ابهام در ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو ! : زارت نفت در اولین واكنش به مصوبه ...


زارت نفت در اولین واكنش به مصوبه هیئت دولت مبنی بر ادغام این وزارتخانه در وزارت نیرو اعلام كرد: تاكنون صرفاً كلیات ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو تصویب شده و هنوز جزئیات ادغام این وزارتخانه‌ها نهایی نشده است. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت، هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه (14 اردیبهشت) در راستای چابك‌سازی دولت و به‌منظور اجرای تكالیف قانون برنامه پنجم توسعه، صرفاً «كلیات» ادغام دو وزارت‌خانه نفت و نیرو را تصویب كرده است.
در این رابطه اداره‎كل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به سؤالات تعدادی از كاركنان شریف صنعت نفت و رسانه‌های كشور پیرامون مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی بر ادغام وزارت نفت و وزارت نیرو افزود: آنچه تحت عنوان «جزئیات» ادغام وزارت نفت و وزارت نیرو در تعدادی از رسانه‌ها منعكس ‌شده، در جلسه هیئت دولت مورد تصویب قرار نگرفته است.
بر این اساس، درباره جزئیات و كم و كیف این ادغام مانند ساختار و تشكیلات جدید، نیروی انسانی، اختیارات و وظایف محوله وزارت نفت و وزارت نیرو، مراجع صالحه و مرتبط همكاری لازم را خواهند داشت تا تصمیم نهایی هیئت وزیران به نحو شایسته اجرایی شود.

با تصویب هیئت وزیران وزارت نفت با همه امكانات، ‌تجهیزات،‌ اموال منقول و غیرمنقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نیرو ادغام شد.
بر این اساس، كارگروهی متشكل از وزیر نیرو، معاونان برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشكیل شد تا نسبت به تهیه تشكیلات جدید و تعیین تكلیف اموال، امكانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید اقدام و نتیجه برای طی مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه شود.

منبع : خبر گزاری فارس

وزارت نیرو , هاله ای از ابهام , ابهام


ویدیو : ابهام در ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو !