آیا برای کامیابی به آی کیو بالا نیاز است؟ : خیلی از ما فکر می کنیم برای موفق ...


خیلی از ما فکر می کنیم برای موفق بودن در زندگی علاوه بر داشتن استعداد و خوش شانس بودن، آی کیو بالا هم نیاز است. اما در زندگی با افرادی معمولی و متوسط رو به رو می شویم که خیلی بیشتر از افرادی که فکر می کردیم در زندگی موفق هستند، بهتر عمل می کنند. پادشا: خیلی از ما فکر می کنیم برای موفق بودن در زندگی علاوه بر داشتن استعداد و خوش شانس بودن، آی کیو بالا هم نیاز است. اما در زندگی با افرادی معمولی و متوسط رو به رو می شویم که خیلی بیشتر از افرادی که فکر می کردیم در زندگی موفق هستند، بهتر عمل می کنند. خیلی ها سعی کرده اند رابطه بین داشتن آی کیو بالا و آی کیو پایین و کامیابی را کشف کنند.

 نتیجه نهایی این است که یک شخص لزوما نباید آی کیو بالا و آی کیو پایین و کامیابی را کشف کنند. نتیجه نهایی این است که یک شخص لزوما نباید آی کیو بالایی دا شته باشد تا در زندگی موفق باشد. شاید داشتن آی کیو بالا در کامیابی تاثیرگذار باشد ولی عوامل لازم برای کامیابی به اینکه میزان آی کیو بالا در واقع همچون یک شمشیر دولبه عمل می کند و می تواند هم به نفع فرد و هم به ضرر او تمام شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت , وسایل مورد نیاز برای سفر کربلا , مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسیولیت محدود

داشتن آی کیو بالا حتی می تواند مانع کامیابی شود. چراکه می توانند شما را از رسیدن به آن چه در زندگی می خواهید، باز دارد. به عبارت دیگر اگر شما ندانید که در زندگی دنبال چه چیزی هستید، احتمال اینکه هرگز به مقصد خود نرسید، زیاد است. در وهله نخست برای موفق بودن در زندگی شما باید بدانید دنبال چه چیزی هستید. کامیابی یعنی خوشبختی به معنای واقعی در آن چه شخص انجام می دهد. به طور مشخص دو آدم مختلف که سطح آی کیو متفاوتی دارند، می توانند آن چه می خواهند را در زندگی انجام دهند.

داشتن آی کیو بالا می تواند تاثیر مثبتی در کامیابی داشته باشد ولی در خیلی از موارد هم می تواند علیه فرد عمل کند. درواقع آی کیو توانایی فرد برای تمرکز در راه رسیدن به هدف اوست. زمانی که تمرکز و هدف از دست بروند، کنترل و فرمان و تشخیص جهت هم از بین می رود.

داشتن آی کیو بالا می تواند در حل مشکلات امتیاز مهمی تلقی شود و ایده های مناسبی به فرد ارایه دهد. فردی که آی کیو بالاتری دارد، نسبت به فردی که آی کیو پایین دارد، راهکارهای بیشتری برای حل مشکلاتش پیدا می کند و ایده های بیشتری به ذهنش خطور می کند. داشتن ایده های متفاوت نکته خوبی است. ولی گاهی اوقات ممکن است نتایج بدی به همراه داشته باشد. این شرایط می تواند قدرت تصمیم گیری را از شخص سلب کند چون گزینه های مختلفی پیش روی او قرار می دهد. به همین خاطر افرادی که آی کیو بالایی دارند باتوجه به داشتن ایده های مختلف در ذهن، تمرکز خود را از دست می دهند.

مدارک مورد نیاز برای وام ازدواج , مواد غذایی برای بالا بردن فشار خون , مواد غذایی مفید برای فشارخون بالا

آنها معمولا کاری را که شروع کرده اند نیمه تمام می گذارند برای اینکه مرتب ایده های دیگر به ذهن شان می رسد. نکهت مهم در داشتن آی کیو پایین این است که احتمال گیج شدن و حواس پرتی شخص کمتر خواهد بود. چون این شخص فقط روی یک ایده تمرکز می کند.

همه انرژی او صرف تمرکز روی یک چیز می شود و مجبور نیست انرژی خود را بین ایده های مختلف تقسیم کند. افراد با آی کیو پایین، تمایل دارند با مسایل به شکلی ساده و مستقیم رو به رو شوند. برای همین اگر فکر می کنید که داشتن آی کیو بالا تضمینی برای کامیابی شماست، در این فکر خود تجدیدنظر کنید.


منبع: خلاقیت


ویدیو : آیا برای کامیابی به آی کیو بالا نیاز است؟