ادعای یک رسانه درباره دو زندانی دیگر آمریکا در ایران/ جنایت جدید داعش در سوریه :



تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , جنایت جدید داعش , کتاب های جدید درباره تاریخ ایران

خروج اتباع آمریکایی آزاد شده از ایران، ادعای یک رسانه آمریکایی درباره تحت بازداشت بودن دو آمریکایی دیگر در ایران، وضع تحریم های جدید علیه افراد و شرکت های ایرانی از سوی آمریکا، ربوده شدن صدها نفر در سوریه توسط داعش و داغ تر شدن مبارزات انتخاباتی در آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

 امروز نیز همچنان بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی به موضوعات مربوط به ایران و آمریکا اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» از خروج اتباع آمریکایی آزاد شده از ایران خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد سه ایرانی- آمریکایی که در جریان تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن آزاد شده بودند، روز یکشنبه وارد آلمان شدند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی خود پس از آزادی این زندانیان مدعی شد ایران اکنون نمی تواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند و جهان هم اکنون امن تر شده است. وی گفته: امروز، روز خوبی است؛ زیرا بار دیگر شاهدیم که از طریق کاربرد دیپلماسی قوی آمریکایی می توان به چه چیزهایی دست پیدا کرد».

در این میان، خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» در تلاشی برای فضاسازی علیه ایران، مدعی شده دو تبعه آمریکایی هنوز در ایران زندانی بوده و آزاد نشده اند. این خبرگزاری می نویسد دو آمریکایی که مقامات واشنگتن معتقدند از سوی ایران بازداشت شده اند، در میان چهار نفری که اخیراً در جریان تبادل زندانیان آزاد شدند، حضور نداشته اند. روز یکشنبه، ایران اعلام کرد که سیامک نمازی، تاجر 44 ساله را آزاد نمی کند و همچنین درباره سرنوشت رابرت لوینسون 67 ساله، مأمور سابق «اف بی آی» نیز سکوت کرد. این خبرگزاری می نویسد نمازی در ماه اکتبر و هنگام سفر به تهران بازداشت شد و لوینسون نیز در سال 2007 و زمانی که به عنوان پیمانکار با «سیا» همکاری می کرد، در جزیره کیش ناپدید شد.

شبکه خبری «بلومبرگ» نیز در مطلبی به سخنرانی اوباما پس از آزادی زندانیان پرداخته، اما اشاره می کند که همزمان، دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه تعدادی فرد و شرکت ایرانی وضع کرد. این سایت می نویسد در حالی که هنوز برخی منازعات میان آمریکا و ایران حل نشده باقی مانده، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت توافق هسته ای با ایران، نشان دهنده دلیل تأکید وی بر ارجحیت داشتن دیپلماسی بر تقابل نظامی است. اما این توافق و آزادی پنج آمریکایی زندانی در ایران، سبب نشد اختلافات میان ایران و آمریکا کاملاً بهبود یابد؛ زیرا روز یکشنبه، واشنگتن 11 فرد و شرکت ایرانی را به دلیل ارتباط با برنامه موشکی بالیستیک ایران تحت تحریم قرار داد.

در میان دیگر موضوعات، شماری از مطبوعات و رسانه ها به جنایات جدید داعش در سوریه پرداخته اند. روزنامه «آیریش ایندیپندنت» می نویسد پس از تسلط یافتن داعش بر شهر کلیدی دیرالزور در شرق سوریه، بیش از 400 نفر از مردم این منطقه توسط تروریست های این گروه ربوده شدند. این در حالی است که تروریست های داعش روز شنبه در حمله ای غافلگیرانه به شمال غربی «بالغیه» حمله کرده و ضمن کشتن 18 سرباز دولت سوریه، چندین خانواده را ربودند. نهاد ناظر بر حقوق بشر سوریه اعلام کرده خانواده های نظامیان حامی دولت سوریه در میان 400 فرد ربوده شده بوده اند. این نهاد ابراز نگرانی کرده که داعش همچون موارد مشابه پیشین، دست به اعدام این افراد بزند.

در نهایت، موضوع مناظرات انتخاباتی در آمریکا نیز از جمله دیگر موضوعات مهم روز به شمار می رود. روزنامه «واشنگتن پست» می نویسد هیلاری کلینتون، نامزد پیشرو دموکرات ها، در جریان مناظره انتخاباتی شب گذشته، به شدت از برنی ساندرز، دیگر نامزد این حزب انتقاد کرده و وی را بر سر طیفی از موضوعات، از کنترل اسلحه گرفته تا نظام سلامت و همچنین وفاداری ساندرز به اوباما، به نقد کشیده است. بر این اساس، در بخش اعظم مناظره دو ساعته، کلینتون رقیب خود را در موضع دفاعی قرار داده بود؛ اما ساندرز هم توانست در موضوعاتی به انتقاد از کلینتون بپردازد؛ از جمله اشاره به ارتباط نزدیک کلینتون با وال استریت و وفاداری وی به صنابع بزرگ آمریکا. به گفته وی، کلینتون مبالغ کلانی از شرکت های بزرگ اقتصادی کمک مالی دریافت کرده است.

 

 اخبار سیاست  خار جی  -  تابناک 


ویدیو : ادعای یک رسانه درباره دو زندانی دیگر آمریکا در ایران/ جنایت جدید داعش در سوریه