گزارش آمانو درباره ایران امروز منتشر می‌شود : گزارش مدیركل آژانس بین‌آلمللی ...



گزارش مدیركل آژانس بین‌آلمللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران امروز (سه‌شنبه) به طور غیر رسمی در اختیار 35 عضو شورای حكام قرار می‌گیرد.

 

به گزارش ایسنا، آخرین گزارش یوكیا آمانو درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران در سال 2010 امروز به طور غیر رسمی منتشر می‌شود.

از زمان روی كار آمدن ‌ یوكیا آمانو به عنوان مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نحوه گزارش‌دهی وی مورد انتقاد شدید ایران قرار گرفته است.

علی‌اصغر سلطانیه ـ نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نزد سایر سازمان‌های بین‌المللی ـ پس از انتشار گزارش قبلی آمانو در شهریورماه سال جاری در نامه‌ای خطاب به یوكیا آمانو مراتب انتقاد و اعتراض ایران نسبت به محتوا و نگارش گزارش ماه سپتامبر توسط مدیركل درباره ایران را اعلام كرد.

نماینده ایران در آژانس ضمن بر شمردن مواردی از اشكالات در گزارش آمانو درباره ایران گفت: "مایه بسی تاسف است كه به رغم توضیحات تفصیلی ایران قبل از توزیع گزارش، گزارش جنابعالی واقعیاتی را كه قبلا از سوی سلف شما بر اساس گزارش بازرسان گزارش شده بود كاملا از قلم انداخته و یك گزارش نامتوازن است. اینجانب هنوز امیدوارم كه این موارد صرفا اشتباهات فنی از سوی آژانس در تهیه گزارش بوده و یك رویكرد سیاسی جدید نیست و صمیمانه منتظر اقدامات جبرانی جنابعالی دراین خصوص هستم."

از این رو باید منتظر بود و دید آمانو به اعتراض‌ها و انتقادات ایران به عنوان عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توجه می‌كند و گام مثبتی در جهت جبران كار بر می‌دارد یا خیر.../ایسنا


ویدیو : گزارش آمانو درباره ایران امروز منتشر می‌شود