شد : بر اساس گفته های معاون بررسی های فنی و ...


بر اساس گفته های معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تصویب قوانینی برای جلوگیری از مزاحمت های ناشی از ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی ضروری است. خبرآنلاین: بر اساس گفته های معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تصویب قوانینی برای جلوگیری از مزاحمت های ناشی از ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی ضروری است.

 شرکت های ارسال «اس ام اس» گروهی از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق، ایران را در نوردیده اند. پیامک های تبلیغاتی شرکت ها و موسسات مالی تنها با یک کلیک به سوی هزاران شماره ارسال می شوند.

 طی سه سال گذشته مسئولان مخابرات بارها اعلام کرده اند، مانع از ارسال چنین پیامک هایی به مشترکان خود می شوند. 37 میلیون مشترک همراه اول باید به صورت روزانه با پیامک های ناخواسته مواجه باشند.


پیامک های غیر ضروری به حدی گسترش یافته که حتی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در آخرین جلسه هیات نمایندگان این تشکل اقتصادی به مخاطبان خود به این شکل تذکر داد: «به پیامک های اتاق توجه کنید. این پیامک ها را اشتباها به جای پیامک های تبلیغاتی ناخوانده نگذارید». او اشاره به اتفاقی داشت که این روزها توسط بسیاری از کاربران تلفن همراه صورت می پذیرد.

با این حال معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام كرده است: «با توجه به لزوم رعایت حریم خصوصی اشخاص و جلوگیری از مزاحمت های ناشی از ارسال پیامك های تبلیغاتی و اطلاع رسانی ضروری است اپراتورهای تلفن همراه ضمن اطلاع رسانی مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترك تلفن همراه را قبلا دریافت كرده و به منظور حصول اطمینان از این موافقت تاییدیه مجدد نیز دریافت كنند.»

پیش از این هم بارها به موضوع کسب اجازه برای ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره شده بود ولی در نهایت پیامک های تبلیغاتی برای کاربران ارسال می شد اما با تصمیم تازه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این پس ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه مشترک ممکن نخواهد بود.

 موضوعی که طی سال های اخیر کام بسیاری از مشترکان را تلخ کرده بود، با تصمیم تازه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کوجبات شادی بسیاری از آنان را فراهم می کند.


در همین حال معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته است: « ارسال پیامك های تبلیغاتی با مضامین متفاوت برای اقشار مختلف جامعه نارضایتی های زیادی را ایجاد كرده است كه سامان دهی این موضوع و رعایت حقوق مشتركین در این خصوص باید توسط اپراتورهای تلفن همراه مورد توجه قرار گیرد. »

سبوحی تصریح كرد: «كلیه اپراتورهای تلفن همراه مكلفند فرآیندهای اجرایی خود را در رابطه با این اقدام با سازمان هماهنگ كنند. بدیهی است سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت مضاعفی را در این رابطه اعمال خواهد كرد.»

گفتنی است ممنوعیت ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون اجازه مشترک در حالی توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی صورت می پذیرد که فقط در فضای مجازی 66 میلیون و 500 هزار سایت برای ارسال پیامک تبلیغاتی به کاربران ایرانی معرفی شده است.

بسیاری از این شرکت ها تنها با یک نرم افزار و چندین نام مختلف و بدون مجوز قانونی اقدام به ثبت شرکت با نام های مختلف می کنند. این شرکت ها در صورتی که مشتری قصد ارسال پیام خود به 100 هزار نفر را داشته باشد، هر پیامک را به قیمت 9 تومان به مشتریان خود ارائه می دهند. شرکت های دیگر نرم افزار ارسال پیامک تبلیغاتی را تنها به قیمت 25 هزار تومان به مخاطبان خود واگذار می کنند.


در صورتی که گفته های معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد کسب مجوز برای ارسال پیامک تحقق یابد، فعالیت بسیاری از این شرکت ها با اخلال مواجه می شود ولی بیش از 37 میلیون مشترک تلفن همراه به آرامش می رسند.  


ویدیو : ارسال پیامک های تبلیغاتی ممنوع شد