یک تیر و دو نشان برانکو با جذب طهماسبی : سرمربی کروات پرسپولیس با موافقت با ...


سرمربی کروات پرسپولیس با موافقت با معاوضه دروازه بان تراکتورسازی با مهاجم خارجی تیمش، می تواند ضمن به دست آوردن یک گلر، با خالی شدن یکی از سهمیه‌های خارجی گلر خارجی مدنظرش را هم به خدمت در آورد. ایران ورزشی: بالاخره شنبه موعود رسید و صبح دیروز همه منتظر بودند تا نام دروازه‌بان یا دروازه‌بان‌های جدید پرسپولیس را بشنوند یا حتی شده نام گزینه‌های اصلی باشگاه را برای پر کردن جای خالی سوشا مکانی و ایمان صادقی بدانند.
 
از قوطی سرخ‌ها اما تنها یک نام آن هم نه به شکل رسمی و تنها از رسانه‌ها بیرون آمد؛ مهرداد طهماسبی. دروازه‌بان سابق صبای قم که پیش از شروع فصل جاری حتی به باشگاه پرسپولیس هم رفت اما وقتی فهمید برانکو ایوانکوویچ، سوشا را به عنوان دروازه‌بان اول حفظ کرده قید حضور در جمع سرخ‌ها را زد و راهی تراکتورسازی شد.
 
طهماسبی که با وجود قد نه چندان بلندش فصل قبل یکی از بهترین‌های لیگ برتر بود در تراکتورسازی بدشانسی آورد و حضورش در این تیم همزمان شد با به خدمت گرفتن محمدرضا اخباری از سایپا. با درخشش اخباری اما فرصت به طهماسبی نرسید و این دروازه‌بان مازندرانی حتی یک دقیقه هم در 17 بازی تیمش به میدان نرفت و تنها یکی دو بار در جام حذفی بازی کرد.
 
دیروز در خبرها آمده بود طهماسبی با پرسپولیس توافق کرده است؛ موضوعی که از سوی باشگاه تکذیب هم نشد تا مشخص شود خبرهایی هست. در این میان خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس مذاکرات را تایید کرد و گفت: «برای اینکه بتوانیم با مهرداد طهماسبی قرارداد ببندیم منتظر هستیم تا او رضایتنامه‌اش را از باشگاه تراکتورسازی بگیرد و تا وقتی این اتفاق نیفتد قرارداد بسته نخواهد شد.»
 
خود طهماسبی هم طوری حرف زد که می‌شد توافق را از همین حرف‌های کوتاه استنباط کرد اما موضوع پیوستن او به پرسپولیس یک مانع بزرگ دارد: «من بازیکن تراکتورسازی هستم و طبق قراردادم در تمام تمرینات نیز حضور داشتم. تابع تصمیم باشگاه تراکتورسازی و نظر امیر قلعه‌نویی هستم و ان‌شاءا... هر چه خیر است، پیش بیاید.»
 
موضوع اصلی البته همین قرارداد طهماسبی با تراکتورسازی بود که با وجود توافق اولیه این بازیکن و پرسپولیس مشکل‌ساز می‌شد. ابتدا در خبرها آمد باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده طهماسبی را در صورتی به پرسپولیس خواهد داد که این باشگاه جری بنگستون را به آنها بدهد و بعد از ساعتی خبر آمد تراکتوری‌ها خواهان معاوضه این دروازه‌بان با امید عالیشاه یا پرداخت پول شدند که البته با پاسخی از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس یا برانکو مواجه نشدند.
 
واقعیت ماجرا این است که باشگاه پرسپولیس حاضر نیست رقمی بابت رضایتنامه طهماسبی پرداخت کند و تنها هزینه قرارداد او را در نظر گرفته است. پرسپولیسی‌ها به طهماسبی گفته‌اند خودش باید برای دریافت رضایتنامه‌اش تلاش کند اما موضوع اینجاست که باشگاه تراکتورسازی در ازای این دروازه‌بان مهاجم می‌خواهد و قلعه‌نویی به این راحتی‌ها به پرسپولیس بازیکن نخواهد داد.
 
در این خصوص البته دلخوری‌هایی از سوی عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی ایجاد شده بود که چرا مسئولان پرسپولیس با او مذاکره نکرده‌اند اما عباسی مسئولیت این انتقال را به قلعه‌نویی سپرد تا سرمربی تراکتور شرایط این انتقال را در دست بگیرد.
 
از طرفی مساله مالی طهماسبی هم باید مورد توجه قرار بگیرد. گفته می‌شود باشگاه تراکتورسازی از رقم قرارداد 700 میلیون تومانی این دروازه‌بان چیزی حدود 400 میلیون تومان به او پرداخت کرده و طبیعی است که در این شرایط تا تراکتورسازی نفعی از انتقال این دروازه‌بان نبرد راضی به جدایی‌اش نخواهد شد.
 
از سوی دیگر بحث جابه‌جایی دوباره مطرح خواهد شد؛ اتفاقی که همین یکی دو روز پیش طاهری با آن مخالفت کرده و گفته بود با هیچ باشگاهی بازیکن معاوضه نمی‌کند اما شاید شرایط ویژه به وجود آمده و نزدیک شدن به پایان مهلت نقل و انتقالات زمستانی باعث شود سرپرست باشگاه پرسپولیس از حرف‌های خود کوتاه بیاید.
 
در این میان طبیعی است که برانکو و باشگاه به هیچ وجه راضی به از دست دادن امید عالیشاه نشوند اما در خصوص جری بنگستون ماجرا کمی فرق می‌کند. بنگستون در نیم‌فصل اخیر یک نیمکت نشین صرف بوده و بعید نیست برانکو با معاوضه این بازیکن موافقت کند.
 
برانکو البته می‌داند که در صورت رد کردن بنگستون – در شرایطی که اومانیا برای جدا شدن توافقی کوتاه نمی‌آید – می‌تواند دو حرکت را یکجا انجام دهد و ضمن به دست آوردن طهماسبی، با خالی شدن یکی از سهمیه‌های خارجی گلر خارجی مد نظرش را هم به خدمت در آورد.
 
به همین خاطر بعید نیست تا همه چیز در عرض یکی دو روز تغییر کرده و به جای اومانیا، بنگستون از پرسپولیس جدا شود تا سرخ‌ها همزمان صاحب دو دروازه‌بان؛ یکی ایرانی و دیگری خارجی شوند.


ویدیو : یک تیر و دو نشان برانکو با جذب طهماسبی