ادعایی درباره منابع مالی فیلم‌های فرهادی : منابع مالی خارجی در سینمای ایران، ...


منابع مالی خارجی در سینمای ایران، تاثیرشان در مضامین فیلم‌ها و میزان نفوذ برای کسب جوایز، همواره بحث برانگیز بوده است. امروز "العربیه"، ادعاهای تازه‌ای در باب منابع مالی فیلم اصغر فرهادی منتشر کرده است. وب‌سایت کافه سینما: منابع مالی خارجی در سینمای ایران، تاثیرشان در مضامین فیلم‌ها و میزان نفوذ برای کسب جوایز، همواره بحث برانگیز بوده است. امروز "العربیه"، ادعاهای تازه‌ای در باب منابع مالی فیلم اصغر فرهادی منتشر کرده است. این رسانه با انتشار تصویری از فاطمه الرمیحی که روی فرش قرمز "گذشته" هم حاضر بود، از سرمایه‌گذاری قطر بر فیلم اصغر فرهادی خبر داد:

همه چیز درباره فیلم فروشنده اصغر فرهادی تصاویر , فیلم فروشنده اصغر فرهادی , دانلود فیلم فروشنده اصغر فرهادی

فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی، که در فستیوال کان فرانسه موفق به دریافت جایزه شد، با سرمایه "موسسه فیلم دوحه" به مدیریت خانم فاطمه الرمیحی ساخته شده است.

در فستیوال فیلم کان امسال، موسسه فیلم دوحه 7 فیلم را معرفی کرده بود که فیلم "فروشنده" فرهادی یکی از این فیلمها بود. این 7 فیلم با سرمایه این موسسه ساخته شده اند، و در فستیوال امسال 3 فیلم از این میان موفق به دریافت جایزه شدند.

العربیه در ادامه نوشته است: گفتنی است که فیلم قبلی فرهادی، بنام "جدایی نادر از سیمین" نیز که برنده جایزه اسکار شد، بدون کمک مالی دولت ایران و با کمک 25 هزار دلاری "انجمن فیلم آمریکا" ساخته شده است.

همچنین کیهان امروز ادعا کرد: فیلم قبلی فرهادی [گذشته] نیز یک فیلم سفارشی بود که هزینه ساخت آن برای اولین‌بار از سوی اتحادیه اروپا به کمپانی «ممنتو» پرداخت شد.


ویدیو : ادعایی درباره منابع مالی فیلم‌های فرهادی