آرین روبن، محبوب آلیانس آره نا : سال 2012 هواداران مونیخى آرین روبن را مسئول ...


سال 2012 هواداران مونیخى آرین روبن را مسئول شكست در فینال خانگى لیگ قهرمانان مى دانستند، در حال حاضر اما او بازیكن محبوب سكوهاى آلیانس آره نا و بهترین بازیكن یكى از قوى ترین تیم هاى فوتبال جهان است. طرفداری: بعد از برد بایرن مونیخ مقابل ماینتس در آخرین هفته از دور رفت رقابت هاى بوندسلیگا با گل دقیقه پایانى، بیشتر روزنامه هاى آلمانى مطالبى در مورد برد شانسى و ناسزاوارنه بایرن مونیخ به چاپ رساندند. مسئله اى كه چندان منطقى به نظر نمى رسد، چون مونیخى ها بهتر مى دانند كه براى بردن چه باید انجام دهند و یك نفر به خوبى از این موضوع آگاه است؛ آرین روبن زننده گل پیروزى بخش بایرن مونیخ در شهر ماینتس.

در این فصل از رقابت هاى بوندسلیگا روبن با زدن ده گل به بهترین بازیكن و گل زن بایرن مونیخ و از همه مهم تر به بازیكن محبوب سكوهاى آلیانس آره نا تبدیل شده است، دو سال بعد از اینكه وى در این استادیوم در بازى دوستانه تیم ملى هلند با بایرن مونیخ با اهانت تماشاگران مونیخى مواجه شده بود.

آرین روبن , محبوب چت , برند محبوب

آرین روبن همواره هواداران تیم هاى مطبوع خود را به دو دسته تقسیم نموده است، ده سال پیش در چلسى عملكرد و هنرنمایى وى در نقش مهاجم كنارى مورد تمجید هواداران انگلیسى قرار داشت و در عین حال هم زمان برخى به او عنوان سلطان تمارض را داده بودند. پیوستن او به بایرن مونیخ در سال 2009، بعد از دو فصل حضور در رئال مادرید نیز با بحث هاى شدیدى به همراه بوده است، بحث هایى كه حضور روبن در مونیخ را با توجه به نحوره بازى فردگرایانه او، چندان مفید و نتیجه بخش نمى دانستند.

در بدو ورود روبن به بوندسلیگا به نظر چنین انتقاداتى در نحوه بازى این ستاره هلندى، تاثیرگذار بوده است. چون در برخى از بازى ها چنین احساسى وجود داشت كه او خود را در جریان بازى قرار نمى دهد و در اكثر مواقع نیز مونیخى در چنین بازى هایى به نتیجه اى مطلوب نمى رسیدند. بعد از چنین نتایجى بود كه اكثر كارشناسان عقیده داشتند، روبن براى درخشش نیاز به غرور در نحوه بازى خود دارد.

آرین روبن در سال هاى اولیه حضور خود در مونیخ هرگز به جایگاه مطلوبى چه در تیم و چه در جمع هواداران نرسید. چنین وضعیتى بعد از شكست دراماتیك در فینال خانگى لیگ قهرمانان مقابل چلسى در سال 2012 بسیار وخیم تر شد و همه هواداران مونیخى آرین روبن را مسئول چنین فاجعه اى مى دانستند. با وجود اینكه دانیل فن بویتن در صحنه گل تساوى چلسى توسط دروگبا مقصر اصلى بود و ایویكا اولیچ و باستین شواین اشتایگر در ضربات پنالتى آخر دیدار ناكام بودند.

هواداران مونیخى این بازیكنان را بخشیدند، اما روبن كه در وقت هاى اضافى این دیدار یك ضربه پنالتى را به هدر داده بود، هرگز مورد بخشش هواداران قرار نگرفت. آرین روبن بعد از این دیدار به شدت مورد آماج حملات و انتقادات  هواداران و حتى مطبوعات مونیخى قرار گرفت. البته چهار روز بعد از این فینال درام این بازیكن هلندى در استادیوم آلیانس آره نا و در بازى دوستانه هلند مقابل بایرن مونیخ، مجبور به شنیدن توهین هاى بیشترى بود. هر بار كه روبن در این دیدار صاحب توپ مى شد، مورد سوت هاى اعتراضى تماشاگران حاضر در استادیوم قرار مى گرفت، شكستى سخت براى روبن كه سبب شد او با چشمانى اشك بار استادیوم آلیانس آره نا را ترك نماید، به طورى كه برخى از هم تیمى هاى او نظیر مارك فن بومل به وى پیشنهاد نمودند كه به فكر ترك مونیخ و در جستسجوى باشگاهى دیگر باشد.

اما ماندن آرین روبن در مونیخ به نفع باشگاه تمام شد، چون یك سال بعد، در فینال لیگ قهرمانان و در بازى مقابل دورتموند او در دقیقه 89 یك دقیقه زودتر از گل پیروزى بخش او در ماینتس، موفق به بازكردن دروازه رومان وایدنفلر و رساندن بایرن مونیخ به قهرمانى در لیگ قهرمانان شد.

از آن زمان به بعد آرین روبن تغییر پیدا نموده و به بازیكنى دیگر تبدیل شده است، تغییرى كه به خصوص در جام جهانى برزیل و در نحوه بازى او در تیم ملى هلند نیز دیده شد. سال 2018، آرین روبن 34 ساله خواهد بود و به احتمال زیاد جام جهانى روسیه آخرین شانس او براى فتح عنوانى بین المللى با تیم ملى كشورش خواهد بود. قرارداد او نیز تا سال 2017 با بایرن مونیخ اعتبار دارد و ترك بایرن مونیخ توسط او تا آن زمان غیر قابل تصور است. روبن جایگاه خود را در مونیخ یافته است و در این میان به تركیبى خوب از بازیكنى فردگرا و در خدمت تیم تبدیل شده است، در حقیقت مى توان آرین روبن را در این روزها بازیكن مغرور در خدمت تیم دانست.


ویدیو : آرین روبن، محبوب آلیانس آره نا