گزینه پشت گزینه و سرانجام منصوریان؟! : گونش و فاتح تریم را می‌خواهند، اگر...گزینه ...



گزینه دو , گزینه , کدام گزینه برای وعده افطار مناسب نیست؟

گونش و فاتح تریم را می‌خواهند، اگر...
گزینه پشت گزینه و سرانجام منصوریان؟!

 

گمانه‌زنی‌ها در استقلال به نقطه اوج رسیده است. هفته پیش یک قطار اسم در رسانه‌ها مطرح شد. لوتار ماتئوس، زاکرونی، تروسیه، تاپ مولر و حتی دونادونی. نام‌های بزرگی که برای استقلال بار مالی کمی به همراه نخواهد داشت.

 

هزینه جذب این مربیان با پرداخت تمام هزینه‌های جانبی به 4 میلیارد تومان هم می‌رسد و این برای باشگاهی که مدیرش صراحتا اعلام می‌کند پول کافی در اختیار ندارد می‌تواند دشوار باشد. مگر آنکه حامی اول مالی باشگاه استقلال یعنی شخص شاهرخ سبک‌دست سر کیسه را شل کند و پول کافی در اختیار این باشگاه قرار دهد تا کار انجام شود.


استقلالی‌ها برای جذب مربی خارجی بی‌میل نیستند و تلاش می‌کنند به زودی یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنند اما ممکن است به دلیل گرانی دستمزد این مربیان نگاه‌ها به سمت کشورهایی برود که مربیان ارزان‌تری دارند؛ کشورهای شرق آسیا و حتی ترکیه که گزینه دوم مورد توجه برخی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال هم هست. یکی از اعضای هیات‌مدیره استقلال پیشنهاد جذب مربی ترک را داده است. بدون شک نام این ترک نمی‌تواند مصطفی دنیزلی باشد.


این مربی شدیدا پرسپولیسی است و به لحاظ سنی نیز شرایط مطلوبی برای استقلال ندارد که این موجب می‌شود نگاه‌ها به سمت دیگران متوجه شود. مربیانی همچون سنول گونش که اکنون در تیم بورا اسپور فعالیت می‌کند. این مربی در زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد به پرسپولیس هم آمد و با مسوولان این باشگاه دور میز مذاکره هم نشست اما در نهایت به توافق نرسید و ایران را به سمت کشورش ترک کرد. حال دوباره نام گونش در فوتبال ایران مطرح شده و هیات‌مدیره استقلال می‌کوشد زمینه حضور این مربی را در استقلال فراهم کند. نیم نگاهی هم به جذب فاتح‌ تریم هست.


 این سرمربی نام‌آشنا اما از سال 2013 در تیم ملی ترکیه فعالیت می‌کند که خیلی بعید است هیات‌مدیره باشگاه استقلال بتواند او را به خدمت بگیرد. جذب تریم قطعا به لحاظ مالی، سنگینی بیشتری روی دوش استقلال خواهد داشت و آبی‌ها اگر می‌خواهند صرفه‌جویی کنند و مربی خوبی را هم به خدمت بگیرند باید سراغ همان گونش بروند. با وجود این هیات‌مدیره باشگاه استقلال فکر آن روزی را هم می‌کند که در نهایت نتواند زمینه‌ساز جذب سرمربی خارجی شود. نیازی که این روزها بسیار احساس می‌شود که اگر سرنوشت به آن سمت برود آنگاه باید منتظر انتخاب سرمربی ایرانی بود.


هفته پیش نام برخی مربیان از سوی باشگاه استقلال مطرح شد؛ منصور پورحیدری، علیرضا منصوریان، داریوش یزدانی و فرهاد مجیدی. میان این گزینه‌ها هیچ یک به اندازه منصوریان اصلح نیست. منصور پورحیدری سال‌ها است مربیگری نمی‌کند و با دنیای مربیگری فاصله گرفته. داریوش یزدانی هم به رغم آنکه در آمریکا سابقه سرمربیگری دارد شاید اکنون گزینه مطلوب‌تری در قیاس با علی منصور محسوب نشود. یزدانی شاید در آینده بتواند کاری بکند. در میان این افراد نام مجیدی هم مطرح می‌شود که دلیل برمی‌گردد به محبوبیتی که این بازیکن میان هواداران استقلال دارد و نه چیز دیگری. فرهاد تنها به این دلیل گزینه استقلال است که سکوها او را دوست دارند. فرهاد حتی کمک مربی هم نبوده اما این شانس را دارد که اگر سرمربی خارجی بیاید به ‌عنوان کمک مربی در استقلال فعالیت کند تا شاید آبدیده شود.

 

رویایی که فقط در صورتی به حقیقت می‌پیوندد که علی منصور به ‌عنوان سرمربی استقلال برگزیده نشود. برخی تحلیل گران حوزه استقلال معتقدند که منصوریان در نهایت سرمربی این تیم می‌شود. آنها استدلال خاص خودشان را دارند. این عده معتقدند که باشگاه استقلال در نهایت نمی‌تواند سرمربی خارجی بگیرد و می‌رود سراغ منصوریان تا این معمای بزرگ را در فصل نقل و انتقالات حل کند.


 شاید آمدن منصوریان به استقلال بتواند هیات‌مدیره و حتی هواداران این تیم را خوشحال کند اما باید دید که آیا شماره 10 محبوب آبی‌ها حاضر می‌شود نفت را با این موقعیت بزرگ از دست بدهد؟

 

اخبار ورزشی - ایران

 

 


ویدیو : گزینه پشت گزینه و سرانجام منصوریان؟!