احمدی نژاد: فحش خوردن برای خدا کیف دارد : کار برای خدا و حتی فحش خوردن برای ...


کار برای خدا و حتی فحش خوردن برای خدا کیف دارد، آن کسی که برای شیطان فحش می‌دهد زجر می‌‌کشد و احساس می‌کند که دارد از این کار لذت می‌برد، کار خیر اگر برای خدا نباشد هیچ تاثیری باقی نمی‌گذارد. خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آنچه در کار فرهنگی مهم است این است که اصالت خود را در نفی دیگران جستجو نکنیم گفت: نفی دیگران مستلزم اثبات یک حقیقت بالاتر است.
 
 محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان در مراسم تقدیر از مسئوولان و اعضای ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کشور که صبح امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به افزایش دوازده تا سیزده هزار عددی کانون‌های فرهنگی کشور در طول چند سال گذشته گفت: هم‌اکنون 15 هزار و 400 کانون فرهنگی در مساجد کشور فعال هستند، ما در کل کشور بیش از 70 هزار مسجد داریم، البته برخی از این مساجد دائمی نیستند و جزو مساجد فصلی محسوب می‌شوند و برخی نیز امام جماعت ندارد که بدون امام جماعت مسجد شکل نمی‌گیرد.

وی افزود:محور تمام فعالیت‌های یک مسجد و تشکیل آن امام جماعت است. تمرین امامت، از همین جا شروع می‌شود و با امام است که همه کارها سامان پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهور با تشکر از همه کسانی که در کانون‌های عالی مساجد و برای ارزش بخشیدن به ارزش‌های الهی و سعادت انسان‌ها تلاش می‌کنند گفت: مسجد باید مکان ذکر خدا باشد، هر کس که به مسجد بیاید باید دل و جانش آشنا به ذکر خدا شود.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه ما باید طوری باشیم که هر کس با ما معاشرت می‌کند به یاد خدا بیافتد گفت: اگر ما یاد خدا را از انسان برداریم چیزی باقی نمی‌ماند، انسان آفریده شده تا به خدا برسد و با اتصال به خداست که تمام زیبایی‌ها نازل می‌شود.

وی افزود: توصیه دیگر من به شما این است که همه کارها باید برای خدا باشد، اگر کاری برای خدا نباشد ارزشی ندارد و اگر هم انجام شود اثری نمی‌گذارد، بهترین کار فرهنگی نیز اگر با توکل بر خدا نباشد باقی نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: کار برای خدا و حتی فحش خوردن برای خدا کیف دارد، آن کسی که برای شیطان فحش می‌دهد زجر می‌‌کشد و احساس می‌کند که دارد از این کار لذت می‌برد، کار خیر اگر برای خدا نباشد هیچ تاثیری باقی نمی‌گذارد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه باید در کار فرهنگی تلاش برای جذب حداکثری باشد گفت: خداوند تنها دسته های جزئی از انسانها را در دسته «فیها خالدون» قرار داده است که آن هم  به نظر من نسبت به هدایت آنها امید وجود دارد، چرا که خداوند عینیت رحمت است.

وی افزود: هر کس به در خانه خدا می‌آید نباید به در بسته بخورد، مسجد پناهگاه است و باید درب آن برای همه باز باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به بحث ضرورت ساخت و ساز مساجد گفت: مساجد باید ساخته شود و تلاش ما نیز در همین راستا است، خوشبختانه در آخر سال آقای حسینی یک بودجه خوب به مبلغ 260 تا 270 میلیارد تومان را تحویل گرفت که به فعالیت‌های گوناگون اختصاص یافت،در سفرهای استانی و بودجه‌های ملی نیز هزینه خوبی برای کارهای فرهنگی صورت می‌گیرد.

احمدی‌نژاد گفت: از سویی دیگر مردم نیز باید در ساختن مساجد مشارکت کنند، نزدیک به 1400 سال خود مردم مشارکت وسیعی در ساخت مساجد داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر توجه به ساخت مسجد فضای مساجد باید حال و هوای الهی و ذکر خدا داشته باشد گفت: ما باید به این نکته توجه کنیم که «احیاء» ماموریت اصلی مساجد است. من به یاد دارم که چندین سال پیش برای سفر حج تمتع عازم خانه خدا شده بودم و در آنجا یکی از دوستان مقید بود که حتما نماز خود را بر سجاده‌های حصیری اقامه کند، اما مامور سعودی به محض دیدن سجاده آن را از جلوی دوست ما کشید و گفت که این در زمان رسول خدا نبوده است، من به او گفتم که اتفاقا این در زمان رسول خدا بوده است اما فرش‌هایی که شما انداخته‌اید در زمان رسول خدا نبوده است.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه باید بهترین ساختمان‌ها برای مساجد باشد گفت: نکته مهم این است که باید مسجد برای «احیای انسان‌ها» حرکت کند، اگر ما یک نفر را احیا کنیم مانند این است که تمام بشریت را احیا کرده‌ایم.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که منظور از «احیاء» چیست اظهار داشت:به نظر من منظور از احیاء انسان، احیاء حرکت انسانی است، تمام عالم برای انسان خلق شده است و بدون انسان دنیا معنا ندارد و یک چیز بی‌خاصیت است، ماموریت اصلی هر انسان احیاء خود و جامعه و برپایی عدالت است. کار فرهنگی برای احیاء انسانیت انسان و شکوفا شدن استعداد‌های فطری انسان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار اصلی انسان در این دنیا شکوفا کردن خود انسان است گفت: همه امورات بازی است،اعتبار تمام این دنیا به شکوفا شدن انسان است و انسان ها باید برای رسیدن به خدا خود را بشناسد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه آنچه که در کار فرهنگی بسیار مهم است این است که ما معرفی و اصالت خودمان در ضدیت با دیگران معرفی نکنیم گفت: ما نباید اصالت خودمان را در نفی دیگران جستجو کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: فرض کنید امام زمان (عج) ظهور کند  و کمر شیطان نیز شکسته شد، در آن صورت آیا کاری می‌ماند که ما انجام دهیم؟ ما باید به این نکته توجه کنیم که اصلا نفی دیگران هم مستلزم اثبات یک حقیقت بالاتر است.

وی افزود: باید برای مقابله با هجمه فرهنگی که من آن را هجمه بی‌فرهنگی عنوان می‌کنم، فرهنگ متعالی برای عرضه داشته باشیم، ما زمانی می‌توانیم با این بی‌فرهنگی‌ها مقابله کنیم که یک فرهنگ متعالی را در دنیا عرضه کنیم در غیر این صورت کار ما محدود به برخورد با ظواهر خواهد شد.


ویدیو : احمدی نژاد: فحش خوردن برای خدا کیف دارد