آخرین وضعیت آرای مینو خالقی : در حالی که روز گذشته علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد ...


در حالی که روز گذشته علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات كشور از ارسال اعتبارنامه منتخبان دور اول انتخابات دهمین دوره مجلس به مجلس و شورای نگهبان خبرداد، هنوز تکلیف ماجرای رد صلاحیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان که آرای او پس از اعلام نتایج انتخابات ابطال شد مشخص نشده است. روزنامه دنیای اقتصاد: در حالی که روز گذشته علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات كشور از ارسال اعتبارنامه منتخبان دور اول انتخابات دهمین دوره مجلس به مجلس و شورای نگهبان خبرداد، هنوز تکلیف ماجرای رد صلاحیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان که آرای او پس از اعلام نتایج انتخابات ابطال شد مشخص نشده است.

در همین راستا حسینعلی امیری قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور در رابطه با اظهارات علی مطهری در موضوع ابطال آرای مینو خالقی گفت: وزارت کشور برای احقاق حقوق شهروندان از همه ظرفیت‌های حقوقی و قانونی خود استفاده می‌کند. به گزارش «ایسنا» امیری افزود‌:‌ اینکه صدور اعتبارنامه در چنین شرایطی در حوزه اختیارات وزارت کشور است یا نه، به توضیحات حقوقی نیاز دارد. اعتبارنامه از جهت حقوقی تعریف داشته و صدور اعتبارنامه هم تشریفاتی دارد که این توضیحات به زودی ارائه می‌شود.

امیری همچنین با اشاره به اینکه «من خودم شخصا با آقای مطهری در این رابطه صحبت داشتم» تصریح کرد:‌ علی مطهری در جریان جزئیات پیگیری‌های ما قرار دارد. علی مطهری چندروز پیش اعلام کرده بود در صورت عدم بررسی اعتبارنامه مینو خالقی در مجلس وزیر کشور استیضاح خواهد شد. همزمان حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری درخصوص سرنوشت مینو خالقی، نماینده رد صلاحیت‌شده اصفهان گفت: گفت‌وگو و رابطه میان وزارت کشور و شورای نگهبان درخصوص نماینده اصفهان، ادامه دارد و پایان نیافته‌ است.

پیگیری اصلاح‌طلبان


از سوی دیگر محمدرضا عارف، منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم روز پنج‌شنبه در سفرش به گرگان درخصوص ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: براساس قانون مجلس كه شورای نگهبان نیز آن را تایید كرده است، بعد از برگزاری انتخابات و تایید آن ازسوی شورای نگهبان دیگر رد صلاحیت از حوزه اختیارات شورای نگهبان خارج می‌شود و فقط مجلس می‌تواند در زمینه بررسی و صدور اعتبارنامه صلاحیت داشته باشد. وی افزود: در این خصوص پیگیری‌های قانونی و حقوقی را انجام داده‌ایم و به‌طور جد آن را دنبال می‌كنیم، اما در شورا (اصلاح‌طلبان) به این نتیجه رسیدیم كه روند كار را رسانه‌ای نكنیم تا پس از نتیجه‌گیری اطلاع‌رسانی شود.


ویدیو : آخرین وضعیت آرای مینو خالقی