گلایه‌های داریوش ارجمند/ سختی حضور در برنامه رئیس‌جمهور سابق را به تن خریدم :



داریوش ارجمند برنامه هفت , داریوش ارجمند , دانلود برنامه ماه عسل با حضور پرستو صالحی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: داریوش ارجمند با گلایه از وضعیت فرهنگی کشور گفت که انگار هنرمندان زینت‌المجالس هستند.

در محل برگزاری نشست کتابخوانی هنرمندان پیشکسوت که امروز در هتل انقلاب برگزار شد، پس از اینکه وزیر ارشاد در آستانه کتابخوانی داریوش ارجمند از مجلس خارج شد، ارجمند گفت: امروز وزیر چشم دیدن ما را ندارد و رفت البته این موضوع مهم نیست.

وی ادامه داد: من یک خراسانی هستم و افتخار می‌کنم که شاگرد دکتر شریعتی بودم و دغدغه فرهنگ و هنر سرزمینم را دارم.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ادامه داد: سال‌هاست که در عرصه تئاتر کار می‌کنم و همیشه نگران آن بودم که چه بر سر فرهنگ کشورمان می‌آید.

ارجمند ادامه داد: هم اکنون هنرمندان جهان با پشتوانه ادبیات کار می‌کنند؛ اما ما چرا این کار را نمی‌کنیم؟!

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان اظهار داشت: نبودن مهر جامعه پیشکسوتان هنر در پای دعوتنامه کتابخوانی هنرمندان پیشکسوت نشان می‌دهد که ما تنها زینت‌المجالس هستیم.

وی افزود: من سختی حضور در برنامه رئیس جمهوری سابق را به تن خریدم تا این انجمن جامعه پیشکسوتان پای بگیرد و امروز گرچه چشم امیدمان به وزیر بود، اما هیچ احتیاجی نیست که وی در اینجا بنشیند. ما هستیم و در اصل صاحب این خانه بیهقی و فردوسی هستند.

ارجمند تصریح کرد: امروز چرا کسی التفاتی به شاهنامه و مرزبان‌نامه ندارد؟! مگر آموزه‌های اخلاقی ما از ادبیاتمان نشئت نمی‌گیرد!

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من بضاعت اندکی داشتم در خراسان زندگی کردم و در دوره‌ای می‌خواستند آرامگاه فردوسی را با بولدوزر خراب کنند و ما هم نامه‌ای به رهبر دادیم و ایشان تجلیلی از فردوسی کردند که در آستانه آرامگاه این شاعر زده شد تا کسی نتواند به آن بی‌احترامی کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: اساطیر ما با دین‌مان پیوند خورده‌اند و من برای نوشتن داستان «مرگ رستم» تلاش بسیاری کردم.

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : گلایه‌های داریوش ارجمند/ سختی حضور در برنامه رئیس‌جمهور سابق را به تن خریدم