آیا جان اسنو برمی گردد؟ : آیا جان اسنو واقعا مرده است؟ بستگی دارد به کدام نسخه ...


آیا جان اسنو واقعا مرده است؟ بستگی دارد به کدام نسخه از تاریخ وستروس رجوع کنید. در اپیزود نهایی فصل پنجم بازی تاج و تخت و در بخش آخر کتاب "رقصی با اژدهایان" که در سال 2011 منتشر شد اسنو ظاهرا به دست هم‌قطارانش در قلعه سیاه کشته می‌شود. وب‌سایت هفت فاز: آیا جان اسنو واقعا مرده است؟ بستگی دارد به کدام نسخه از تاریخ وستروس رجوع کنید. در اپیزود نهایی فصل پنجم بازی تاج و تخت و در بخش آخر کتاب "رقصی با اژدهایان" که در سال 2011 منتشر شد اسنو ظاهرا به دست هم‌قطارانش در قلعه سیاه کشته می‌شود. برادران "نایتز واچ" اسنو را برای دوستی با وحشی‌ها علیه دشمن ماوراء‌الطبیعی مشترکشان مجازات کردند. دن وایس تهیه‌کننده در مصاحبه با اینترتینمنت ویکلی اینگونه از مرگ جان اسنو صحبت می‌کند: "مرگ، مرگ است. امیدوار بودیم که پس از تماشای این صحنه و با توجه به شکل فیلمبرداری آن جواب چنین سوالی در ذهن مخاطب خالی از ابهام باشد. پس از اتمام صحنه باید واضح باشد که چه اتفاقی افتاده. چنین چیزی از آن نوع صحنه‌ها نیست که سوالی مثل "نفهمیدم، چه اتفاقی افتاد؟" در ذهن ایجاد کند."

جان اسنو , به خانه برمی گردیم , کمپین اسراییل را برمی چینیم

با این حال جورج آر.آر مارتین در طی مصاحبه‌ای در سال 2011 در پاسخ به اینکه در منظومه او چه اتفاقی می‌افتد به شکل دیگری جواب می‌‌دهد: "اوه، شما فکر می‌کنید که او مرده است، مگر نه؟ خوانندگان من باید بهتر از آن باشند که هرچیزی را به عنوان حقیقت قبول کنند."

با این حال تنها چند ماه پیش، با مطرح شدن دوباره این سوال، مارتین اینگونه جواب می‌دهد: "اگر تنها یک چیز باشد که به طور قطع درباره دنیای یخ و آتش بدانیم این است که مرگ در آن لزوما همیشگی نیست."

یکی از تئوری‌های قدیمی درمیان هواداران این است که شاید اسنو تنها لحظاتی قبل از مرگ به درون جسم گرگ اسرارآمیزش، گوست نقل مکان کرده باشد {این اتفاق از جان اسنو یک "وارگ" خواهد ساخت، درست شبیه به برادر کوچکش برندون استارک. وارگ‌ها توانایی نفوذ به کالبد حیوانات را دارند.} و روح خود را در دنیای فیزیکی علی‌رغم نابودی تن‌اش نجات داده باشد. تئوری دیگری می‌گوید که ملیساندرا ساحره می‌تواند اسنو را با همان روشی که توروس (یکی دیگر از خدمتگذاران خدای روشنایی)، بریک داندریون را در فصل سوم و در کتاب‌ها دوباره به زندگی بازگرداند احیا کند (ملیساندرا در اپیزود آخر درست به موقع به قلعه سیاه بازمی‌گردد و این چنین احتمال به وقوع پیوستن چنین اتفاقی را تقویت می‌کند). جواب قطعی این سوال‌ها شاید تا انتشار کتاب بعدی مارتین، "بادهای زمستانی" یا تا شروع پخش فصل ششم مشخص نشود.

سبز می گردد در مسیر دختران مدرسه , چه زمانی باید پوشال کولر تعویض گردد , جزیره ای که می تواند از وسط جدا و مجددا ادغام گردد

وقتی از مارتین درباره بزرگترین "اشتباه" جان پرسیدم با حالتی متفکرانه اینگونه جواب‌ داد: "مگر اشتباهی هم مرتکب شد؟ فکر کنم با این نگاه تصمیمات او اشتباه محسوب می‌شوند که جان را در مسیر از دست دادن رهبری‌‌اش قرار داد. با این حال چنین تصمیماتی در راستای حفاظت از مملکت و مقابله با تهدید وایت واکرها ضروری و هوشمندانه بودند. من شاگرد بزرگ تاریخ هستم، و در سراسر تاریخ همیشه این سوال وجود دارد که تصمیم درست چیست؟ شما با درکی درست به یک نبرد شکست‌خورده نگاه می‌کنید و می‌گویید اعضای ارتش مغلوب را گروهی احمق تشکیل می‌دادند.

آیا ناپلئون برای همه جنگ‌هایی که در آن پیروز شد یک نابغه بود؟ یا یک احمق برای شکست در واترلو؟ بخشی از من درحال واکنش نشان دادن به گذشته است. وقتی که شما فرمانده ارشد دیدبان شب یا پادشاه انگلستان هستید حکمرانی کار دشواری است. این‌ها تصمیمات سختی هستند که هرکدام عواقبی هم دارند. ما جان را در تقلا برای کنترل همه‌جانبه قلعه سیاه و معامله با وحشی‌ها و تهدیدات آن‌سوی دیوار و از طرف دیگر سرسی و دنی را هم در قلمروهای خود و در حال سر و کله زدن با تصمیمات‌شان می‌بینیم."

عکس اسنو برد در پیست ابعلی , دنریس تارگرین و جان اسنو , جان اسنو و دنریس

برای سریال شبکه اچ‌بی‌او و با توجه به لحن تهیه‌کنندگان در مصاحبه‌ها جان مرده است. هرینگتون در مصاحبه با ما تقریبا با قاطعیت از این موضوع صحبت کرد. همچنین دن وایس اشاره می‌کند که در جریان ساخت یک سریال یا فیلم، با رسیدن به بخش آخر کتاب "رقصی با اژدهایان" مقاومت دربرابر ابهام سرسام‌آور کتاب مارتین بسیار مشکل است. سازنده سریال باید درنهایت به هر طریق به سرنوشت کاراکترها تن دهد: "در کتاب شما قادر به ایجاد این تاریکی و ابهام هستید. در سریال همه مخاطبان چیزها را آنطور که هست می‌بینند.

قانونی وجود دارد که می‌گوید "اگر بدن بی‌جان طرف را ندیدید پس او واقعا نمرده." بگذارید صحنه بریدن سر ند استارک را مثال بزنم، در آن صحنه ما یک آبشار خون مانتی پایتون‌وار نیاز نداشتیم، اما لازم بود که ورود تیغه شمشیر به گردن او را داشته باشیم و سپس صحنه را زمانی که تیغه در میان گردن او قرار دارد کات بدهیم، طولانی‌ترین بحث ما مربوط به این صحنه بود، دو ساعت مذاکره درباره اینکه در فریم شش کات بزنیم یا فریم هفت یا فریم هشت.

و همه صحبت در این مسیر بود که در نهایت مرگ ند باید خالی از هرگونه ابهام نمایش داده می‌شد. یادم است کتاب را بارها می‌خواندم و عقب و جلو می‌کردم و از خودم می‌پرسیدم که آیا چیزی را از قلم انداخته‌ام؟ آیا کسی برای اجرای مجازات جایگزین ند شده بود؟ میزانی از ابهام در این قسمت از کتاب وجود دارد چراکه شما هیچ نوع توصیف سرراست استارک‌واری از این صحنه ندارید. در کتاب شما می‌تواند به شکلی اطراف موضوع مانور دهید که ایجاد ابهام کند و شما در هر صورت ملزم به این هستید که این میزان از ابهام را به تصویر هم منتقل کنید."

دنریس عمه جان اسنو و , جان اسنو تارگرین , نتیجه جنگ رمزی بولتن و جان اسنو

اگر جان در کتاب‌ها زنده باشد و به کلی از سریال خارج شده باشد در هر حال این اولین باری نخواهد بود که سریال از رستاخیز یکی از کاراکترهایش بدون توجه به اتفاقی که در کتاب‌ها می‌افتد صرف‌نظر می‌کند. در کتاب‌های مارتین کتلین استارک در پی انتقام خود در شمایل "بانوی سنگدل" زنده می‌شود و با این وجود به نظر نمی‌آید که این قسمت در برنامه آینده سریال جایی داشته باشد. رهبر وحشی‌ها، منس ریدر هم به وضوح در اپیزود اول این فصل زنده‌زنده سوزانده شد و این در حالی است که در کتاب‌ها او درواقع به کمک جادوی ملیساندرا نجات یافته و بعدها در دربار بولتون‌ها در وینترفل ظاهر می‌شود.

اما درباره جان در سریال... شوخی می‌کنید؟ آیا او واقعا مرده است؟ وایس به گمانم مدتی پیش از شروع فصل بود که در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: "می‌خواهید چه کار کنید؟ کیت مرد خوش‌چهره‌ای است. بسیار بازیگر دوست‌داشتنی‌ و بااستعدادی است و کار کردن با او آسان است. روز فیلمبرداری چنین صحنه‌ای تلخ و ناراحت‌کننده خواهد بود."

زوج و فرد جدید 10 روز دیگر باز می‌گردد , عکس دنریس تارگرین و جان اسنو , مکالمات صحنه شاه شدن جان اسنو


ویدیو : آیا جان اسنو برمی گردد؟