اخضر ابراهیمی: شرکت ایران در اجلاس ژنو 2 ضروری است : در نشست مطبوعاتی حل بحران ...



شرکت ایران خودرو , ثبت شرکت در ایران , بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران

در نشست مطبوعاتی حل بحران سوریه مطرح شد؛
ظریف: تلاش کشورمان برای حل بحران سوریه ادامه دارد/ اخضر ابراهیمی: شرکت ایران در اجلاس ژنو 2 ضروری است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به کنفرانس ژنو2 گفت: هنوز دعوتنامه رسمی برای حضور ایران در نشست این ژنو ارسال نشده است.

 "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی که امروز با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در حل بحران سوریه داشت، گفت:‌ وظیفه مردم سوریه و گروه‌های سوری است که در مورد نوع راه‌حل بحران این کشور با یکدیگر توافق کنند.

وی ادامه داد:‌ ما تنها در این مسیر می‌توانیم به آنها کمک کنیم که این کمک چه از لحاظ کاستن آلام مردم سوریه باشد و چه رسیدن به یک راه حل سیاسی، انجام خواهد شد.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 دعوت به عمل آمده است، اظهار داشت: تاکنون هیچ دعوتنامه‌ای به صورت رسمی ارسال نشده اما چنانچه از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل آید کشورمان با عزم کمک کردن برای یافتن یک راه حل سیاسی از طریق گفتگو با جهاد سیاسی سوریه شرکت خواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه حتی اگر از ایران در این کنفرانس دعوت به عمل نیاید کشورمان به عنوان یک دیدگاه انسانی اسلامی برای حل بحران سوریه کمک خواهد کرد، افزود: ضرورت منافع ملی ما آرامش در منطقه و حسن همجواری در خاورمیانه و همچنین جلوگیری از افراط و جنگ‌های منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی سوریه و ادامه بحران داخلی‌ترین کشور نه‌تنها برای سوریه بلکه یک خطر انسانی برای تمامی کشورهای منطقه از جمله ایران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان خاطرنشان کرد: با یک دید واقع‌بینانه به مردم سوریه کمک کنیم تا شاید به یک راه‌حل قابل قبول برسد.

**اخضرابراهیمی: شرکت ایران در اجلاس ژنو 2 ضروری است
در ادامه این نشست خبری "اخضرابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل به امور سوریه در نشست خبری مشترک باوزیر امور خارجه کشورمان محمدجواد ظریف گفت: به دلیل استقبال خوبی که از ما به عمل آمده خوشحالیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در منطقه با مسائل ویژه‌ای روبرو هستیم که جمهوری اسلامی در آن نقش مهمی دارد ادامه داد: در مورد بحران شدید سوریه تلاش می‌کنیم با همدیگر در جهت کمک به ملت سوریه برای دستیابی به راه‌حل و پایان دادن به این وضعیت دشوار تلاش کنیم.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اظهار داشت: همانطور که می‌دانید تلاش‌ هایی برای برگزاری اجلاس ژنو 2 صورت می‌گیرد که این تلاش‌ها در جهت کمک به سوریه برای رسیدن به روند صلح است که امیدواریم گام اول آن در ژنو 2 باشد.

اخضر ابراهیمی با بیان اینکه امیدواریم اجلاس ژنو 2 در آینده‌ای نزدیک برگزار شود افزود: سال گذشته نیز اجلاسی برگزار شد که شامل عناصری بود که احتمالا همه آن را می‌پذیرند و از این روند برای پایان دادن به بحران سوریه کمک می‌گیریم.

وی تاکید کرد: از اظهارات تاییدکننده و برادرانه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگوها و همچنین کمک به ما برای خدمت به سوریه و بازگشت صلح و ثبات به این کشور تشکر می‌کنیم.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در واکنش به سوالی مبنی بر حل بحران سوریه گفت: بی‌تردید مشکل در سوریه پیچیده شده و طرف‌های متعدد و متنوعی وجود دارد و اختلاف میان سوری‌ها به درجه‌ای رسیده که از صحبت به یکدیگر ناتوانند.

اخضرابراهیمی تصریح کرد: آن‌ها نیاز به کمک برای صحبت دارند و بهترین کسی که می‌توانند این کمک را انجام دهد برادران و همسایگان منطقه‌ای این کشورند که در صورت عدم همکاری‌ آنان وظیفه جهان خارج خواهد بود که به کمک ملت سوریه بیاید و ما امیدواریم اجلاس ژنو گامی باشد تا سوری‌ها مشکل خودشان را حل کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره جمع‌بندی سفر اخیر وی به تهران اظهار داشت: در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجی کشورهای عضو دائم این سازمان و همچنین دبیرکل سازمان ملل برای شتاب‌بخشیدن به برگزاری ژنو 2 توافق صورت گرفته است و از من خواسته شد طی چند سفر به منطقه به نظرات کشورهای این منطقه گوش داده و به آن‌ها درباره اجلاس ژنو صحبت کنند.

اخضر ابراهیمی تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل اتحادیه عرب و من معتقدیم شرکت ایران در اجلاس ژنو 2 ضروری است و امیدواریم این مهم اتفاق بیافتد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه افزود: آنچه در سوریه رخ می‌دهد دردناک و تاسف‌آور بوده و نه تنها هیچ ارتباطی با حقوق بشر و وجدان انسانی ندارد بلکه مخالف قوانین بین‌المللی هست.

وی تاکید کرد: باعث تاسف است که نمی‌توان این بحران را محدود کرده و این رفتارهای زشت را که در حق ملت سوریه مرتکب می‌شود از بین برد.

اخضر ابراهیمی افزود: دولت سوریه می‌داند که خودش مسئول اصلی است و وظایفی دارد که باید به آن‌ها عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در سوریه گرسنه بوده و سقفی ندارند و همچنین تجاوزات علیه آن‌ها به پایان نمی‌رسد و این روند ادامه خواهد داشت مگر اینکه همگان در جهت حل بحران سوریه کمک کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا از سفر به تهران اهداف خاصی را دنبال می‌کند افزود: باید بگویم که هنوز برای هیچ طرفی درراستای شرکت در اجلاس ژنو دعوتی به عمل نیامده و به طور واضح از ایران هم دعوتی نشده اما دبیرکل سازمان ملل و من و همچنین بسیاری از مردم امیدواریم که ایران در این اجلاس شرکت کند.

اخضرابراهیمی افزود: اگر کسی برای به تعویق انداختن اجلاس ژنو در تلاش است من از آن خبری ندارم اما ما در سازمان ملل برای این اجلاس عجله داریم و بسیاری از مردم نیز با ما موافقند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این سفر در چارچوب سایر سفرها به کشورهای منطقه بوده و از ایران نیز مانند دیگر کشورها خواستاریم که به حل بحران سوریه کمک کنند./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : اخضر ابراهیمی: شرکت ایران در اجلاس ژنو 2 ضروری است